Pro mnoho řidičů je jízda tunelem komplikovanou záležitostí a raději tak volí, byť na úkor několika minut navíc, jinou cestu. Největším rizikem jsou totiž řidiči sami, i když si to úplně neuvědomují. Tunel je uzavřené místo a jakkoliv se zdá být bezpečný, musíme stejně jako při jízdě po pozemní komunikaci, i uvnitř tunelu dodržovat určitá pravidla. Určitě se to vyplatí i na těch pár minut, protože nám mnohdy můžou zachránit život. Na co si dát pozor uvnitř tunelu? V prvé řadě musíme dodržovat předepsanou maximální povolenou rychlost, která je ve většině tunelech 70 km/h. Ovšem někdy je z důvodu nehody nebo uzavření jednoho jízdního pruhu rychlost snížena. O tom pak dávají vědět informační tabule. Rychlost bychom ale měli dodržovat s určitou minimální odchylkou, protože i větší odchylka může v některé, z řidičů vyvolat agresi. Zkrátka a jasně jeďme s davem, ne moc pomalu a ne moc rychle. Další z pravidel je dodržování bezpečné vzdálenosti. To by se mělo učit už v autoškole. Bohužel převážná většina řidičů ji ignoruje a ohrožuje nejenom sebe, ale také ostatní. V tunelech jsou informační tabule, cedule s rychlostí, propojovací chodby s jiným tunelem nebo únikovým východem nebo světelné dopravní značení. Tohle všechno musíme sledovat. Obecně předpokládaná doba pro bezpečnou vzdálenost vozidel jsou dvě vteřiny. Jenže v tunelu jsou omezené možnosti, takže odborníci doporučují prodloužit tuto dobu na tři nebo čtyři sekundy. Používání směrových světel je věčným tématem odborníků i všech řidičů. Jejich ignorace na silnicích je hrozná, v tunelu ještě horší. Blinkry jsou ale jediným dorozumívacím prostředkem mezi řidiči, proto je tak důležité, pro bezpečnost naší i ostatních, abychom je dávali včas. Navíc v tunelu, který je prostorově omezen, je na místě zvýšená opatrnost, takže bychom se měli rozhlédnout a ujistit se, že manévrem předjíždění nebo odbočování nikoho neohrozíme. O existenci varovných blinkrů víme všichni. Jak je ale použít v tunelu? Například dostaneme-li se do kolony, je dobré dát řidičům za námi včas vědět, že se něco děje. A právě k tomu slouží „varovky“. Pokud kolona stojí delší dobu, doporučuje se vypnout motor, aby se nehromadily výfukové plyny uvnitř tunelu. To samé platí i v případě nehody nebo poruchy. Auto odstavené u krajnice se zapnutými výstražnými blinkry a řidič s reflexní vestou. To je dobrý příklad zachování bezpečnosti. Článek Na co si dát pozor při jízdě tunelem? se nejdříve objevil na Kpks.
Snad každý řidič se při své jízdě potýká s mnohými nepříjemnými záležitostmi. V létě je to například přehřátý interiér, díky neustále pařícímu slunci, a jindy jsou to zase zvědavé pohledy lidí při čekání v koloně. Jedná se o problémy, které nejsou nějak z
Tomáš Enge a Albert von Thurn und Taxis za sebou mají sezónu v ADAC GT Masters. Poslední víkend proběhl na německém okruhu Hockenheimring, kde česko-německé duo obsadilo ve druhé jízdě osmou pozici.„Tento víkend byl pro nás jako houpačce. Měli jsme techni
projít na článekPozor, pozor, na vědomost se dává, že 18. 6. 2024 se bude konat již tradiční zábavné sportovní odpoledne. Akce proběhne v Komenského sadech. Začínáme u sochy J. A. Komenského v 15.00.
projít na článekJezdíte na motorce a napadlo vás někdy, že byste mohli vytvořit nějaké hezké video, které by popisovalo vaše pocity při jízdě? Hledáte ale nějaké zařízení, které by mohlo zvládnout točit kvalitní záběry a přitom zůstat při jízdě na vaší helmě? Jestliže si
Tak jsem pojmenoval snímek vytvořený vpolovině února u nejkratšího tunelu nad údolím Žehrovky vČeském ráji. Je to další zmé série bleskovek. Jak fotka vypadala „normálně“ a jak jsem fotil? Odhaluju včlánku. Pekařova brána je prý, se svou délkou 4 metry, n
projít na článek