Jedno z nejjistějších řešení je poslat dítě do pedagogicko-psychologické poradny, abychom vůbec věděli, co dítěti je a jaké postupy máme na něj uplatňovat. · Pomalé pracovní tempo S pomalým pracovním tempem dětí se setkáváme běžně. Může mít dvě příčiny. První je, že dítě nezvládá zadaný úkol, protože mu neporozumí a druhé, že jeho osobní tempo je podmíněno fyziologicky a nedá se násilím změnit. Tato pomalost nesouvisí s vývojovými poruchami učení, ale můžou za to nedostatky v oblasti motoriky. Největší chyba jakou můžeme udělat je, že jako rodiče nebo pedagogové je neustále káráme a popoháníme. · Flegmatické dítě Jedna z možností je také, že dítě je zcela v pořádku, jen je jeho temperament zkrátka více flegmatický. Takové děti jsou pohodlné a na splnění úloh zkrátka potřebují svůj čas a prostor. Pracuje se mu lépe, pokud na něho nikdo netlačí a nespěchá, proto je možné, že pokud učitel po dítěti vyžaduje rychlost ve splnění dané úlohy, dítě ji odmítne úplně dokončit. Flegmatické děti mají rády svůj klid a nemají potřebu se hlásit a ukazovat svou aktivitu. · Problém v rodičích Další příčina je ta, kdy se rodiče dítěti doma dostatečně nevěnují nebo kdy se mu naopak věnují až přehnaně. Rodiče na dítě mohou klást velké nároky bez ohledu na jeho reálné možnosti, kdy je jejich snahou mít dokonalé dítě. Dítě je pak tímto frustrováno, což má negativní dopad na činnosti, které plní. Nedivme se proto, že dítě má k mnohým činnostem nechuť a odmítá jejich dokončení · Co tedy dělat jako rodiče? Mezitím ve škole věnujeme dítěti zvýšenost pozornost, dostatečně ho motivujeme, vedeme ho k důslednému dodržování pravidel. K dítěti musíme být obzvlášť trpěliví a neměli bychom být nervózní, jelikož nervozita se na děti velmi snadno přenáší. Snažíme se udržovat jeho neustálou pozornost a zadání popřípadě opakujeme vícekrát a tážeme se, zda mu opravdu porozuměl a jestli nepotřebuje pomoc. Měli bychom ho umět správně ocenit, a pokud se stane, že úlohu v časovém intervalu zvládne, dáváme najevo povzbuzení a pochvalu. Článek Proč dítě není schopno plnit si své školní úkoly? se nejdříve objevil na Pazity.
NABÍDKA BEZPLATNÉ INDIVIDUÁLNÍ PODPORY ŠKOLNÍHO ASISTENTA Jako zákonného zástupce naší školy Vás informujeme o možnosti využít pomoc školního asistenta. Po konzultaci s vyučujícími Vám nabízíme pomoc s přípravou Vašeho dítěte na vyučování /napsání domá
projít na článek1. Začněte vytvářet návyky co nejdříve První stupeň základní školy je období, kdy je třeba, aby si dítě vybudovalo návyky, které jej budou provázet po celou dobu studií. Přece nechcete dítěti před maturitou každý den připomínat, aby si udělalo úkoly
Vážení rodiče, milí budoucí prvňáčci! Přijďte se podívat do školy v Den otevřených dveří ve čtvrtek 10. 11. 2022 od 8:00 do 9:40 hodin do budovy 1. stupně, Rašínova 3. Pro zájemce z řad rodičů bude od 9:45 hod. připravena beseda ve školn
projít na článekKaždý z nás by měl mít, ať se nám to líbí nebo ne, systematický úklidový plán, a to proto, abychom se z toho nezbláznili. Někdo to má nastavené tak, že dlouho nic a pak šílí, jen co se zadívá na přeplněnou a upatlanou ledničku a začne šúrovat natolik, že
S koncem prázdnin začínají školákům a jejich rodičům nové povinnosti. Ještě před vstupem do dalšího ročníku je potřeba opatřit nové školní pomůcky a oprášit penál a batoh. Tím ovšem školní přípravy nekončí. Poté, co vybavíte dítě do školy, byste se měli z
projít na článek