Potenciál rozvoje dětí nezaniká ani dnes, v době, familiárně nazývané koronavirová. Prostor zastavit se, o kterém se dnes hojně mluví a píše osvětluje, jak důležité je znát sám sebe a umět se sebou pracovat. A také si strukturovat vlastní čas volný i pracovní a že tato schopnost nám často chybí. Berte prosím následující text jako inspiraci k tomu, zamyslet se, co se současnou situací můžete společně naučit. Vlastní nastavení denního režimu Často se objevují v médiích úvahy o našem školství a vůbec nastavení institucí. V současné době však máme prostor podívat se na naše návyky a zvnějšku vytvořené struktury. A třeba je zkusit nastavit jinak! Denní režim potřebujeme všichni, ale teď stojíme před výzvou, kdy si ho často můžeme nastavit sami! Kde pro nás začíná a končí volný čas? A umíme si jednotlivé části plánovat? A umí to naše děti? Zamyslete se, jak je reálné v téhle době strukturovat čas a dodržujte to! A nebojte se do plánování zapojit i děti! Práce a učení Pokud víte, že sami musíte začít pracovat v určitou dobu, nechejte si dostatečný čas k tomu, abyste se s dítětem ráno připravily na dobu, kdy se mu nebudete moct věnovat. Samo dítě by mělo vědět, kolik času je nutné zaplnit a čím. Tip: Učíme tak totiž děti i starému známému přísloví, že nejdřív práce, potom zábava! Práce vašich dětí je vlastně příprava do školy. Všichni se tedy společnou snídaní připravujete do práce. Vytyčte si pracovní prostředí, domluvte si pravidla (např. po jaké době budete revidovat úkoly po hodině, 30 minutách, naplánujte si společně, co má dítě dělat, pokud má hotovo a čeká). Rozvržení práce dětí i rodičů Zkuste alespoň časy jídel (a ideálně, kdy váš homeoffice končí) hodit na papír, tak aby děti měly vždycky k dispozici. A pokud máte kolem sebe děti, které mají potíž s hodinami, přimalujte jim k tomu ciferníčky s uvedenými časy, aby mohly samy srovnávat, kolik času ještě do jednotlivých částí zbývá. Tip: snažte se vzájemnou dohodu dodržet. Vytváříte tím postupně návyk společné spolupráce. Pomoci vám mohou otázky jako: Do jakých úkolů se může pustit samo a naopak, se kterými potřebuje nutně pomoct? A do výběru zapojte i dítě. Je to další prostor k tomu ho podpořit k přemýšlení o svých schopnostech. Můžete tak trénovat svoji proaktivitu (spolupodílením se na plánování). I to, že zjistí, že něco špatně odhadlo je proces učení. Nebojte se ho! Péče o domácnost Zapojte děti do péče o domácnost. Kdy jindy když ne teď! Nebojte se si připravit i rozvrh povinností, které kdo a kdy dělá. Je to další prostor pro to, mluvit s dětmi o tom, že hezké prostředí se samo neudělá. Můžete téma otevřít povídáním si o tom, co všechno je doma třeba dělat. Díky tomu bude mít i lepší představu o vaší aktivitě a co péče o domácnost znamená. Společně si pak můžete vytvořit malé kroky, které vedou až k prostředí, které vám všem dělá radost. Může se jednat o otření stolu, umytí nádobí nebo zalití květin. A pokud takový návyk ještě nemají, teď je ta příležitost ho třeba vytvořit! Tip: Naučit děti pečovat o svůj domov je hezký návyk, který je i prevencí proti nudě. Děti se totiž naučí využívat svoji aktivitu k pomoci. Objevujte společně Běžně nezpíváte, nečtete pohádky nebo nevyužíváte nové aplikace? Nebraňte se tomu, objevujte společně svět vašeho dítěte. Bavte se s ním, popusťte uzdu fantazii a nahlédněte do jeho zájmů. Je totiž velká pravděpodobnost, že v online světě žije víc než vy. A možná ho trochu mrzí tohle nepochopení. Vydejte se za ním na exkurzi a naše předsudky jsou bohužel často našimi limity. Tip: Možná zjistíte, že vaše rodina může fungovat offline i online třeba na messengerové skupině nebo whatsapp-u! Najděte si čas pro to, abyste se s nimi podívali na vzdělávací videa. Např. web Člověka v tísni nabízí mnoho videí směřujících k mediální gramotnosti nebo tématu šikany, násilí apod. Jeden ze základních potíží dnes může být ochota přemýšlet a vést diskuze. I když nás otázka Proč? často překvapí a do jisté míry znejisťuje dejme jí prostor. Jestli něco můžeme změnit ve světě, tak pojďme přemýšlet. A začněme na těch nejjednodušších věcech. Naší superschopností je inteligence. Daniel Stach (parafrázováno) Nebojte se využít tento čas pro rozvoj sebe i vašich dětí! Osobnostně sociální rozvoj se totiž děje pořád! V naší organizaci věříme, že proces rozvoje se týká všech zúčastněných stran, jen záleží, s jakou důvěrou do něj vstupujeme. V rámci našich aktivit se stále učíme s dětmi a už teď se těšíme na léto, až budeme společně objevovat svět na dětských táborech! The post Potenciál rozvoje dětí (a rodičů) dnes appeared first on Volnočasovky SPORT, z. s..
Přibývá dětí, které od rodičů dostávají kapesné. Oproti loňsku se jejich počet zvýšil o desetinu. Začátek školního roku bude pro rodiny finančně náročný. Počáteční výdaje až 6 000 korun očekává téměř polovina rodičů. 61 % domácností pak počítá s nějakou f
projít na článekPřibývá dětí, které od rodičů dostávají kapesné. Oproti loňsku se jejich počet zvýšil o desetinu. Začátek školního roku bude pro rodiny finančně náročný. Počáteční výdaje až 6 000 korun očekává téměř polovina rodičů. 61 % domácností pak počítá s nějakou f
projít na článekMých deset let s Attavenou Na výšce jsem pro Attavenu hlídala děti, při obou mateřských jsem sama absolvovala kurz osobního rozvoje pro maminky a dnes jsem hrdou lektorkou ATTAVENY Verča Kašková. Moje cesta s Attavenou je dlouhá víc než deset let. Při st
V červnu 2012 skončí platnost dosavadních zápisů dětí v cestovních pasech rodičů. Po tomto datu bude platit, že děti musí mít vlastní doklad (občanský průkaz nebo pas), a to i při cestách s rodiči po Evropské unii. Při cestách po Evropské unii může dě
projít na článekSrdečně zvu rodiče všech nově přijatých dětí na informační schůzku, která se koná v KMŠ v úterý 28.5. od 16.00 . Budou Vám předány potřebné dokumenty nutné před nástupem dítěte do MŠ, informační brožura, informace o provozu MŠ a podobně. Prosím o úč
projít na článek