Letecký den v Mladé Boleslavi Po dvoutýdenní pauze, kdy bikeři i organizátoři mohli načerpat fyzické i psychické síly, které jim ubyly po úvodních závodech, se opět všichni fanoušci mountainbikingu mohli sejít ve městě aut ve škodovácké Mladé Boleslavi. Mladoboleslavská kápéžetková trasa je od dvou předchozích (v Brdech a v Hustopečích) poněkud odlišná. Kdo by zde hledal prudké krpály, které donutí slézt z kola, dlouhé výjezdy hodné vrchařské prémie či náročné technické sjezdy, hledal by nejspíše marně. Ani to však neubírá na atraktivitě mladoboleslavského kápéžetka. Jedno letadlo za druhým, které brázdilo vzdušný prostor nad areálem závodu na Krásné Louce v těsné blízkosti řeky Jizery, jakoby výstižně charakterizovalo průběh závodu letecký den. Rychlá, technicky nenáročná trasa a krásné počasí, které vydrželo po celý závodní den, přilákalo rekordní počet účastníků. Na dlouhé béčkové trase se na startu sešlo přes 800 závodníků, na kratší trase téměř 400 a pokud k tomu ještě přičteme závodníky na fitce a malé caparty na dětských závodech ČT Junior Trophy, dostaneme číslo blížící se dvěma tisícům závodníků, což je bezpochyby číslo hodné uznání. Zaváděcím autem rallyový speciál V prostoru startu před Zákaznickým centrem Škoda Auto panuje veselá a poklidná atmosféra, auta brázdí hlavní silnici u startu sem a tam a závodníci si vesele povídají o tom, kdo kolik nafoukal (samozřejmě do gum) a jaké mají ambice a očekávání od závodu. Aby taky ne, vždyť do startu zbývá ještě více jak deset minut. Tepová frekvence bikerům začíná pomalu ale jistě stoupat na tu správnou provozní hodnotu až ve chvíli, kdy policejní auta začínají čistit startovní rovinku před Zákaznickým centrem Škody Auto. Start závodu v Mladé Boleslavi je vždy okořeněn nějakou tou specialitkou a ani letos tomu nemohlo být jinak. Zaváděcím vozem, který několikasethlavý peleton bikerů zavedl do terénu, byl totiž nadupaný vůz Škoda Fabia R5 pilotovaný továrním jezdcem týmu Škoda Motorsport Janem Kopeckým. Že se asi fakt jedná o opravdu hodně ostrou káru muselo být jasné i závodníkům na chvostu startovního pole, neboť, když Honza Kopecký tento téměř 300 koňový stroj nastartoval, burácení motoru bylo slyšet snad přes půlku města. Hladký průjezd městem V Mladé Boleslavi je ještě více než kdekoliv jinde vidět ta obětavost a tvrdá dřina pořadatelů, policistů i dobrovolníků na trati. Průjezd městem až do zázemí závodu a následně do terénu byl totiž zajištěn na jedničku s hvězdičkou. Policista na každé křižovatce s klíčkem v semaforu, všude červená a blikající policejní auto snad na každé křižovatce. K tomu všemu zaváděcí rallyový speciál a scéna jako vystřižená z akčního filmu je na světě. Fanoušci ve městě, a že jich bylo, měli jistě na co koukat. Každý start je vyhrocený, nejeden biker chce urvat co nejlepší pozici do terénu a prvních technických pasáží a nejinak tomu bylo i zde v Bolce. První kopec nekopec na trase však některým z těchto natěšenců rychle sbírá síly a tak se velmi pomalu začíná oddělovat to, co se oddělit má. První technické pasáže Brzy po startu, kdy je balík cyklistů ještě převážně pohromadě začíná první terénní pasáž, která je navíc do mírného kopce. Na takovýchto místech se většinou projevuje úskalí hromadných cyklistických závodů, ale i toto však k takovýmto velkým cyklistickým akcím patří a smůlu má bohužel ten, kdo nemá vyjetou lepší pozici na startu. Je to ale spravedlivé! Bohužel však ale některým borcům nedochází, že předjíždění v místech, kde je většinou prostor jen pro jedno kolo, se nevyplácí a tak ani zde o kolize a pády není nouze. Větrné pasáže a technické pasáže, které nesmí chybět ani v Bolce Jestli je mladoboleslavská trasa něčím náročná, tak především pasážemi na polích, loukách a otevřených prostranstvích, na kterých to obzvláště v sobotu opravdu výrazně foukalo. Na těchto místech se jistě vyplácí trošku pošetřit síly a svézt se za někým v háku. Cyklistická etika a gentlemanství ale patří i na závody Kolo pro život a tak se jezdci na čele skupinky pravidelně a poctivě střídají. Bikerské lahůdky v podobě sjezdů nesmí chybět na žádném emtébéčkovém závodě, tedy ani na tom v Mladé Boleslavi. Sjezdy zde jsou rychlé a jezdivé, občas s nějakým tím kamenem, kořenem a sem tam i skokem. Prostě ani Mladá Boleslav nesmí být ochuzená o tak oblíbené pasáže. Trasa nabízí několika šťastlivcům (nebo smolařům, záleží na úhlu pohledu :-)) možnost vidět pozdějšího vítěze Pavla Boudného a další borce z čela závodu. V jednom místě se totiž dva úseky tratě těsně míjí a tak ti, kteří jedou okolo dvoustého místa (v tu dobu zhruba deset minut za prvním závodníkem), mohou vidět elitní závodníky přímo v akci. Neskutečné tempo, to snad ani není možné, ozývá se z řad pronásledovatelů, kteří nevěřícně kroutí hlavami. Také oni, kteří tímto místem projíždějí o chvíli později, mohou vidět své pronásledovatele na druhé straně s pocitem, že jsou zase o kus blíž vysněnému cíli. S každým šlápnutím se totiž nezadržitelně blížil. Na posledních kilometrech se smíchali závodníci ze všech tří tras, což mohlo způsobit nepříjemné situace. Všichni se k sobě ale chovali velmi ohleduplně. Děti s tratí zápolili vzorně vpravo a céčkaři i béčkaři zas vytušili, kdy a jak je citlivě a bezpečně předjet tak, aby nedošlo k nepříjemné kolizi. Boj až na cílovou pásku Rovinatý závod se často rozhoduje až v cílové rovince a tak přihlížející diváci, kteří v cílovém koridoru fandili a tleskali, si mohli vychutnávat tu pravou show, která k cyklistickým závodům patří. Vždyť finišérské sprinty jsou přesně to, co diváci, kterých bylo požehnaně, chtějí v cíli vidět. Ty sis ale pěkně opálil nohy. Kdepak, to je mladoboleslavský prach. Prach byl všude, na kole i na těle a tak se každý těšil na očistu sebe i kola v k tomu určeném depu a umývárně od Kooperativy. Příjemný den na Krásné Louce mohl pokračovat návštěvou stánků s občerstvením a presentačních stánků partnerů. Malí i velcí fanoušci našich nejlepších sportovců mohli vystát frontu na cenný podpis Jana Kopeckého nebo Ondry Synka. Počasí vyšlo nádherně a každý si závod i celý den užil po svém. A o to tu přeci jde především! Několik fotografií ze závodu naleznete pod článkem. Článek Mladá Boleslav Tour Škoda Auto 2016 se nejdříve objevil na Bike4you.cz.
3x 10 minut šermířské vystoupení, plus stafáž na koních
projít na článekTechnologické centrum zaměřené na elektromobilitu (eTC) bylo otevřeno v květnu 2020 a vzniklo v jedné z hal mladoboleslavského závodu ŠKODA AUTO ve spolupráci několika výrobních útvarů. Ty ho využívají pro tréninky a školení elektromobility, jako laborato
projít na článekNa konci loňského školního roku se uskutečnila společná exkurze Jazykového gymnázia Pavla Tigrida a Matičního gymnázia do automobilky Škoda. Součástí programu byla návštěva depozitu muzea, následně výrobních hal a ve finále výstavní prostory muzea. Vzhled
projít na článekVystoupení v rámci městských slavností ve stejném rozsahu jako v roce 2009. Tzn. žádný turnaj, jen ukázky. Ale co bychom pro rodné město neudělali, že? :-)
projít na článekPro ŠKODA AUTO vMladé Boleslavi jsme realizovali elektromontážní práce na výrobní lince automobilů modelu Octavia, zajistili jsme datové rozvody a koordinovali postup s dalšími profesemi. Součástí zakázky byla také softwarová aplikace jako subdodávka pro
projít na článek