Pražská linka důvěry slaví 30 let

Video z oslav 30. výročí Pražké linky důvěry a krizového centra RIAPS najdete zde. Za 30 let nepřetržitého provozu Pražská linka důvěry poskytla oporu mnoha lidem v náročných životních situacích a zaznamenala víc než 400 000 kontaktů. Od roku 1991 se změnily prostory, technologie, lidé a také zřizovatel, kterým je v současné době Centrum sociálních služeb Praha. Co však zůstalo nezměněno je poslání Pražské linky důvěry: podpořit klienty, kteří se ocitli v nouzi, nebo v situaci, kterou už nezvládají řešit vlastními silami a na kterou nechtějí být sami. V roce 2008 telefonické služby Pražské linky důvěry doplnila také možnost e-mailového poradenství a od roku 2012 je k dispozici online chat, který umožňuje interaktivní elektronický písemný kontakt. „Důležitost dostupné okamžité krizové pomoci bez nutnosti osobního kontaktu se v ještě větší míře projevila v souvislosti s pandemií COVID-19, kdy mnoho lidí čelilo novým výzvám a problémům. Devizou linky důvěry je tak její nízkoprahovost, klient se nemusí nijak objednávat a díky nepřetržitému provozu může zavolat kdykoli,“ vysvětluje Mgr. Martin Šimáček, ředitel Centra sociálních služeb Praha, které Pražskou linku důvěry provozuje. Telefonická linka je pro klienty dostupná 24/7 a 365 dní v roce. V dnešní době je už možné dovolat se na ni odkudkoli kde je signál, v čase jejího vzniku, 30 let zpátky, byla jedinou možností spojení pevná telefonní linka, ke které neměl každý bezproblémový přístup. V novém tisíciletí se tak s rozvojem mobilních telefonů stala služba ještě dostupnější a v kontextu anonymity se volání stalo také nadregionální. Další velkou změnou v poskytovaných službách bylo využívání internetu. V roce 2008 Pražská linka důvěry rozšířila nabídku svých služeb o internetové (e-mailové) poradenství. V roce 2012 byl do provozu uveden také chat, který umožňuje interaktivní elektronický písemný kontakt, u kterého je stejně jako v případě telefonu kladen velký důraz na anonymitu. Je provozován na samostatném webovém rozhraní (www.chat-pomoc.cz). Z původních 42 hodin týdně byl kvůli velkému zájmu klientů v roce 2020 provoz rozšířen na 60 hodin týdně, v pravidelných časech. V červnu 2021 byla spuštěna nová vylepšená chatová platforma. Právě díky možnosti online chatu se Pražské lince důvěry podařilo oslovit také mladší klientelu, která toto médium preferuje. Celkem už bylo zaznamenáno více než 22 000 chatových kontaktů. „Jeden vyškolený pracovník vždy komunikuje pouze s jedním klientem, kterému se plně věnuje, přistupuje k němu individuálně a snaží se zohlednit jeho aktuální možnosti a potřeby. Telefon i chat je určen všem, kteří se ocitli v náročné životní situaci - bez rozdílu věku, pohlaví či řešené problematiky. Jsme limitováni pouze schopností dorozumět se a u chatu pak jeho maximální délkou 90 minut v jednom dni,“ upřesňuje Mgr. Jitka Gryga Medřická, vedoucí Pražské linky důvěry. Častými tématy řešenými na Pražské lince důvěry jsou, stejně jako před 30 lety, problémy v mezilidských vztazích (partnerské, manželské či rodinné krize, nevěry, rozchody, rozvody, mezigenerační vztahy, problematické vztahy na pracovišti apod.). Přibývají potíže psychické, ať již jde o pocit samoty, stres, psychické vyčerpání či vážnější psychické poruchy (deprese, úzkosti či psychózy). Pracovníci samozřejmě řeší také krizové hovory se sebevražednou tématikou a pomáhají klientům zpracovat prožité trauma (úmrtí blízké osoby, znásilnění, dopravní nehodu, živelní katastrofu, domácí násilí, týrání a zneužívání či šikanu…). Ve výčtu témat nechybí ani finanční problémy, závislosti (ve všech jejich formách), zdravotní problematika (nemoc, úraz, umírání a smrt nebo sexuální problematika) či potíže spojené s přizpůsobením se nové životní roli či situaci, např. studiu, práci, mateřství, důchodu apod.). „I po 30 letech jsme tu stále pro Vás - nemusíte na to být sami! Nabízíme profesionální a zároveň lidský přístup, oporu v krizové situaci, rozšíření zorného úhlu, přijetí, bezpečí, podporu, prostor, respekt, možnost sdílení a provázení, základní sociální poradenství a informace potřebné k řešení problému včetně možnosti dalšího nasměrování v rámci sociálních či zdravotních služeb.“ Tým Pražské linky důvěry Pražská linka důvěry Centra sociálních služeb Praha poskytuje nonstop telefonickou krizovou pomoc, podporu a poradenství na čísle 222 580 697, e-mailové poradenství na [email protected] a chatové poradenství na chat-pomoc.cz (provozní doba chatu: po – čt 9 – 21, pá 9 - 15, so 14 - 20, celkem 60 hodin týdně). Více informací na csspraha.cz/prazska-linka-duvery Kontaktní osoba: Mgr. Jitka Gryga Medřická, vedoucí Pražské linky důvěry CSSP E-mail: [email protected] Tel: 736 469 196

projít na článek

Chat Pražské linky důvěry v novém kabátě

11. června 2021 spustila Pražská linka důvěry nové chatovací prostředí pro klienty. Služba je tak dobře dostupná ze všech obecně používaných webových prohlížečů i z chytrých mobilních telefonů a nabízí klientům modernější, přehlednější a uživatelsky přívě

projít na článek

Terapeutická linka Sluchátko, z.ú.

Poskytování anonymní psychoterapeutické pomoci po telefonu. Linka je určena všem lidem v tíživé životní situaci, s níž si neumí sami poradit. Většina našich klientů se přesně neorientuje v nejrůznějších nabídkách pomoci, jež jsou mu k dispozici: sociální

projít na článek

EZU slaví 90 let

Elektrotechnický zkušební ústav, Praha - člen CQS, letos slaví kulaté výročí od svého založení. K příležitosti 90 let existence vytvořili památné logo.

projít na článek

Pražská adresa je prestižní, nebudete se tu nikdy nudit

V Praze se žije dobře, tuto premisu snad ani nelze nikterak zpochybnit. Pokud tu chcete žít také, nic vám nebrání. Možná Read More... The post Pražská adresa je prestižní, nebudete se tu nikdy nudit appeared first on Bydlení v Praze.

projít na článek

TELEFONNÍ PEVNÁ LINKA OPĚT V PROVOZU

Od středy 4. ledna 2023 je opět v provozu pevná telefonní linka 491 423 478. 4. ledna 2023                                                                    Mgr. Jaromír Vejrych, ředitel ... Číst dál The post TELEFONNÍ PEVNÁ LINKA OPĚT V PROVOZU first ap

projít na článek