Olomouc bude mít devět nových tramvají, dodavatel má na jejich výrobu dva roky

Kupní smlouvu na devět plně nízkopodlažních tramvají s oboustranným odbavováním cestujících podepsalo v těchto dnech vedení olomouckého dopravního podniku. Dodavatel má na výrobu a dodání vozů dva roky, samozřejmostí u nových tramvají bude klimatizace nebo USB zásuvky. Vozy budou vybaveny novinkami v oblasti technologií a bezpečnosti. Vítězem veřejné zakázky na výrobu tramvají se stala společnost Pragoimex s vozy typu EVO1/o. Tento typ vozu už cestující v Olomouci dobře znají, jedná se o stejné tramvaje, které nyní jezdí s evidenčními čísly 121, 122, 123 a 124. „Předmětem veřejné zakázky byl nákup vozů s oboustranným odbavováním cestujících, jsou to tramvaje, které primárně potřebujeme na provoz trati na Nové Sady, kde není na konci smyčka na obracení vozů. Tento typ tramvají je pro nás ale výhodou i při rekonstrukcích stávajících tratí. Díky oboustranným soupravám bylo možné v nedávné době například zachovat částečný tramvajový provoz v centru města při budování mostu na Masarykově třídě. Vozy budou vybaveny klimatizací, automatickým systémem sčítání cestujících a také vyhřívanými sedačkami, které jsme minulý rok zkušebně instalovali do dvou vozů a cestující si je chválí,“ informoval Ing. Jaroslav Michalík, předseda představenstva DPMO, a.s. Tramvaje EVO1/o jsou vybaveny celkem sedmi dveřmi, čtyřmi na pravé straně a třemi na levé straně tramvaje s možností otevření ve směru jízdy pouze na pravé straně. Kapacita tramvají EVO1/o je 27 sedících a 85 stojících cestujících. Vozy jsou plně nízkopodlažní, mají klimatizaci a umožňují nabíjení elektronických zařízení prostřednictvím USB zásuvek. Interiér chrání nástřik nanotechnologií proti zápachu a bakteriím a ochranná folie proti vandalismu. Pořizovací cena devíti vozů je 314,5 miliónů korun a náklady na servis vozů po dobu čtyř let budou 14,7 miliónů korun. 81 % uznatelných nákladů z pořizovací ceny pokryje dotace z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP).

projít na článek

Zakázka nízkopodlažních tramvají pro Záhřeb zůstane doma

Vmezinárodní soutěži na dodávku 20 nízkopodlažních tramvají vyhrála chorvatská společnost KONČAR-Elektrická vozidla. Smlouva vhodnotě 37,8 milionu EUR (bez DPH) byla podepsaná 16. června. Tramvaje mají být dodány do 24 měsíců od podpisu. Zakázku na výrobu

projít na článek

DPP opraví tramvajovou trať mezi Morání a Albertovem, výstavba trolejbusové infrastruktury přeruší provoz tramvají na Evropské ulici

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) bude od tohoto pátku 1. září 2023 zhruba dva týdny opravovat tramvajovou trať mezi Morání a Albertovem. Ztohoto důvodu bude vuvedeném úseku obousměrně přerušen provoz tramvají a linky č. 2, 14, 18, 24, 93 a 95 budou jezd

projít na článek

Informace o zavedení zóny 710 pro cestující přestupující na MHD z příměstských spojů

IDSOK s platností od 3. 3. 2024 zavádí novou zónu číslo 710. Zóna 710 – je regionální zóna, pokrývá stejné území jako zóna 71-Olomouc. Jízdní doklady (příp. jízdenky nebo kupóny) se zónou 710-Olomouc nově slouží pouze k dojezdu do Olomouce z okolních zón

projít na článek

Léčebná síla drahých kamenů

Mnozí lidé jsou vnímaví a citliví na působení přírodních kamenů. Těžko posoudit, co je na tom pravdy, pokud jim nepřikládáte toto zaměření, ale spíše preferujete tyto skvosty na výrobu autorských šperků. A rozhodně v případě septárie budete vždy spokojeni

projít na článek

Bungee katapult Olomouc

Bungee katapult Olomouc je skvělým zážitkovým dárkem pro všechny milovníky adrenalinu. Ať už chcete obdarovat sebe, nebo své blízké, s tímto zážitkem rozhodně nešlápnete vedle. V čem se katapult liší od klasického skoku z mostu nebo jeřábu? A co vlastně m

projít na článek