Amoniak by se mohl stát novým palivem pro elektrická auta. Profesor Yushan Yanz z University of Delaware navrhl nové palivové články, které vyrábějí elektřinu z amoniaku. Na rozdíl od vodíku, běžného paliva pro palivové články, může být amoniak přepravován v beztlakových nádržích, stejně jako benzín nebo nafta. Vodík naproti tomu vyžaduje tlakové nádrže schopné odolat 600 barům nebo více - logistický a kosmický problém. Řešení spočívá v membránách, které jsou schopny propouštět ne protony ale hydroxidy a současně pracuje za vyšší teploty. Pro klimaticky nezatěžující realizaci je ale nutno nahradit fosilní výrobu amoniaku obnovitelnou energií. Více
Obnovitelný amoniak by mohl být generován na nejlepších místech na světě za cenu 440–630, 345–420, 300–330 a 260–290 €/tNH3 v letech 2020, 2030, 2040 a 2050 pro vážené průměrné kapitálové náklady ve výši 7 %. Porovnáme-li to s desetiletou průměrnou
projít na článekVoda, dusík ze vzduchu a elektřina z větrné farmy - z toho lze vyrobit amoniak a využít jako zelený zdroj energie. Vodík může být zase vysoce účinně vyráběn z amoniaku, aby se vytvořila využitelná energie. Vědci z UDE a Centra pro technologii palivo
projít na článekNa portále TZB-info vyšel článek o našich geotermálních sondách, ve kterém se můžete dočíst, jak podstatnou součástí v systému tepelných čerpadel země – voda sondy jsou. Článek představuje novou a optimalizovanou sondu, kterou nejdete
projít na článekPro tandemový (vícevrstvý) solární článek bylo ve Frauenhoferově institutu ISE dosaženo účinnosti 31,3%. Článek je postaven z III a V polovodičů a křemíku. Tím byl překonán rekord z 9.11.2016. Více
projít na článekGratzelův článek lze vytvořit v každé laboratoři z anthokyanového barviva z ibiškového čaje a dvou skel potažených oxidem titaničitým, resp. grafitem. Zde je názorný návod v němčině.
projít na článek