Kombinace stylizované historické lomené iniciály a moderního bezpatkového písma, k tomu decentní propojení černé, bílé a hřejivě šedé – to je základ nového vizuálního stylu Muzea umění Olomouc. Vyjadřuje tak podstatu muzea – spojení starého a moderního, kulturního dědictví minulosti i živého umění. Nový vizuální styl vypracovala trojice grafických designérů Anežka Hrubá Ciglerová, Nikola Wilde a Richard Wilde, kteří zvítězili v soutěži pořádané pro muzeum společností CZECHDESIGN. „S logem, které doposud užíváme, jsme byli spokojeni. Jenže jsme měli jen logo, chyběl ucelený vizuální styl, který by naši instituci reprezentoval v celé její šíři. Soutěžícím jsme proto dali dvě možnosti: dopracovat vizuální identitu se současným logem, nebo vytvořit zcela nový systém,“ uvedl ředitel Muzea umění Olomouc Ondřej Zatloukal. „Vítězové zvolili druhou variantu. Jejich návrh s nimi ještě drobně dolaďujeme, ale jako celek splňuje naše požadavky na sdělnost, estetiku i určitou exkluzivitu, protože s novým vizuálním stylem získáváme i naši vlastní originální abecedu a číselnou řadu.“ Grafičtí designéři si jako základní koncepční východisko zvolili architektonické řešení budovy Arcidiecézního muzea i budoucího SEFO. „Pro nás je to spojení okamžiku, kdy se historie protíná se současností, ale hranice mezi historií a současností je přitom jasně čitelná. Vysvětlit to lze třeba prostřednictvím typografie – k historickému lomenému písmu jsme přiřadili moderní grotesk,“ vysvětluje grafický designér Richard Wilde. Základní barevnou kombinaci pak utváří černá a bílá doplněná o hřejivě šedou. „Výchozí barevnost pak doplňuje proměnlivá paleta barev, která je například na plakátě daná barevností použitého uměleckého díla,“ doplňuje Anežka Hrubá Ciglerová. Muzeum umění Olomouc se při výběru grafického studia obrátilo na společnost CZECHDESIGN, která má s obdobnými projekty velké zkušenosti. „Vypsali jsme otevřenou výzvu, do níž se přihlásily desítky zájemců. Následně jsme doporučili pět týmů designérů, kteří byli vzhledem k předchozím zkušenostem do soutěže vyzváni. Jeden z nich sice těsně před odevzdáním soutěžních návrhů odstoupil, přesto bylo velmi obtížné vybrat ten nejlepší,“ říká ředitelka společnosti Jana Vinšová. Pro Muzeum umění Olomouc je nový vizuální styl, který bude v následujících měsících implementovat do svých materiálů, celkem osmou proměnou v jeho sedmdesátileté historii. Nyní využívá muzeum jednoduché bílé logo MUO na tyrkysovém podkladu vytvořené v roce 2014 grafickým designérem a zaměstnancem muzea Petrem Šmalcem, který byl zapojen do procesu soutěže na nový vizuální styl muzea. {loadmodule mod_tags_similar,Související}
Jako pocta všem, kteří pomáhají potřebným v nynější kovidové době, obléklo Muzeum umění Olomouc pohyblivou sochu Davida Černého do ochranné antikovidové kombinézy. Tento krok má nejen symbolický, ale samozřejmě i praktický význam – overal chrání sochu Lup
projít na článekAnimovaná aplikace do tabletu Sen biskupa Karla, která provází zejména děti Arcidiecézním muzeem v Olomouci a zámkem v Kroměříži a snímek o aktivitách fotografa Jindřicha Štreita v 70. a 80. letech minulého století, kdy pořádal na Sovinci undergroundové v
projít na článekMuzeum umění Olomouc (MUO) zpřístupní od 1. října 2020 zdarma své stálé expozice v Muzeu moderního umění i v Arcidiecézním muzeu. Vedení MUO se také rozhodlo, že Středoevropské fórum Olomouc (SEFO) uskuteční podle návrhu architekta Jana Šépky. Rozhodová
projít na článekDne 20. 03. 2023 dojde k uzavření prodejny Tabáku Valmont v Albertu na ul. tř. Kosmonautů 113/27. Budeme rádi když nás navštívíte v našich dalších olomouckých prodejnách: T
projít na článekVůbec poprvé bude moci veřejnost zhlédnout kompletní soubor textogramů Jiřího Koláře (1914–2002) s názvem Babyluna, který zakoupilo Muzeum umění Olomouc (MUO) v roce 2017. Toto dílo je důležitým klíčem k poznání Kolářovy rané tvorby. Autor zde na padesát
projít na článek