Potřebuje malý živnostník logo nebo vizuální styl?

Dlouho jsem zastával názor, že většina malých živnostníků logo nepotřebuje. U většiny freelancerů si to myslím stále. Jejich značka se buduje především kvalitními službami, osobním vystupováním a vizuální styl by jejich byznysu nic extra navíc nepřinesl. Nicméně existuje jedna skupina řemeslníků a obchodníků, kde je to naopak. Jde mi hlavně o ty, kteří mají svůj obchůdek, dílnu nebo sídlo, kam za nimi chodí zákazníci. Od základních služeb jako jsou kadeřnictví, různé opravny (třeba obuvi), švadleny až po malé obchůdky a bistra. Tam je nutné vizuálně zaujmout a zákazníka “přilákat”. Pak je důležité mít na fasádě nebo ve výloze informaci o existenci a o nabízených službách. Jednotný grafický styl pak může být zárukou, že výsledek zaujme a přitom neobtěžuje přemírou informací. Zároveň zabezpečí, že zákazníka po vstupu do provozovny nevyplašíme úplně jinou identitou a kvalitou, než je ta, kterou jsme ho přesvědčili ke vstupu. Zvlášť obtížnou úlohou je upozornit na sebe ve městech. Čím větší město, tím je to těžší. V nejhorším případě na jedné adrese sídlí několik firem, jeden obchod je v přízemí, hospoda ve sklepě, další provozovny jsou na poschodí a ve dvoře. A všichni se dělí o jedinou fasádu. A tak se snaží ostatní “překřičet”. Výsledkem může být vizuální smog. Ale i v případě, že na svém místě nemá provozovna přímou konkurenci je její vizuální prezentace důležitá. Kolik takových obchůdků a dílniček trápí špatně zvolené barvy, písmo i materiály. Je téměř pravidlem, že se snaží kolemjdoucím sdělit tolik informací, až v tom šumu zanikne to důležité. Výsledek pak působí levně, neprofesionálně a může v některých případech odradit náročnější skupiny zákazníků. Kvalitní označení provozovny má navíc ještě jeden bonus. Naše okolí je příjemnější a útočí na nás méně vizuálních vjemů. Co takhle? :DobryZnak I to je důvod, proč se mi tolik líbí reklamní kampaň polské Mastercard s názvem :DobryZnak. V rámci kontinuální kampaně spojila živnostníky s designéry a výrobci firemního označení a vytváří pro různé provozovny nový vizuální styl (a zavede v nich platbu kartou). Výsledkem jsou hezčí ulice, spokojení majitelé, více zákazníků a publicita pro Mastercard.  Součástí projektu je i web s návody pro živnostníky, s prezentacemi zúčastněných firem a ukázkami pravidel, kterými se snaží některá polská města regulovat vizuální smog. Před změnou Po změně Použité fotografie: Dobryznak.org Veronika Rút Nováková Chrudimskenoviny.cz Vlasové řeznictví Článek Potřebuje malý živnostník logo nebo vizuální styl? se nejdříve objevil na Petra Gregušová.

projít na článek

Na konci léta zažije Třeboň první ročník festivalu vizuální tvorby VIDINY

Jedno město, 5 dní a 105 hodin plných vizuálního umění. Od 21.-25. srpna 2024 se v Třeboni uskuteční první ročník festivalu vizuální tvorby VIDINY. Program festivalu nabídne výstavy, výtvarné happeningy, performance, videoprojekce, koncerty i zajímavá set

projít na článek

Fotoreport: Patrik Malý a UDG 11. 3. 2023

Fotoreport: Patrik Malý a UDG 11. 3. 2023 Fotoreport z koncertu kapely UDG a zpěváka Patrika Malého v KlonDike music clubu v Peci pod

projít na článek

Co je to business casual styl a kam se nosí

Business casual je označení pro módní styl, který kombinuje prvky formálního a neformálního oblečení a je často používán v pracovním prostředí.

projít na článek

Půjčky AZ * 773967762

- 10.000 - 150.000,- Kč na cokoliv - schválení cca 15 min - peníze na Vašem účtu do 24 hod od podpisu smlouvy - bonus: vrátíme Vám až 25.000,- Kč za řádné splácení - lze odklad splátek i předčasné doplacení - žádné poplatky, žádný ručitel, žádné zástavy J

projít na článek

Výroba odznaku s magnetem logo rámeček Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR SECOND PARLIMENTARY SUMMIT 2023

Výroba odznaku s logem o průměru 10 s rámečkěm se zapínáním na magnet. Odznak ražený, tištěný. Zadavatel: Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR Materiál: obecný kov Průměr loga: Rámeček: +1mm Zapínání na magnet neodymový Opis: SECOND PARLIMENTARY SUMMIT 2023

projít na článek