Na co si dát pozor při jízdě tunelem?

Pro mnoho řidičů je jízda tunelem komplikovanou záležitostí a raději tak volí, byť na úkor několika minut navíc, jinou cestu. Největším rizikem jsou totiž řidiči sami, i když si to úplně neuvědomují. Tunel je uzavřené místo a jakkoliv se zdá být bezpečný, musíme stejně jako při jízdě po pozemní komunikaci, i uvnitř tunelu dodržovat určitá pravidla. Určitě se to vyplatí i na těch pár minut, protože nám mnohdy můžou zachránit život. Na co si dát pozor uvnitř tunelu? V prvé řadě musíme dodržovat předepsanou maximální povolenou rychlost, která je ve většině tunelech 70 km/h. Ovšem někdy je z důvodu nehody nebo uzavření jednoho jízdního pruhu rychlost snížena. O tom pak dávají vědět informační tabule. Rychlost bychom ale měli dodržovat s určitou minimální odchylkou, protože i větší odchylka může v některé, z řidičů vyvolat agresi. Zkrátka a jasně jeďme s davem, ne moc pomalu a ne moc rychle. Další z pravidel je dodržování bezpečné vzdálenosti. To by se mělo učit už v autoškole. Bohužel převážná většina řidičů ji ignoruje a ohrožuje nejenom sebe, ale také ostatní. V tunelech jsou informační tabule, cedule s rychlostí, propojovací chodby s jiným tunelem nebo únikovým východem nebo světelné dopravní značení. Tohle všechno musíme sledovat. Obecně předpokládaná doba pro bezpečnou vzdálenost vozidel jsou dvě vteřiny. Jenže v tunelu jsou omezené možnosti, takže odborníci doporučují prodloužit tuto dobu na tři nebo čtyři sekundy. Používání směrových světel je věčným tématem odborníků i všech řidičů. Jejich ignorace na silnicích je hrozná, v tunelu ještě horší. Blinkry jsou ale jediným dorozumívacím prostředkem mezi řidiči, proto je tak důležité, pro bezpečnost naší i ostatních, abychom je dávali včas. Navíc v tunelu, který je prostorově omezen, je na místě zvýšená opatrnost, takže bychom se měli rozhlédnout a ujistit se, že manévrem předjíždění nebo odbočování nikoho neohrozíme. O existenci varovných blinkrů víme všichni. Jak je ale použít v tunelu? Například dostaneme-li se do kolony, je dobré dát řidičům za námi včas vědět, že se něco děje. A právě k tomu slouží „varovky“. Pokud kolona stojí delší dobu, doporučuje se vypnout motor, aby se nehromadily výfukové plyny uvnitř tunelu. To samé platí i v případě nehody nebo poruchy. Auto odstavené u krajnice se zapnutými výstražnými blinkry a řidič s reflexní vestou. To je dobrý příklad zachování bezpečnosti. Článek Na co si dát pozor při jízdě tunelem? se nejdříve objevil na Kpks.

  • Web: Kpks
  • Aktualizace: 6.8.2023
projít na článek

Investice do lepšího komfortu při jízdě

Snad každý řidič se při své jízdě potýká s mnohými nepříjemnými záležitostmi. V létě je to například přehřátý interiér, díky neustále pařícímu slunci, a jindy jsou to zase zvědavé pohledy lidí při čekání v koloně. Jedná se o problémy, které nejsou nějak z

projít na článek

Enge se s ADAC GT Masters rozloučil osmým místem

Tomáš Enge a Albert von Thurn und Taxis za sebou mají sezónu v ADAC GT Masters. Poslední víkend proběhl na německém okruhu Hockenheimring, kde česko-německé duo obsadilo ve druhé jízdě osmou pozici.„Tento víkend byl pro nás jako houpačce. Měli jsme techni

projít na článek

Zajímavá možnost, jak zvěčnit vaše aktivity

Jezdíte na motorce a napadlo vás někdy, že byste mohli vytvořit nějaké hezké video, které by popisovalo vaše pocity při jízdě? Hledáte ale nějaké zařízení, které by mohlo zvládnout točit kvalitní záběry a přitom zůstat při jízdě na vaší helmě? Jestliže si

projít na článek

Fotopoutník: Brána do dimenze vyskeřské – jak jsem fotil

Tak jsem pojmenoval snímek vytvořený vpolovině února u nejkratšího tunelu nad údolím Žehrovky vČeském ráji. Je to další zmé série bleskovek. Jak fotka vypadala „normálně“ a jak jsem fotil? Odhaluju včlánku. Pekařova brána je prý, se svou délkou 4 metry, n

projít na článek

Sportujeme pro Afriku 2024

Pozor, pozor, na vědomost se dává, že 18. 6. 2024 se bude konat již tradiční zábavné sportovní odpoledne. Akce proběhne v Komenského sadech. Začínáme u sochy J. A. Komenského v 15.00.

projít na článek