Nová myšlenka módního průmyslu

Témata udržitelnosti zdrojů se stala globálním problémem, který se začíná dostávat nejen do podvědomí všech lidí, ale zejména velkých společností a korporací, z části za tento problém zodpovědných. Po ropném průmyslu je ten módní jedním z největších zdrojů znečištění vůbec, což se pomalu ale jistě odráží na způsobu, jakým tyto společnosti přemýšlí. Téměř všichni vědci se shodují, že globální oteplování je vážnou hrozbou, což se odráží v průmyslových odvětvích. Módní průmysl je v tomto ohledu stejně zranitelný, jako jakýkoliv jiný. Co je vlastně udržitelnost? Definic má mnoho, zkusme ji ale popsat jako fungující systém jak pro lidi tak pro zachování životního prostředí, kdy člověk obnovuje vše, co spotřebuje v zájmu vlastního přežití. Tento systém se v globálním měřítku dotýká úplně všeho, od ekonomiky až po společenské vztahy. Otázkou však je, jak vytvořit svět, ve kterém jsou všechny přírodní zdroje dostupné všem, nám i fauně a flóře? Samozřejmě, že módní průmysl se nemůže najednou změnit sám, mohou však způsobit pozitivní či negativní dopad na celý ekosystém. Je jasné, že dokud nedojde ke zlomu, změny se nedočkáme. Ten, jak se zdá, se ale rychle blíží, neboť na tyto společnosti tlačí ze všech stran konkurence, aktivisté a dokonce i sami zákazníci. Většina z nich se pomalu ale jistě začíná věnovat prevenci. National Chamber of Italian Fashion v průzkumu z roku 2014 uvedla, že pro 13% zájemců o luxusní zboží je nejdůležitějším faktorem při rozhodování, zda je produkt vyroben z udržitelných zdrojů. V jiném průzkumu Sourcing Journal se zase dozvídáme, že zatímco 38% zákazníků si najde jinou cestu k udržitelným zdrojům, 69% by bylo krajně nespokojených, pokud by si koupili neekologicky vyrobené zboží. Společnosti módního průmyslu berou tato čísla vážně a stanovili si za cíl považovat udržitelnost za globálně klíčovou. Hlavní výzvou je pro ně neobrátit se zády ani k budoucnosti planety, ani budoucnosti módy. Mnoho módních návrhářů, zejména Italů, se dále zapojuje do výzev proti standardizování velkého a nebezpečného množství chemikálií v použitých materiálech. Velké množství prodejců je už v tomto ohledu hodnoceno v různých ISO kategoriích. Článek Nová myšlenka módního průmyslu se nejdříve objevil na Koeko.

  • Web: Koeko
  • Aktualizace: 1.8.2023
projít na článek

Buďme k sobě laskaví. Nejen na den laskavosti

Na počátku všeho byla myšlenka a jedno klíčové setkání. Myšlenka inspirovat ostatní lidi a zlepšovat svět kolem sebe. A setkání na konferenci Happines at work s lidmi z nadace Karla Janečka. Při tomto setkání padla myšlenka i na světový den laskavosti. Sl

projít na článek

Komponenty a sestavy v automobilovém průmyslu

Zjistěte, jak lze řešení společnosti Renishaw používat při výrobě komponent a sestav v automobilovém průmyslu.

projít na článek

Případové studie z těžkého průmyslu

Výrobky společnosti Renishaw se používají v nejrůznějších oblastech těžkého průmyslu, od těžkých strojů pro zemní práce po průzkumné systémy a analýzu nerostů.

projít na článek

Myšlenka a její vlastnosti

Myšlenka je vlastně energie, kterou naše duše vysílá. Nezávisí ani na prostoru, čase, můžeme ji šířit všemi směry. Prostupuje každého a vše. Může být negativní, ale i pozitivní. Negativní myšlenky však narušují rovnováhu energetické soustavy a to hlavn

projít na článek

Portálové jeřáby: Jak zefektivní služby v průmyslu?

Jeřáby asi nemusíme představovat, protože s nimi si hrají již malé děti. A i jim tyto stroje v podobě hraček pomáhají s nákladem. Profesionální, velké jeřáby pak zlehčují práci s opravdu těžkými břemeny, takže se uplatní v průmyslu. Vidíte je na stavbách,

projít na článek