Mladá Italská učitelka vypráví o svých zahraničních zkušenostech s Interculturou: „Naučila mě žít“

Mladá Italská učitelka vypráví o svých zahraničních zkušenostech s Interculturou: „Naučila mě žít“ Alice je velmi mladá učitelka cizích jazyků, vyučuje angličtinu a francouzštinu na střední škole v Palermu. Před maturitou navštěvoval lingvistické gymnázium a během střední školy se mu naskytla mimořádná příležitost: studovat celý školní rok daleko – velmi daleko – od domova, v Kostarice. Tuto možnost jí nabídla známá organizace Intercultura, která, jak se lze dočíst v popředí na jejích webových stránkách, podporuje mezikulturní dialog a mezinárodní školní výměny . Intercultura se zrodila v Itálii asi deset let po skončení druhé světové války. Dnes je rozprostřena po celém území státu, pod ochranou Ministerstva zahraničních věcí a je spravována a spravována více než 5500 dobrovolníky. Italští studenti, kteří hodlají strávit rok v zahraničí – nebo cizinci, kteří chtějí přijet do Itálie – mají široký výběr: mohou si vybrat studium v ​​zahraničí na celý školní rok, na semestr, na čtvrtletí nebo na kratší dobu než čtyři týdny. , v každém případě vždy hosty z rodiny vybrané Interculturou. Můžeme si jen domýšlet, jaké kulturní obohacení může z takového zážitku plynout… Nebo nám to ať vysvětlí Alice, která souhlasila s odpovědí na pár otázek. Mladá Italská učitelka vypráví o svých zahraničních zkušenostech s Interculturou: „Naučila mě žít“ Takže Alice, jaké to bylo opustit všechno, rodinu a přátele a vydat se za tímto dobrodružstvím? Nebylo to vůbec jednoduché. Od doručení toho dopisu s určením, které mi bylo přiděleno, uplynulo již devět let. Ten den si dobře pamatuji, měl jsem smíšené pocity: vzrušení smíšené se strachem z neznámého, zvědavost, tréma, nadšení. Stále si pamatuji zoufalství v očích mé matky při představě, že pošle její 16letou dceru na druhý konec světa, pochybnosti, zmatky a povzbuzení od táty. Jaká destinace vám byla přesně přidělena? Byl jsem v Kostarice, ve Střední Americe, projel jsem celý svět a skončil jsem v oblíbené čtvrti poblíž Guápiles, v úplně jiném kontextu, než jsem si představoval: nedotčená krajina, nádherné parky, skutečně pozoruhodné přírodní krásy. Rodina, která mě hostila, byla velmi vstřícná a stále jsem v kontaktu s těmito velmi laskavými a láskyplnými lidmi, díky nimž jsem se cítil jako doma. Co si do této zkušenosti přinášíte? Myslím, že je to zkušenost, kterou by měl mít každý chlapec nebo dívka v tomto věku, zkušenost, která vás změní ze všech úhlů pohledu. Vrátil jsem se jako jiný člověk, potkal jsem lidi každé národnosti, kultury, země, etnika. Naučila jsem se být autonomní, přizpůsobit se i kontextům, na které jsem nebyla zvyklá, rozšířila jsem si kulturní zázemí. Pochopil jsem, že v mnoha případech neexistuje správné nebo špatné, existuje rozdíl. A to je hezké. Jedním slovem jsem se naučil žít. Mladá Italská učitelka vypráví o svých zahraničních zkušenostech s Interculturou: „Naučila mě žít“ Během cesty do zahraničí studenty na dálku sleduje celá třídní rada a konkrétněji za tím účelem jmenovaný tutor. Po návratu budou získané dovednosti certifikovány: jak ve skutečnosti vyžaduje poznámka 843/2013 Ministerstva školství, studijní praxe v zahraničí je „nedílnou součástí školicích a vzdělávacích kurzů“ a „platí pro opětovné přijetí do instituce původu“. . Poznámka také uvádí, že každá škola samostatně definuje metody reintegrace. Nejnovější údaje z observatoře Intercultura – které pocházejí z roku 2019, tedy před pandemií zavřenou svět – říkají, že ve školním roce 2018-19 strávilo asi 10 000 italských dětí nejméně tři měsíce studiem v zahraničí. Nyní se mobilita obnovila na plné obrátky. Je však třeba poznamenat, že existují náklady: pohybují se od 13 000 eur za rok v Lotyšsku, Polsku nebo České republice až po zhruba 27 000, pokud si vyberete Austrálii. Výzva počítá s možností získat částečné nebo celkové stipendium na základě kritérií příjmu rodiny a školního prospěchu.

projít na článek

Jak mohou linky důvěry pomoci při aktuálních krizích?

Rozhovor s vedoucí Pražské linky důvěry o zkušenostech s aktuálním zvládáním současných krizí s podporou pracovišť distanční krizové pomoci v pořadu Svět za hranicemi: Vliv zahraničních krizí na psychiku člověka.

projít na článek

Knížka o našem městě

Paní učitelka Malicherová se s žáky pokusila vytvořit fotografický a obrazový dokument o Šenově, který by zachytil jeho ráz v roce 2017. Díky spolupráci se starostou města byly obrázky žáků otištěny v stejnojmenné knize a také se objeví v šenovském kalend

projít na článek

Proměny tváře

Na začátku školního roku 2018/2019 si paní učitelka povídala s žáky o dospívání a procesu stárnutí. Prohlíželi jsme si fotografie známých osobností a pozorovali, jak se jejich tvář mění v průběhu života. Žáci si hlouběji uvědomili, že se časem budou podob

projít na článek

Gremolata záhadná italská kráska

Když se řekne gremolata, tak to vyvolá jistou nejistotu. Zní to povědomě, ale co to vlastně je? Odkud gremolata pochází a k čemu je dobrá? Gremolata se vzala přesně tam, kde pesto, tedy v Itálii.... Zdroj: Kuchařka pro dceru Gremolata záhadná italská k

projít na článek

Masožravky

Tvůrčí proces jsme si užili na krvelačné téma "Masožravky", které nabízelo velký prostor pro fantazii a uplatnění detailu. Rostliny jsme nejprve vytvořili z hlíny a pak jsme hróóózně dlouho malovali. Paní učitelka si rvala vlasy z našeho pomalého tempa, a

projít na článek