Červen 2022 Po celkem dlouhé pauze zaviněné koronavirovou situací se uskutečnila odborná expedice členů Sdružení komunálních služeb do Finského města Tampere a po okolí. Návštěva se konala v půlce června 2022 a my jsme se také zúčastnili.Multifunkční stroj AvantJednou ze zastávek v expedici byla společnost Avant Tecno Oy se sídlem Ylöjärvi, která leží 14 kilometrů na severozápad od Tampere, se kterou již 17 let spolupracujeme v oblasti prodeje a servisu. Uvítal nás generální ředitel Jani Käkelä, jehož otec a zakladatel firmy Risto je předsedou představenstva společnosti založené v roce 1991. Dnes je světovým lídrem ve výrobě kompaktních kloubových nakladačů, které více než 200 druhů pracovních adaptérů katapultuje do kategorie univerzálních nosičů nářadí. Uskupení Avant Group tvoří výrobní závody na nakladače Avant Tecno a plošiny Leguan Lifts. K nim přistupují prodejní organizace ve vlastnictví společnosti. Další prodejní a servisní partneři působí prakticky po celém světě. S Uskupením Avant Group spolupracujeme již 17 let. Avant Tecno zaměstnává zhruba 300 lidí. Generuje roční obrat 170 milionů eur a 85 % produkce je určených na vývoz. Zhruba 75% činnosti zaujímají nakladače, 20 % pracovní nástavce a 5 % servis a náhradní díly. Většina produkce se odehrává v Ylöjärvi. Některá příslušenství pochází z našeho závodu SAMI AS v Estonsku. V současnosti je prodej techniky Avant evidován v 55 zemích s většinou odbytu v Evropě a Severní Americe. Týdně opustí továrnu 170 strojů, roční produkce je necelých 9000 kusů. Jenom ve Finsku s 5,5 milionu obyvatel prodá firma Avant Tecno tisíc nakladačů ročně.Automatizovaná výrobaVýroba nakladače Avant začíná laserovým vypalováním jednotlivých součástí z ocelového plechu. K tomu jsou určená tři pracoviště v nepřetržitém provozu. Dodávky suroviny a cesta dílů k dalšímu zpracování jsou automatické. Vypálené komponenty se přesouvají s pomocí robotických ramen a automaticky se ohýbají v ohraňovacích lisech. Následuje 11 hnízd pro robotické svařování. Menší část dílů je nutno svařovat ručně. Výroba pokračuje práškovým lakováním s minimálním únikem barev do ovzduší. Nespotřebované se vracejí do oběhu. Přebytečné teplo slouží k vytápění hal. Na montážních linkách s 22 zastávkami se vyrobí nakladač podle požadavků klientů na výbavu. Všechny operace se evidují prostřednictvím čárových kódů. Na konci výroby se do stroje načerpají pohonní hmoty a provozní kapaliny. Následuje oživení a testování v klidu se spuštěným motorem, poté venku aktivní test s praktickými zkouškami pojezdu a pracovních funkcí. Při jakékoliv závadě se nakladač odstaví, a zjišťují se příčiny. V poslední fázi výroby je technika osazena samolepkami a štítky s označením země určení a putuje včetně příslušenství do kontejneru.Oddělení pro výdej náhradních dílů má zatím 1000 m². Napřesrok se přesune do nové haly o ploše 6000 m² s automatickými pořadači pro rychlejší a efektivnější dodávky součástek. Plošiny LeguanDalší zastávkou byla sesterská společnost Leguan Lifts společnosti Avant Tecno Oy, která funguje od roku 1990. Firma v současnosti vyrábí cca 300 plošin ročně. Zde jsme mohli vidět modely samojízdných kloubových terénních plošin s pracovními výškami 13,5 m a 19 metrů. Firma má vlastní vývoj, konstrukci a výrobu. Na rozdíl od Avanta si nechává ocelové součástky vyrábět a lakovat dodavatelsky. Díky dobré spolupráci společností Avant Tecno a Kubota jsou zajištěné optimální dodávky motorů také pro techniku Leguan. Ve výrobním programu jsou v současnosti dva modely samojízdných kloubových terénních plošin s pracovními plošinami 13,5 metru, 19 metru a 22 metru. Prioritní jsou kvůli lepší prostupností terénem pásové verze, ale dodávají je i na kolech. K přednostem se řadí jednoduché a intuitivní ovládání. V současnosti se vyrábí i nová plošina s pracovní výškou 22 metrů. Firma si zakládá na kvalitní povrchové úpravě práškovým lakováním. Plošina 13,5 metru je jediná na trhu ve své kategorii, která nabízí automatické vyrovnání opěrných noh do pracovní pozice. V České republice bylo předloni prodáno pět plošin Leguan. Zájem mají především majitelé nakladačů Avant, jejichž spojení s plošinami se vhodně doplňuje. Jsou to zejména lidé, kteří se pohybují v parcích, často v těžkých terénech a podmínkách. jako například práce pod vysokým napětím.Expedice byla velice zajímavá a důkazem jsou fotografie ve fotogalerii. O naší expedici vyšel také kompletní článek v listech: Komunální technika 8/2022Článek si můžete přečíst zde: Klikněte zde Fotogalerie
V tomto článku jsem pro vás sepsal pár zajímavých poznatků z květnového webináře,...
projít na článekKaždé prosincové bilancování je pro mě zajímavým tématem a pokaždé se ho snažím pojmout lehce jinak. Tento rok jsem se zaměřil výhradně na čísla a nikoliv na pocity a proběhlé události.
projít na článekJak už bývá závěrem roku zvykem, nastal čas si trochu zabilancovat. Ten letošní hodnotím velice střízlivě, a proto nečekejte kdovíjaké pozitivní ohlédnutí.
projít na článekZačátek prázdnin jsem zahájil studijní návštěvou pražské společnosti Shoptet. Hodně jsem se těšil, protože se jedná o e-shopové řešení, na které se dá spolehnout a kde nemusíte řešit spoustu problémů.
projít na článekObecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) je za námi, nebo spíše už u nás tak nějak zakotvilo. Vzešlo v platnost letos 25. května a každý z nás musel provést patřičná opatření, aby uchránil data svých zákazníků. V rámci tohoto tématu jsem proto přip
projít na článek