Obuvnické názvosloví

Vážení přátelé obuvnického řemesla, dostal se mi do ruky zajímavý historický dokument. Naši dědové chtěli, asi v dobré víře, počeštit a sjednotit obuvnické názvosloví. Bohužel, jak můžete sami posoudit, naprostá většina nových („správně českých“) názvů se vůbec neuchytila a do dnešních dnů přetrvaly ty původní, vzniklé z německých originálů. Nevím, jak postupovali tvůrci tohoto slovníku, ale některé výrazy []

projít na článek

Obuvnické nářadí

Podívejte se jak vlastně vypadá ševcovské kladívko, šídlo, cvikací kleště a další starodávné nástroje, bez kterých se ani dnešní švec neobejde. 

projít na článek

„Barefoot obuv“ – zdravé obouvání nebo jen velký byznys?

V poslední době se velmi často hovoří o tzv. bosém obouvání – „barefoot obuvi“. Lobby prodejců „barefoot obuvi“ je silné a působí zejména po sociálních sítích. V tomto směru musíme říci, že nový typ obuvi, resp. jeho prodejci, rozjeli ve velkém stylu mark

projít na článek

Případová studie Jak se smaží lovebrand

Strážnické brambůrky na Facebooku. Každý pořádný markeťák ví, že lovebrand je spíše mýtus, fatamorgana, zbožné přání a prodejní lákadlo. Nikdo z Mluvčích ani z našich sdílných kolegů se s love brandem, jak o něm píší někteří pohádkáři, ještě nesetkal.

projít na článek

TROJPOVÍDKA, 2020

Autorky: Patricie Dolanská (1. Viktor), Blanka Bezdíčková (2. Živitel), Štěpánka Čechová (3. Strejda Viktorín) Kurz tvůrčího psaní, René Nekuda 1. VIKTORPatricie DolanskáProč je tu najednou tolik světla? Aha, ležím na pláži. Šumění moře a křik racků.

projít na článek