Pouliční umění podporují i zavedené značky

Festival Praha Žije Hudbou roztančí hlavní město již v pátek 13. května za podpory Tullamore D.E.W., Kytary.cz, Nadace Vodafone a společnosti Ackee První ročník pouličního festivalu Praha Žije Hudbou proběhne v pátek 13. května. Na programu se podílí na 200 umělců, mezi kterými nebudou chybět ani taková jména jako Lenka Dusilová, Prago Union, Klára Vytisková, Emma Smetana, Xavier Baumaxa, Thom Artway, Floex či Laco Déczi. Profesionální i amatérští hudebníci, tanečníci, divadelníci a performeři se do projektu zapojili s cílem dokázat, že umění do ulic patří. Zároveň se postavili proti příliš tvrdéregulaci pouličního umění v Praze.Festival podpořili také partneři, které zajímá tématika umění ve veřejném prostoru. Generálním partnerem projektu je Tullamore D.E.W., která pouliční umění podporuje již třetím rokem. Nadace Vodafone projektu přispěla na realizaci menších pódií poté, co organizátoři vybrali cílovou částku prostřednictvím crowdfundingové kampaně. Společnost Ackee vybavila festival webem a mobilní aplikací. „Těší nás, že tolika lidem není lhostejné omezení umění v ulicích Prahya chtějí, aby život v našem městě byl pestřejší. Vážíme si také toho, že se nám podařilo získat partnery, kteří se podpoře hudby a kultury věnují dlouhodobě,“ říká Jan Gregar, ředitel festivalu Praha Žije Hudbou. Generálním partnerem festivalu Praha Žije Hudbou je irská značka whiskey Tullamore D.E.W., která se u nás před třemi lety rozhodla začít s unikátním on-trade promo, v němž sází na živé hraní muzikantů/buskerů v barech a pubech. Busking, stejně jako Tullamore D.E.W., má svou kolébku právě v Irsku, kde je pouliční hraní považováno za respektovanou formu umění, proto toto propojení. Koncept zapadá do globální komunikace značky ve stylu IRISH TRUE. „Buskeři naprosto změní atmosféru podniku. Kapela přijde bez ohlášení, hudebníci hrají naživo, nebojí se vyskočit na stůl ani zapojit hosty. K tomuto účelu jim zapůjčíme i jednoduché hudební nástroje a k rozproudění zábavy pomůže i náš tradiční přípitek Glasses Up! Z hlediska typu podniku to nejlépe funguje v moderním pubu nebo menším baru do 150 míst k sezení. Promo je unikátní také v tom, že nikoho nenutíme nic kupovat, ani to není žádná soutěž. Jde nám o pravou irskou atmosféru ve spojení s Tullamore D.E.W. Ohlasy jsou zatím vynikající,“ říká Tomáš Merlík, Brand Group Manager značky pro český a slovenský trh. Na festivalu Praha Žije Hudbou se můžete setkat také s unikátním Tullamore D.E.W. autobusem, který bude umístěn na náměstí Jiřího z Poděbrad. „Slouží nejen jako pojízdný exkluzivní whiskey bar, ale také jako další prostor pro buskery. Ti hrají v autobuse, v jeho okolí nebo na jeho střešním podiu,“ uvedl Michal Ekrt, Account Director agentury Fox Hunter s.r.o., která aktivity značky spojené s brandingem kompletně zastřešuje. „Festival Praha Žije Hudbou je svým rozsahem i provedením velice unikátní záležitost a věříme, že pomůže zvrátit současný stav v pražských ulicích, kdy plošná vyhláška zcela nesmyslně omezuje muzikanty a ochuzuje tak obyvatele i návštěvníky Prahy o možnost netradičních kulturních zážitků. Před dvěma lety značka Tullamore D.E.W. financovala studii o přívětivosti světových metropolí k buskingu, kde Praha byla druhé nejlepší město pro provozování buskingu a vyhláška v tomto ohledu donutila Prahu udělat obrovský krok zpět. Doufám, že festival Praha Žije Hudbou ukáže nejen běžným občanům, ale i oficiálním zástupcům města, že tyto aktivity do moderního města a života prostě patří. To je důvod, proč tento festival podporujeme,“ dodal Tomáš Merlík. Kytary.cz se stali dalším z hlavních partnerů festivalu a na Karlově náměstí budou mít vlastní pódium. „Buskingový festival nás nadchl. V současné době vidíme řadu mezer v legislativě a líbí se nám, že na ně organizátoři vtipným způsobem poukazují. Cílem aktivity není totální anarchie na ulicích a teror hudebníků. Jde o smysluplné nastavení podmínek, které v současnosti chybí. Cítíme to podobně jako organizátoři a proto jsou kytary.cz partnerem akce. Připravujeme scénu na Karlově náměstí, kde vystoupí řada skvělých umělců, např. Klára Vytisková, Vladivojna, Robert Balraz trio a další. Moc se na to těšíme,” uvádí marketingový manažer společnosti Kytary.cz Filip Černý. Díky spolupráci se společností Ackee vznikly festivalové webové stránky a mobilní aplikace s programem a lokacemi, která je k dispozici zdarma ke stažení přes Google Play a App Store. “Na festivalu PŽH je skvělé, že propojuje hudbu s veřejným prostorem. Navíc se mi líbí podpora buskingu, který do moderních měst patří. V Ackee většinou pracujeme pro velké firmy na jejich projektech, a proto jsme rádi, že již čtyři roky můžeme pomáhat i české kultuře a to pomocí mobilních aplikací app4fest,“ dodává ředitel společnosti Martin Půlpitel. Zájem veřejnosti o pouliční slavnost Praha Žije Hudbou se projevil již v loňském roce v úspěšné crowdfundingové kampani „Kopeme za hudbu“, kde se podařilo vybrat 135 000 Kč. Stejnou částkou pak festival podpořila Nadace Vodafone. „Více než 10 let podporujeme mladé lidi v tom, aby přicházeli s nápady, jak zlepšit prostředí, ve kterém žijí. Pro iniciativy lidí do 26 let nebo organizací vedených lidmi do 30 let je otevřen program Vpohybu. Rádi pak sledujeme úspěšné projekty, které podobně jako festival Praha Žije Hudbou uspějí v crowdfundingu a dokáží fungovat samostatně dál. Do konce května máme otevřenou letošní výzvu Vpohybu pro nápady mladých. Doufáme, že nám přijde velké množství podobně zajímavých projektů,“ doplňuje místopředsedkyně správní rady Nadace Vodafone Adriana Dergam. Získané finanční prostředky posloužily jako základ projektu k zafinancování pěti pódií na náměstí Jiřího z Poděbrad, Karlově náměstí, Jungmannově náměstí, Dejvické a Malostranské. V městských částech Praha 1 až 10 (vyjma Prahy 4) vzniknou desítky dalších tzv. busker pointů, kde vystoupí umělecké projekty z řad profesionálů i amatérů. Více informací o festivalu najdete na www.prahazijehudbou.cz. Stáhněte si festivalovou aplikaci s kompletním programem a lokacemi: Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=cz.ackee.a4f.pzh iOS: https://itunes.apple.com/us/app/praha-zije-hudbou/id1104761193?l=cs&ls=1&mt=8 Praha Žije Hudbou pátek 13. května 2016 200 umělců 5 pódií přes 30 busker-pointů Oficiální zahájení festivalu Praha Žije Hudbou proběhne 12. května 2016 v 19 hodin v podobě performance souboru Run Operun na piazzettě Národního divadla. Warm-up v předvečer festivalu proběhne i na 5ti hlavních pódiíchna náměstí Jiřího z Poděbrad, Karlově náměstí, Jungmannově náměstí, Vítězném náměstí a Malostranské.

projít na článek

PROBUĎ MĚSTO!

Nová iniciativa bojující za kulturu veřejného prostoru v Praze. První téma je jasné: pouliční umění. Přijďte na panelovou diskuzi s lidmi, co k tomu mají co říct. Účast potvrdili Jan Wolf (radní MHMP), David Kašpar (Kreativní Praha, IPR), Andy Meldrum (Ed

projít na článek

Noc v Muzeu insitního umění / Litoměřická muzejní noc 2023

Zažij neopakovatelnou Noc v Muzeu insitního umění. V pátek 19. 5. 2023 od 19 hodin. Muzeum insitního umění, Mírové nám. 24/16, zadní trakt.  Projdi temná zákoutí Muzea institního umění, splň úkoly a posviť si na cestu měsíčním světlem. Pracovní list tě p

projít na článek

Makro - art

Nová galerie mého pohledu na makrofotografii s nádechem umění. Ale nebojte se, opravdu jen s nádechem, umění.

projít na článek

Street art galerie umění pod širým nebem

Street art, nebo také pouliční umění, proměňuje šedivé zdi a nevzhledné průchody v barevné a živé obrazy. Ty přitahují pozornost kolemjdoucích a probouzejí v nich emoce, myšlenky a inspiraci. Jedním z nejkrásnějších aspektů street artu je to, že nemusíte

projít na článek

Umění odraz emocí

Umění bylo vždy odrazem emocí, osobních zájmů a zároveň cestou vyjádření. Samozřejmě se to dá interpretovat širokým úhlem pohledů. Umění je určitý výraz doprovázený estetickými principy, tedy tomu co považujeme za krásné, přitažlivé nebo má neobyčejný výz

projít na článek