Piz Bernina 4049 m.n.m. s Bárou

Piz Bernina 4049 m.n.m. s Bárou HORSKESPORTY.CZZávěrečný týden prázdnin jsem vzal dceru Báru na vysoký kopec. Vydali jsme se na Piz Bernina. Jelikož to byla Bářina první 4 tisícovka a vůbec její první větší kopec, vybrali jsme Piz Bernina, protože jsem tam už byl a věděl jsem, do čeho jdu a co bude taky Bára schopna vylézt. Výchozí místo je Campo Moro a odtud ještě večer musíme dorazit na chatu rif. Carate Brianza, kde máme domluvený nocleh. Ideální by samozřejmě byla chata Marinelli Bombardieri, která je kousek od ledovce, ale bohužel časový plán dojezdu nám nepřeje. Na Carate docházíme v 10 hodin večer za svitu měsíce. Je úplněk a měsíc svítí tak jasně, že ani čelovku na cestu nepotřebujeme. Druhý den ráno procházíme přes ref Marinelli Bombardieri na ledovec Scerscen Superiore. Jdeme trochu pozdě, takže po ledovci už tečou proudy vody. Oproti výstupu před dvěmi lety je ledovec absolutně vytátý, až na spodní led a šutry. Tím se cesta značně usnadňuje, protože všechny trhliny jsou absolutně obnažené. Problém nastává ve vrchních, závěrečných partiích ledovce pod chatou Marco e Rosa. Tady ledovec překonává velké převýšení a dost se trhá. Minule byl krásně pokrytý souvislou vrstvou sněhu a přechod byl téměř bez problémů. Letos se zaplétáme do sítě trhlin, které jsou sice dobře viditelné, ale bludiště je to celkem pekelné. Výstup na chatu Marco e Rosa se tím pádem protáhnul na slušných 7 hodin. Ferata pod chatou je už jen taková třešnička na dortě. To už víme, že na chatu je to jen kousek. Ráno o půl šesté vycházíme směrem na vrchol. Na hřeben Spallagrat se pro nedostatek sněhu nastupuje reálným lezením v obtížnosti III IV v místech, kde jsme před dvěmi lety lezli po sněhu v mačkách. Stejně tak i celý hřeben až na vrchol je čistě ve skále.  Máme krásný sluncem zalitý výstupový den a není kam spěchat. Výstup si užíváme a kocháme se rozhledy po okolních kopcích. Druhý den ráno sestupujeme společně s další dvojicí starších Francouzů do údolí. Znají jinou cestu ledovcem a snad bude jednodušší než ta, kterou jsme vystupovali nahoru. Na první pohled se jejich varianta zdá šílená a nechce se nám do ní. Hledáme vlastní směr. Pak se ale vracíme a využíváme jejich cesty k bezpečnému sestupu. Díky jim za to. K autu přicházíme pozdě odpoledne. Pívo v autě je studené tak, jak má být, a tím pádem je úplně po všech starostech.  Přejíždíme kousek od parkoviště na louku, kde se rozhodujeme přespat. Tam nezbývá nic než uvařit něco k jídlu, dopít pívo, zrekapitulovat výstup a zalehnout do auta. Druhý den se přesouváme do Arca, ale špatné počasí nám velí ukočit výlet a vrátit se domů. Arco necháme na někdy jindy. Pokud vás výstup zaujal a chtěli by jste zažít podobné dobrodružství kontaktujte mě a domluvíme podrobnosti. Kontakt The post Piz Bernina 4049 m.n.m. s Bárou first appeared on HORSKESPORTY.CZ.

PAČESS s Bárou Basikovou opěvují nejcennější tekutinu

Domácí heavy nablacklá sestava PAČESS přijala do svých řad jako zpěvačku Báru Basikovou a před pár týdny vydali první společné album „Katechismus“. Z něj vydávají umělecký videoklip skládající poctu běžné, a přesto vzácné vodě.

Návštěva v Hrubém Jeseníku

Výlety, tisícovky a vysílání. Krásné 3 dny v horách, kam se jen tak běžně nepodívám. Termín Krumlovských slavností. Katka s Bárou a Matějem jedou za historií, já se balím a jedu na kopečky. Ve čtvrtek dorážím na Červenohorské sedlo. Rychlý... The post Náv

9. díl Single Lady 2: Rekonstrukce

Sabina (Jana Plodková) i Anna (Markéta Stehlíková) dostávají výpověď. Do firmy nastupuje Bára (Kristýna Leichtová). Policejní rekonstrukce, která má celou nehodu mezi Sabinou a Bárou vysvětlit, se zúčastní i Jirka (Jiří Plesl), který Sabině svou výpovědí

Ortler Hintergrad 3905 mnm

Ortler – Hintergrad 3905 mnm HORSKESPORTY.CZLetošní výlet s Bárou jsme pojali trochu vysokohorsky. Minulý rok jsem byl s Patrikem na Ortleru ( 3905 mnm ) normálkou a letos jsem si to dal s Bárou z druhé strany Hintergradem. V průvodci píšou obtížnost 4.

Bára Basiková kmotrou. RockOpera Praha zahájí sezónu 2023/24

Pavla Forest, Viktor Dyk, Kamil Střihavka, Jan Toužimský, Jiří Zonyga a další hvězdy divadla RockOpera Praha se těší na novou sezónu. Ta začíná už tento čtvrtek 14. září reprízou rockové opery Trója. Novou sezónu vjediném divadle pro rockery pokřtí zpěvač