Ochrana klimatu v dopravě

Podle profesorky Claudie Kemfert nedošlo zatím v dopravním sektoru k žádnému poklesu emisí skleníkových plynů. Hlavní cestou je elektromobilita. Odborná rada pro ekologické otázky navrhuje, aby do roku 2025 bylo v Německu nejméně 25% nových osobních a malých užitkových vozů vybaveno elektrickým pohonem. Více  

projít na článek

Náklady na likvidaci následků jaderného průmyslu jsou v Německu vyšší, než náklady na ochranu přírody a klimatu

 Helmut Scheel, 2. místopředseda federální předseda německé Ekologické demokratické strany (ÖDP) prohlásil, Pokrytí nákladů na jadernou energii je již nyní vyšší než všechna opatření na ochranu klimatu a přírody dohromady.“ Náklady na úložiště Konra

projít na článek

Evropská taxonomie udržitelného financování „založená na vědě“ byla zpolitizována tak, aby zahrnovala jadernou energii

 Jednou z nejvlivnějších politických iniciativ Evropské komise v posledních letech byla „taxonomie EU“, v podstatě nákupní seznam investic, které lze považovat za ekologicky udržitelné napříč šesti environmentálními cíli. Aby byla činnost považována

projít na článek

Lobby proti ochraně klimatu

 Novinářky Susanne Götzeová a Annika Joeresová analyzovaly jak politika, sdružení a kluby společně sypou písek do globálního hnutí proti změně klimatu. Nejpozději od „Fridays for Future“ je změna klimatu považována za jeden z nejnaléhavějších problém

projít na článek

Ochrana klimatu v EU - ze 40 na 60% do 2030

 Splnění pařížských cílů v oblasti klimatu vyžaduje do roku 2030 snížení emisí o 60 procent (ve srovnání s rokem 1990). Zvýšení současného evropského cíle snížení ze 40 na 60 procent lze provést a je ekonomicky výhodné. Kvantitativní modelové výpočty

projít na článek

Ochrana klimatu míří do ústavy Francie

 Francouzské národní shromáždění velkou většinou hlasovalo pro zahrnutí ochrany klimatu do ústavy. V úterý hlasovalo pro změnu ústavy 391 poslanců, 47 hlasovalo proti. Toto hlasování je prvním krokem ke změně prvního článku  Ústavy a přidání

projít na článek