Nárůst počtu případů rakoviny štítné žlázy ve Fukušimě

Sedm let po jaderné katastrofě ve Fukušimě jsou následky stále zřetelnější. Od roku 2011 byly biopsií zjištěny u dětí nové případy výskytu rakovinných buněk ve 194 případech. Převážná část již byla podrobena operaci. Nejvíce případů bylo zjištěno v oblastech s nejvyšším radiačním zatížením. Zejména je alarmující stále se zvyšující počet onemocnění. Pravděpodobně se jedná o 26 násobný nárůst. Lékaři fukušimské lékařské fakulty usilují o to, aby nemuseli dětem sdělovat jejich skutečný zdravotní stav. Více  

projít na článek

IPPNW: dvaceti násobná míra rakoviny štítné žlázy v dětí ve Fukušimě

 „U dětí a dospívajících ve Fukušimě bylo po počátečním screeningu nalezeno 20krát více případů rakoviny štítné žlázy, než by se dalo očekávat,“ řekl pediatr a předseda IPPNW Dr. Alex Rosen. IPPNW jasně odporuje Federálnímu úřadu pro radiační ochranu

projít na článek

Kam s radioaktivním odpadem ve Fukušimě?

 S likvidací reaktorů  ve Fukušimě se plánuje začít v roce 2021. Kromě roztavených reaktorů je třeba zlikvidovat jeden milion tun kontaminované vody, stovky kanystrů s odpadem z filtrů a hory kontaminované půdy. Neexistuje plán, kde by měl být v

projít na článek

Asanační práce ve Fukušimě

 Osm let po havárii reaktoru ve Fukušimě odborníci připravují záchranu prvních z více než 1500 vysoce radioaktivních palivových tyčí. První nepoškozené palivové tyče odvezli v minulém týdnu pracovníci z chladicího bazénu v reaktoru 3 jaderné elektrár

projít na článek

Analýza Greenpeace: Deset let po Fukušimě – nejsou evropské jaderné elektrárny dostatečně chráněny před přírodními katastrofami

 Ani deset let po katastrofě ve Fukušimě se provozovatelé jaderných elektráren v Evropě z vážné nehody téměř nic nedozvěděli. Podle současného šetření Greenpeace běží v EU nejméně deset jaderných elektráren bez adekvátní bezpečnostní koncepce na ochr

projít na článek

Urbanista varuje před autonomními dopravními prostředky

Americký urbanista Richard Florida kritizuje technooptimistická očekávání autonomní dopravy bez řidičů. Zavedením digitálně podporované individuální dopravy očekává její strmý nárůst a v případě sdílených jízd obdobnou situaci jako u hromadné dopravy - pr

projít na článek