Proč online supermarkety volí DODO pro svůj rozvoz?

DODO je aktuálně jedním z největších rozvozců potravin v Evropě. Během několika let se nám podařilo zdokonalit své technologie a postupy natolik, že nám věří i ti nejznámější online obchodníci v tomto segmentu. Jak zajišťujeme 100% kvalitu doručení čerstvých i mražených potravin? Obliba online supermarketů celosvětově roste. Podle studie výzkumné společnosti Statista v roce 2022 drží nákupy z online supermarketů (Grocery Delivery) 75% podíl na celkových online objednávkách jídla (Online Food Delivery). Z dat vyplývá, že příjmy segmentu online supermarketů mezi roky 2022 a 2024 narostou o 18,9 % a podíl Grocery Delivery na celkovém Online Food Delivery se bude dále zvyšovat. Trend se nejrychleji rozvíjí ve Velké Británii, Francii nebo Nizozemsku. Česká republika je v tomto směru konzervativnější, ale i u nás se pohodlné online nakupování potravin těší stále větší oblibě a stalo se běžnou součástí našich životů. Kvalita, rychlost, udržitelnost Každý klient vyžaduje pro své zákazníky to nejlepší. Důležitá je zejména rychlost a přesnost doručení v rámci maximálně dvouhodinového časového slotu, protože ohlášené doručení mezi 8. a 18. hodinou by pro zákazníka znamenalo nepříjemné domácí vězení. Pro plynulý rozvoz je zásadní také dostupnost aut a kurýrů pro zvládnutí očekávaných špiček, v ideálním případě i schopnost rychle reagovat a vykrýt neočekávaný peak. Ideální řešení je flexibilní a inovativní městská logistika, která se dokáže kdykoli přizpůsobit situaci a předvídá veškeré nástrahy a komplikace, jaké mohou u last-mile doručení nastat. Esenciální je také samotné vystupování kurýra – pozdraví, představí se, zmíní značku klienta a proaktivně nabídne odnos nákupu až do bytu. Pro mnoho klientů i koncových zákazníků je zásadní i otázka ekologie, proto volí naši přepravu i z důvodu šetrnosti vůči životnímu prostředí. Udržitelnost městské logistiky je pro DODO zásadní téma a jedním z hlavních cílů, kterých se snažíme dosáhnout. DODO jako logistický partner (nejen) potravinových řetězců V DODO jsme schopni zajistit maximální kvalitu doručení zboží napříč několika segmenty. Poradíme si s expresním rozvozem hotových jídel, same-day doručením léků nebo řezaných květin a v rámci segmentu potravin se postaráme o dovoz nákupů z online supermarketů v té nejlepší kvalitě. A abychom dokázali zachovat 100% čerstvost i další důležité vlastnosti potravin, používáme speciální vybavení a dodržujeme vyšší standardy, než jsou od nás vyžadovány. Bezpečnost a čistota vybavení je základ Přestože vozíme primárně balené potraviny, dodržujeme nejvyšší potravinářské standardy, které by byly dostatečné i pro ty nebalené. V první řadě zajišťujeme bezpečnost termoboxů kontrolou certifikátů od výrobce, abychom měli jistotu, že jsou vhodné pro kontakt s potravinami (např. bez toxických lepidel). Abychom zajistili 100% kvalitu převážených potravin, dodržujeme vyšší hygienické standardy, než nám ukládá zákon. A protože čistota je naprostý základ, o své vybavení také pravidelně pečujeme. Minimálně jednou za 14 dní pečlivě umyjeme všechny termoboxy a jednou za měsíc je vyčistíme také ozonem, který zlikviduje všechny bakterie i viry a poradí si také s pachy. Účinnost našich opatření pravidelně ověřujeme pomocí stěrů z termoboxů a následných laboratorních rozborů. Stejným procesem čištění (včetně ozonu) prochází i nákladový prostor našich vozidel. O svá auta pečujeme i zvenčí, aby co nejlépe reprezentovala nás i značky našich klientů. Dodržujeme teplotní řetězec U některých klientů (např. Tesco) plně zodpovídáme za dodržování teplotního řetězce. V praxi to znamená, že musíme být schopni udržet rozdílné teploty zboží i v rámci jednoho termoboxu nebo chlazeného nákladního prostoru. Čerstvé mleté maso a ryby například udržujeme v teplotním rozmezí 0 až 4 °C, pro mléčné výrobky platí horní hranice 8 °C. U mražených potravin zajišťujeme teplotní řetězec suchým ledem. Abychom dokázali všem potravinám dopřát potřebnou teplotu, upravujeme v závislosti na venkovní teplotě počty a rozmístění chladících elementů, které umožňují zachovat stabilní ideální teplotu v každé části termoboxu. Důkladně proškolení kurýři Značnou část dojmu z doručení v zákazníkovi zanechá také vystupování kurýra, proto si dáváme záležet na jejich proškolení – a to jak na samotnou práci, tak i na bezpečnost. A protože má každý klient trochu jiné požadavky, školení vždy přizpůsobujeme přímo na míru. Dodržování globálních standardů zajišťuje mimo jiné i náš Etický kodex kurýra.  Etický kodex kurýra obsahuje pravidla chování platná pro všechny DODO kurýry.  Každý DODO kurýr musí u sebe mít platný průkaz pracovníka v potravinářství a reflexní vestu pro pohyb kolem vozidla při nakládce. Do práce chodí vždy upravený a v čistém oblečení, aby dobře reprezentoval značku klienta. V autě nikdy nekouří. Na silnicích i při předání zásilek se chová slušně a profesionálně, k zákazníkům je vždy vstřícný a přátelský. Dodržování klíčových zásad samozřejmě ověřujeme, a to nejen skrze zákaznické hodnocení. Organizujeme náhodné kontroly, které mají za úkol ověřit a případně zvýšit bezpečnost kurýrů při práci, a skrze naši technologickou platformu GAIA (námi vyvinutý softwarový ekosystém) sledujeme i styl jízdy našich kurýrů – postih dostávají například za časté prudké brždění.  GAIA je naše vlastní data-driven logistická platforma, díky níž dosahujeme tak vysoké efektivity v rámci městské logistiky. Zajišťuje plánování tras, organizaci směn i kurýrů a mnoho dalších nutných činností. Nadšení zákazníci a spokojení klienti Doručení zboží je poslední fáze nákupního procesu, která výrazně ovlivňuje výsledný dojem zákazníka. Včasné doručení zboží, 100% kvalita jednotlivých produktů a vstřícné, příjemné vystupování kurýra přirozeně zvyšuje tendenci zákazníka nakoupit na daném e-shopu znovu.  DODO si zakládá na své pozici kvalitního a spolehlivého logistického partnera a neustále usiluje o to, aby přinášelo dobrý pocit z nákupu zákazníkům všech svých klientů. A protože se nám to daří, své rozvozy nám svěřují další a další online supermarkety. Aktuálně vozíme například pro e-shopy Tesco, Košík.cz, Spar, Penny Market nebo Billa. Hledáte ideální řešení logistiky poslední míle? Neváhejte se na nás obrátit! The post Proč online supermarkety volí DODO pro svůj rozvoz? appeared first on DODO.

projít na článek

Novinka v přepravě Noční rozvoz

Přinášíme Vám novinku v přeprav Noční rozvoz, který je dostupný pro celou Českou republiku a Slovensko. Objednejte vše, co potřebujete do 15.30 hodin a je to u Vás během několika hodin. Na dodací adrese se musí nacházet recepce, box nebo odpovědná osoba

projít na článek

DODO Den otevřených dveří a oken

Chystáme několik výstav, přijďte se na ně podívat, chystáme několik výstav, přijďte se na ně podívat. The post DODO Den otevřených dveří a oken appeared first on ADP-SANCO s.r.o..

projít na článek

Electro World a DODO přinášejí jako první v Česku doručení velkého elektra ve stejný den

Segment prodeje spotřební elektroniky je velmi konkurenční prostředí. Prodejci si zákazníky už dávno nezískají jen největší slevou. Proto se napříč trhem neustále předhání v inovacích. Společnost Electro World tak přišla s nápadem, který byl ještě nedávno

projít na článek

Case study: Dr. Max

Zákazníci největšího lékárenského řetězce postrádali rychlé dodání léků. Dr. Max má pobočky po celé České republice. Ale i přes snahu být svým zákazníkům co nejblíže nebylo ještě nedávno možné objednat si léky online a mít je k dispozici ten samý den.

projít na článek

Zachraň jídlo a DODO: bojujeme proti plýtvání jídlem a pomáháme dalšímu azylovému domu

Od samotného začátku fungování DODO je nám vlastní chuť a ochota pomáhat. Proto, když se na nás na jaře loňského roku obrátila organizace Zachraň jídlo s prosbou o pomoc s jejich projektem Zachraň oběd, neváhali jsme ani vteřinu. Do dnešního dne jsme tak

projít na článek