Mobilní telefony za volantem jsou potenciální hrozbou

Česká republika se řadí k státům světa s velmi hustou a kvalitní dopravní infrastrukturou. Dálniční síť je stále modernizována a na obnovu silnic a dálnic jsou vynakládány nemalé prostředky ze státní pokladny. S výjimkou většiny silnic II. třídy, kde se prakticky jen sporadicky objevují výstrahy oznamující práci na silnici, je republika doslova poseta dopravními omezeními. Řidiči jsou často vystaveni nepříjemnostem v podobě tvorby nového asfaltového povrchu, rozšíření a zpevnění krajnice, opravy podemletého břehu atd. Částečné uzavírky jednoho jízdního pruhu dopravu komplikují a podle statistických údajů právě v těchto místech také dochází častěji k dopravním nehodám, než na přehledných úsecích, kde je předvídatelný provoz. Stupně ohrožení Podle nejnovějších průzkumů zaměřených na bezpečnost silničního provozu bylo zjištěno, že každá maličkost, která řidiče rozptyluje při jízdě, zvyšuje pravděpodobnost dopravní nehody. Přehled stresujících faktorů a potenciálně nebezpečných situací lze sestavit do tabulky podle stupňů nebezpečnosti (zjednodušený model bez povětrnostních vlivů):Stupeň 1 – nejmenší riziko, které představuje jízda v denních hodinách v době nejmenšího provozu (časné ráno, nedělní ráno, sváteční ráno – vánoční svátky, Nový rok) na silnicích II. třídy, bez uzavírek a dopravních komplikací.Stupeň 2 – malé riziko vzniká za jízdy v nočních hodinách mezi půlnocí a 4. hodinou ranní v době nízkého provozu na silnicích II. třídy, I. třídy, a na dálnicích.Stupeň 3 – střední riziko nižší provoz v podvečerních hodinách a nočních hodinách od 22. do 01. hodiny ranní mimo sídla nad 5 tisíc obyvatel.Stupeň 4 – vyšší riziko – běžný denní provoz na komunikacích I. a II. třídy, na dálnicích mimo sídla nad 5000 obyvatel.Stupeň 5 – vysoké riziko – běžný denní provoz ve větších městech nad 5 tisíc obyvatel.Stupeň 6 – maximální riziko – provoz ve špičce na dálnicích, v městských aglomeracích, částečné uzavírky, práce na silnici, dopravní nehody na silnici v obou směrech a také rozptylování řidiče jakoukoli manipulací s mobilním telefonem v kteroukoli denní i noční dobu (handsfree, hovor přes sluchátka, přímý hovor, psaní SMS zpráv a další práce s telefonem). Jak se k těmto statistickým údajům postaví legislativa, ukáže čas. Dá se však předpokládat, že zákaz používání mobilních telefonů při řízení vozidla i s handsfree může přijít v brzkém horizontu. Článek Mobilní telefony za volantem jsou potenciální hrozbou se nejdříve objevil na Stritex.

  • Web: Stritex
  • Aktualizace: 31.12.2023
projít na článek

Pěkný obal na mobil

Mobilní telefon má v dnešní době každý. Neznám opravdu nikoho, a to hlavně v produktivním věku, který by neměl vůbec mobilní telefon. Já si myslím, že už je zcela normální, když mobilní telefon má každý. Nebo vy si myslíte, že jsou lidé, kteří vůbec nepot

projít na článek

Konečně nový mobilní telefon

Dneska jsou mobilní telefony opravdu hodně populární. Mobilní telefon má dneska v dnešní době opravdu každý. Opravdu neznám žádného člověka, který by mi řekl, že nemá mobilní telefon anebo že ani neví, co je to mobilní telefon. Dokážete si představit něja

projít na článek

Kryt na mobil

V poslední době jsou velice populární takové drahé kvalitní mobilní telefony. Pokud si pořídíte drahý mobilní telefon, jako je například iPhone 6S, tak bych doporučovala kryt na iPhone 6S. Tyto krásné obaly a pouzdra najdete na webové stránce ipouzdra.cz.

projít na článek

Enge opět za volantem F1!

Nebude to jen vzpomínání, ale pořádná jízda! Již tuto neděli 10. října se Tomáš Enge představí divákům na mosteckém autodromu za volantem monopostu F1. Stane se tak v rámci oslav dvacátého výročí startu prvního Čecha ve Formuli 1.

projít na článek

Funkční telefony

Od dnešního dne je zase vše v pořádku a telefony na naší firmě již jsou plně funkční. Přepojení dopadlo po několika dnech úspěšně. Tudíž již můžete volat na telefonní čísla, na která jste byly zvyklý. Děkujeme za trpělivost a přejeme hezký den. Váš tým fi

projít na článek