(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = '//connect.facebook.net/en_US/sdk.js#xfbml=1version=v2.6'; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); }(document, 'script', 'facebook-jssdk'));Umělá inteligence (AI) se ve vzdělávání používá již delší dobu, ale teprve nedávno se díky projektům, jako je GPT-3, resp. ChatGPT, dostala do širšího povědomí. Již dnes je možné využít AI pro tvorbu vzdělávacího obsahu: AI připraví kompletní vzdělávací intervenci od nastavení cílů, struktury, přes generování obsahu (texty, videa, testy) a také vyhodnotí výsledky. Jediné, co potřebuje, je digitální obsah, který může zpracovat. K využití potenciálu AI v oblasti LD, musíme mít data a informace v digitalizované podobě, LD musí transformovat své procesy a vytvářet výstupy, se kterými může AI pracovat. AI může odstranit některé rutinní a časově náročné činnosti, ale stále vyžaduje talentované lidi, kteří budou vytvářet a kurátorovat obsah, kontrolovat výstupy, vytvářet smysluplné postupy a propojovat to vše do vzdělávání. Chatboti a virtuální trenéři mohou pomoci studentům při sebevzdělávání, poskytnou okamžitou ZV a trénink na konkrétní situace. AI Lze využít pro hodnocení dovedností zaměstnanců a tvorbu jejich kariérních plánů, což je klíčové pro identifikaci talentů a rozvoj klíčových dovedností pro rozvoj firmy. Závěrem tipy na dvě aplikace, které jsou nejpřístupnější a (zatím) zdarma, určitě je vyzkoušejte, já už jsem to udělala: CHATGPT univerzální aplikace nabízející ukázku toho, co je dnes s AI možné. https://chat.openai.com/ EXPLAINPAPER umožní rychle a efektivně zpracovávat a vysvětlovat textový materiál. Prakticky do aplikace jen nahrajete text v pdf, označíte část, kterou potřebujete vysvětlit nebo přijít na to, jaká je hlavní myšlenka, případně jak postupovat v určitých situacích a aplikace Vám poskytne relevantní odpověď. https://explainpaper.com/ Zpracováno na základě článku Umělá inteligence Brano Frka v časopise Firemní vzdělávání 2/2023.
(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = '//connect.facebook.net/en_US/sdk.js#xfbml=1version=v2.6'; fjs.parentNode.insertBefore(js
projít na článek(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = '//connect.facebook.net/en_US/sdk.js#xfbml=1version=v2.6'; fjs.parentNode.insertBefore(js
projít na článek1.I/1 Školní asistent MŠ 1.I/4 Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání MŠ 1.I/8 Odborně zaměřená tematická a komunitní setkávání v MŠ 1.II/1 Školní asistent ZŠ 1.II/2 Školní speciální pedagog ZŠ 1.II/7 Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání ZŠ
projít na článekMožnosti a výzvy využití AI ve vzdělávání, personalizace učení, transformace výuky, hlavní novinky v digitálních vzdělávacích materiálech, softwarových nástrojích a platformách i hardwarovém vybavení, to jsou témata letošního ročníku ICT ve...
projít na článek(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = '//connect.facebook.net/en_US/sdk.js#xfbml=1version=v2.6'; fjs.parentNode.insertBefore(js
projít na článek