Nálepkování ve školství

ŠKATULKOVÁNÍ DO ŠKOLY NEPATŘÍ Mnoho učitelů potvrzuje tzv. nálepkový syndrom ,což je fakt, při kterém dítě může během pár dní získat pověst. I zde se opět prosazuje spíše negativní pověst. Informace o dítěti se pak šíří dál z jedné skupiny vychovatelů do druhé. Je proto krajně neprofesionální, aby se děti škatulkovaly. Existuje i tzv. akční zóna učitele, která upřednostňuje žáky sedící na určitých místech ve třídě. Jedná se o sociálně-poradní zónu (intenzivní komunikace, žáci dávají pozor, žák je lépe hodnocen, okolo tří metrů). Naopak existuje tzv. komunikační stín (učitel známkuje hůře ty, kteří zde sedí, není oční kontakt, žáci se více baví, jsou narušitelé). I když neradi, téměř všichni učitele přiznávají, že si nálepkování a jiná hodnocení vytváří podvědomě. KONFLIKTY NEJSOU PŘÍPUSTNÉ Když dítě začne zlobit, může se učitel jen snažit odvést jeho pozornost jinam, nebo ho přemluvit, aby to nedělalo, ale nesmí vyvolat konflikt. Pedagogové jsou často nuceni vyvarovat se konfliktním situacím, a proto se vyhýbají kázeňským potyčkám. Proč? Protože by mohly být žáci potrestání napomenutím třídního učitele nebo ředitele. A to se následně nelíbí rodičů, kteří mohou dítě přeřadit na jinou školu. A to se pak na druhou stranu nelíbí ředitelům škol, jelikož budou ošizeni o peníze dostávající na ono dítě. A kdo by z toho mohl mít vyvozené důsledky? Učitel. Může se mu to promítnout do platového ohodnocení či také dostat výpověď, jelikož se sníží počet dětí v jeho třídě a třída tak zanikne či se spojí s třídou vedlejší. PROFESNÍ IDENTITA UČITELE Je zřejmé, že mnoho učitelů prožívalo ve své práci profesní omyly, ale i nepochopení, zklamání ze svých neproveditelných nápadů, či osobní selhání. Tyto okamžiky však učitele nesrazily na kolena, ale pomohly jim právě k jejich posílení a k jejich vývoji v experty. Tímto si vybudovali profesní identitu a zčásti také nadhled nad svou profesí a práci. Rozvoj profesní identity je neustálý proces získávání a utváření zkušeností učitele. Identita ideálního učitele je zdrojem aktivní nespokojenosti. Dá se říci, že identitu učitelé hledají v neexistujícím a dokonalém učiteli. Avšak není učitel, který by dokonale zvládl učitelskou roli, směr i cíl cesty. Může se mu pouze přiblížit. Článek Nálepkování ve školství se nejdříve objevil na Karin Herzog.

projít na článek

Dotazníkové šetření MAS Stolové hory

Dobrý den, dostává se Vám do rukou dotazník, jehož výsledky poslouží pro potřeby Místního akčního plánu (MAP) vzdělávání v ORP Náchod. Cílem dokumentu je rozvoj spolupráce a komunikace různých aktérů ve vzdělávání, podpořit rozvoj a kvalitu vzdělávání

projít na článek

TZ: Iniciativa: Studenti pro školství

V aktuální pandemické situaci ze dne na den přechází na distanční výuku třídy nebo se zavírají i celé školy. Česká středoškolská unie (ČSU) požaduje, aby se školy opět staly bezpečným a předvídatelným prostředním. Pro zvládnutí této situace navrhuje přech

projít na článek

Digitalizace výuky v českém vysokém školství pohledem studujících

Během pandemie byla velkým tématem online výuka také na vysokých školách. Jak je tento způsob využíván v ne pandemických časech? Česká data z šetření EUROSTUDENT naznačují, že by i v obvyklé situaci studující preferovali vyšší míru zastoupení online výuky

projít na článek

PODĚKOVÁNÍ Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy za dotaci v roce 2020 z Programu MŮJ KLUB

Touto cestou chceme velmi poděkovat Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy , které nám i v roce 2020 opět přispělo ze státního rozpočtu částkou 336.000,- Kč na organizaci sportu v našem klubu a to především mládežnického sportu. Tato částka je

projít na článek

Jednodenní výstražná stávka 27. 11. 2023

Vážení rodiče, milí žáci, přátelé slivenecké školy, naše škola se připojuje k jednodenní výstražné stávce dne 27. 11. 2023. Škola se všemi svými pracovišti zůstane v tento den uzavřená. V provozu bude pouze ZUŠ a odpolední zájmové aktivity pořádané extern

projít na článek