Naše zkušenosti s Freelem Freelo je online aplikace určená pro správu projektů freelancerů a menších týmů. V naší firmě Linhart Marketing s ním pracujeme od dubna 2020. Za 3 měsíce používání nás mile překvapilo mnoho skutečností. Také jsme ale objevili některé části, které by mohly být časem vylepšeny. V řádcích níže vám představujeme klady a zápory za jednotlivé členy týmu. Vojtěch: Když to vezmu od začátku…prošel jsem si na doporučení online návod „Začínáme s Freelem“, který trval zhruba 50 minut. Myslím si, že je to fajn vstup na palubu. Bez něj bych asi nevěděl, co vše se tam dá dělat. Freelo nabízí samozřejmě i další webináře, které přináší užitečné rady. Úplné sžití se systémem mi trvalo asi měsíc. Oceňuji přehledné členění top menu na „Projekty“, „Uživatelé“, „Reporty“, „Kalendář“ a „Měření času“. Možná by mohla být přesunuta položka „Výkazy“ ze sekce „Reporty“ do „Měření času“. Tam mi to dává větší smysl, když si někdo z týmu zapisuje čas k projektu a poté potřebuje vykázat počet hodin. Intuitivně jsem to od začátku hledal právě v kolonce „Měření času“. Jako standardní uživatel využívám Freelo především k přiřazení času, případně komentář k určitému projektu. Čas lze zadávat přímo u projektů (nejlepší řešení – viz obrázek níže) nebo v „měření času“, které uživateli zabere více času (vysvětlení najdete u Honzy níže ). Za mě lehce pokulhává zpětná úprava času. Na výběr je kalendář s časem spuštění a ukončení. Raději bych ocenil výběr hodin a minut, jako je to v případě výkazů u konkrétních úkolů (viz předešlý obrázek). Na druhou stranu chápu, že v některých společnostech může být důležité, od kdy do kdy konkrétně člověk na úkolu pracoval. Proto zde funguje také stopování – měření v reálném čase pomocí tlačítka Freelo disponuje šablonami, které vám pomohou při konstituci projektu a usnadní práci. Osobně jsme prozatím žádnou nevyužili, protože máme vlastní checklisty. Rád poslouchám podcasty Z Podpalubí Freela, ve kterých najdete rozhovory se zajímavými lidmi z businessu, sportu, a především spoustu aktuálních témat k seberozvoji. Těch výhod je opravdu spousta, za mě aplikaci určitě doporučuji, už jen díky komunikaci s lidmi z Freela, kteří vám vždy rádi pomohou. Honza: Oceňuji segmentování projektů a úkolů při reportování a měření času. Jak již podoktnul Vojtěch nahoře, evidence doby v sekci „měření času“ je nepřehledná. Nelze vybrat klienta, ale pouze úkol, aby mohl být zahájen „time tracking“. Je fajn, i když nejsem kapitánem projektu, že můžu provádět stejné změny jako kolegové, kteří mají práva kapitána. Některé společnosti jsou bez formální hierarchie a fungují jako tým. Proto je dobré, že tam taková možnost je. Právo správce přiděluje kolega, který už taková práva má. Občas se mi stává, že při úpravě historických dat v měření času přiřadím čas k jinému úkolu. Freelo určitě doporučuji, i když se s ním někdy peru :). Radek: Jako kapitán projektů musím říct, že nám Freelo ze všeho nejvíce usnadňuje práci. Před ním jsme používali různé nástroje (na evidenci pracovní doby, na výkazy klientům, fakturaci a ke komunikaci) a teď můžeme používat řešení ALL-IN. Nespornou výhodou je sdílení souborů, které zůstávají na jednom místě a jsou přístupné všem členům, kteří mají přístup k projektu. Dále musím pochválit bezvadně vyřešenou fakturaci i výkazy. Vše je přehledné a intuitivní. Můžu kontrolovat aktivity u jednotlivých uživatelů – kdo co dělal. Uvítal bych zlepšení u opakování úkolů. Vysvětlím na konkrétním příkladu: když je 15. den v měsíci deadline na určitý úkol, a to pravidelně každý měsíc, ocenil bych, když tento den vyjde na svátek či víkend (kdy nepracujeme), aby se automaticky přeřadil na předcházející pracovní den. Tak se zamezí pozdnímu přiřazení i plnění úkolů. Ale to bude samozřejmě náročné na implementaci. Jak Freelo vlastně používáme? Když to shrneme…pro téměř každého klienta máme vytvořený projekt. V něm To-Do listy a konkrétní úkoly. Takhle je to nejpřehlednější a člověk nemusí nic složitě hledat. Ke konkrétním úkolům poté přiřazujeme činnosti a vynaložený čas. Máme také založený interní projekt (Linhart Marketing), kde vkládáme končící klienty, se kterými jsme spolupracovali ještě před přechodem na Freelo, jednorázové práce, školení a různé interní aktivity. Je zde skvělá možnost komunikace s klienty. To jsme ale prozatím nevyužili. Naši klienti jsou zvyklí na stávající komunikační platformu/y. Na konci měsíce podle výkazů klientům fakturujeme. Freelo si to pamatuje. Fakturace je opravdu bezvadná, oceňuje ji především Radek. Jako poslední vyzdvihujeme možnost vytvořit si vlastní šablony, které šetří čas a samozřejmě potlačují chyby. Můžete využít i hotové šablony přímo od Freela. Suma sumárum: + Projektové a úkolové členění a hierarchie + Podpora a komunikace + Přesné měření času + Sjednocení fakturačních, evidenčních i výkazových nástrojů + Nenašli jsme lepší platformu V sekci měření času lze vybrat pouze úkoly, nikoliv klienty. Pomohla by rozšířená filtrace. Opakování úkolů a zpětná editace času The post Naše zkušenosti s Freelem first appeared on Linhart Marketing.
Na tomto místě se můžete seznámit s naším firmou: Naše poslání Naše zkušenosti Vedení společnosti
Máme zkušenosti s vývojem software formou outsourcingu nebo-li bodyshopingem a to nejen tuzemských ale i zahraničních vývojářů. Garantujeme profesionalitu, flexibilitu, zkušenosti i odhodlanost zvládnout nové výzvy pro naše zákazníky. Jednotlivé vývojáře
Máme zkušenosti s vývojem software formou outsourcingu nebo-li bodyshopingem a to nejen tuzemských ale i zahraničních vývojářů. Garantujeme profesionalitu, flexibilitu, zkušenosti i odhodlanost zvládnout nové výzvy pro naše zákazníky. Jednotlivé vývojáře
The post Zkušenosti first appeared on Nejlepší české vtipy.
Zkušenosti firmy Eshuis se strojem HP Indigo 8K (EN)Číst The post Zkušenosti firmy Eshuis se strojem HP Indigo 8K (EN) appeared first on DataLine Technology, a.s..
projít na článek