Jiří Vacek ... Po „rozšiřování“ vědomí Já jsem v celém těle následuje rozšíření prostoru vědomí Já jsem v celém světě, ve kterém se nachází naše tělo. Opět toto vědomí nevytváříme, ale správným vedením pozornosti zjišťujeme, že vědomí Já jsem přesahuje tu svou část, která se nachází v našem těle. Není na tělo omezeno. Děje se tak meditací, ve které se přemístíme vědomím nad hlavu a tělo se nachází pod vědomím. Obdobně postupujeme přenesením vědomí pod nohy, pak se vědomí nachází pod nohama. Posledním krokem je, že se uvědomíme současně v celém prostoru mezi centrem vědomí nad hlavou a pod nohama...
Jiří Vacek Jedině vědomí existuje. Vše, co si uvědomujeme, existuje pouze ve vědomí a není proto podstatně od vědomí odlišné. Vše projevené existuje nejen ve vědomí, ale i z vědomí vzniká a v něm trvá. Svět není od vědomí oddělen, ale těsně spojen jako
projít na článekJiří Vacek ... Začneme si vše uvědomovat neboli pozorovat a to trvale a vědomě. Současně si začneme uvědomovat nás samé, vědomí, které vše pozoruje. Uvědomíme si, že nejsme nic, co pozorujeme včetně našeho těla, mysli a jejich činností, ale jsme
projít na článekJiří Vacek Poznání vědomí Já jsem otevírá možnosti práce s tímto vědomím v souladu s jeho vůlí. Je-li vědomí Já jsem podstatně Bůh i naše pravé Já, je soustředění vědomí Já jsem velká síla. Vědomí Já jsem vědomí je začátek poznání i působení jeho
projít na článekJiří Vacek Nestvořené dává vznik stvořenému. Z něho nejprve vzniká vědomí Já jsem bytostí. To je dveřmi k nestvořenému. Proto je psáno: „Já jsem, vědomí Já jsem (jsou) dveře“, i cesta. Nestvořené vědomí stojí před stvořeným vědomím Já jsem. Ne
projít na článekJiří Vacek Pád je odloučením člověka od Boha, který je nestvořeným vědomím. Jeho mechanismem je odloučení se od neprojeveného vědomí a jeho nevědomé rozlišení od tohoto vědomí. Člověk vyděluje své vědomí od vědomí Boha. Zapomínání přitom na toto božské
projít na článek