Nedostatek řidičů kamiónů na trhu práce

Na nedostatečný počet řidičů kamionů si stěžují všichni a stejně jako u lékařů, zdravotních sester a dalších profesí se nic neděje. Minimálně ze strany státu není nikde vidět snaha problém řešit. Asi bude třeba léčba šokem, jako jsou stávky řidičů autobusů, kteří už dále odmítají jezdit za mzdu, která je neuživí. Poptávka roste Přestože neustále roste poptávka po přepravních kapacitách, řidičů spíše ubývá. Starší a zkušení, většinou i jazykově vybavení, končí často v zahraničí, mladší se za volant nehrnou. Mají rodiny a chtějí být doma. Ale důvodů je víc. Ač se může zdát, že mzdy jsou poměrně vysoké, málokdo je ochoten trávit neustále čas na cestách, doslova žít v miniaturní kabině a neustále řešit stresové situace. A to neplatí jen o často hororových situacích na silnicích. Každý, kdo někdy zažil nekonečné fronty ve skladech nebo v obchodech a pak následné honění termínu dodání jinam, jistě nepovažuje toto povolání za žádnou velkou romantickou pohodu. Stále za stejné peníze Někteří řidiči jsou nespokojení, že jim jejich zaměstnavatelé nezvyšují mzdy, když cena nafty neustále klesá a náklady na dopravu se tak snižují. To je sice pravda, ale snižují se také ceny, které jsou zákazníci ochotní za přepravu zboží platit, a zvyšují se jiné náklady, například v souvislosti se stále rostoucí administrativou diktovanou podnikatelům státem, roste pojistné, drahá jsou auta a jejich opravy. Bude to jinak? Dalším důvodem je, že v minulosti mohlo hodně mladých mužů získat tzv. „papíry na náklaďák“ během základní vojenské služby a tudíž bez vysoké investice. Kdo z mladých má dnes několik desítek tisíc korun jen na řidičské oprávnění? Zatím ale situace asi není v očích našich zákonodárců nijak katastrofická, protože se žádné změny ani pobídky nepřipravují.  Otázkou je, jak dlouho to ještě vydrží bez kolapsu tuzemské nákladní dopravy.The post Nedostatek řidičů kamiónů na trhu práce first appeared on Profisped CZ.

projít na článek

Balíček pravidel pro práci řidičů

Evropská komise připravuje nový balíček opatření, který má určit pravidla zejména pro pracovní podmínky řidičů. Připravovaný materiál byl projednáván i na pravidelném zasedání Rady EU pro dopravu, telekomunikace a energetiku (TTE), která se uskutečnila 10

projít na článek

Umění pohybu 01/23

Další vydání úspěšného časopisu Umění pohybu je na světě. Tentokrát se můžete těšit na rozhovor s jedním z nejzkušenějších řidičů holdingu, který v naší společnosti pracuje úctyhodných 30 let. Představíme vám vedoucího kolony Východ pana Feodosii Zhuravlo

projít na článek

Zimu letos zkrotí 201 sypačů, 662 řidičů a 51 tisíc tun soli

Začátkem listopadu začne sezona zimní údržby na dálnicích a silnicích I. třídy. O průjezdnost komunikací se letos postará 793 zaměstnanců Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Do připravených směn je zařazeno celkem 662 řidičů a 131 dispečerů. Další kapacity

projít na článek

Na trhu práce nejsou lidi, mám řešení

Příspěvek Na trhu práce nejsou lidi, mám řešení pochází z ZeptejSeFilipa

projít na článek

Nařízení vlády, kterým se stanovují činnosti a organizace práce v chovech hospodářských zvířat

bezpečnost práce, skot, koně, koza, ovce, prase, práce se zvířaty, úraz, rizika poranění zvířetem

projít na článek