Návštěva ve výuce u Libora Klubala

https://www.youtube.com/watch?v=egHUioxA_v8feature=emb_logoPřijali jsme pozvání od jednoho z našich lektorů Libora Klubala na Základní školu ve Štítině, kde Libor vyučuje matematiku a informatiku. Libora někteří z vás možná znáte z našich školení na téma využití moderních technologií a iPadů ve výuce. Libor je aktivním učitelem a ICT koordinátorem na základní škole a zároveň odborným asistentem na Pedagogické fakultě Ostravské univerzity. Ve svých hodinách výuky se zaměřuje na využívání moderních technologií, iPadů a programovatelných robotů. Poslední dobou se také věnuje vyhledávání možností využití vlastních zařízení žáků v hodinách výuky, což je model označovaný jako BYOD. Většina žáků dnes chytrý telefon má, a snahou Libora je ukázat dětem cestu, jak tato zařízení používat ke svému vzdělávání, ale i běžném životě. Natočili jsme pro vás s Liborem video, kde uvidíte krátkou ukázku z hodiny informatiky v šesté třídě. Děti se učí základům algoritmizace a programování, především však logickému myšlení za pomocí Sphero robotů. Úkolem hodiny bylo naprogramovat robota Sphero tak, aby se choval jako auto, které přijede na křižovatku k semaforu. Nejprve musí žáci vystřídat jednotlivé barvy semaforu a na zelenou pak s robotem vyrazit vpřed. V další části videa uvidíte ukázku výuky z hodiny matematiky. Cíle hodiny bylo sestrojit graf nepřímé úměry ze slovního zadání. Libor se ve své hodině snaží vytvářet taková zadání, která je pro žáky snadno uchopitelná, a jsou zasazena do jejich okolí, které dobře znají. Žáci dostanou za úkol vypočítat, za jak dlouho dorazí pěšky, na kole a autem od budovy školy do jedné z místních lokalit. Jejich nástroji pro výpočet zadání je tužka, papír, školní iPad, případně vlastní chytrý telefon a především logické uvažování. Výsledné řešení úlohy budou žáci zaznamenávat v aplikaci Desmos, pomocí které sestrojí hyperbolu na základě vypočítaných výsledků. Pomocí této aplikace pak hledají závislost parametru grafu nepřímé úměry na konkrétním zadání. V poslední části videa se podíváme na krátkou ukázku z výuky na I. stupni, kde žáci pracují s roboty Lego WeDo. Na závěr videa s Liborem zhodnotíme naši návštěvu a jednotlivé vyučovací hodiny. Řekneme si proč využívat tablety a vlastní zařízení žáků ve škole a o jejich přesahu do reálného života. Celková délka videa je 19 minut. Pevně věříme, že se u něj nebudete nudit a naopak můžete načerpat inspiraci do vašich hodin výuky. Možná některé školy může alespoň trochu ovlivnit v jejich rozhodování zda žákům chytré telefony ve škole povolit, anebo zakazovat. My jsme určitě zastánci té první varianty, ale říkáme k tomu i to za jakých podmínek, kdy, kde a jak.

projít na článek

Chráněno: Proxmox ve výuce na stredniskola.cz

Požadovaný obsah je chráněn heslem. Pokud jej chcete zobrazit, zadejte prosím nejdříve heslo: Heslo: The post Chráněno: Proxmox ve výuce na stredniskola.cz first appeared on kornel.cz :. - Vladimír Čížek.

projít na článek

Kurzy digitální gramotnosti nejen pro Šablony II.

Připravili jsme pro vás sérii semiářů, kde vám představíme naše kurzy v oblasti posilování digitálních kompetencí a představíme vám naši práci se školami v projektu Šablony II. Bohuslav Hora názorně ukáže výuku s tablety, kde si zahrajete na jeho žáky. Př

projít na článek

Návštěva nemocných

Návštěva nemocných se uskuteční ve čtvrtek 1. června 2023.

projít na článek

MŠ návštěva kostela

MŠ návštěva kostela Ve čtvrtek 4. 1. 2024 děti z naší školky navštívily kostel sv. Petra a Pavla v Dolních Kounicích.U kostela nás přivítal pan farář, který nám ukázal betlémy a zazpíval koledy.

projít na článek

Návštěva knihovny

Letos jsme poprvé navštívili knihovnu. Tentokrát bylo téma roboti a programování. I když to nebylo jednoduché, každý zvládnul naprogramovat robota podle zadání. The post Návštěva knihovny first appeared on ddu.cz.

projít na článek