Uvažujete nad affiliate marketingem? Zdražují se vám PPC reklamy? Snižuje se open rate vašich newsletteru a klesá výkon e-mail marketingu? Návštěvnost z vyhledávačů už máte, ale chtěli byste ji více? Možná přišel čas podívat se na další marketingové kanály. Důvodů proč zapojit affilaite partnery do svého podnikání je víc. Pojďme se na některé z nich podívat. 1. Nízké riziko Affiliate marketing má tu vlastnost, že za něj zaplatíte až v momentě, kdy máte peníze na účtě. Až když máte zaplacenou objednávku, která proběhla přes affiliate partnera, tak ji schvalujete a vyplácíte za ni provizi. To je velký rozdíl třeba oproti PPC, což je reklama za kterou musíte zaplatit vždy. I když třeba nepřinese žádné pozitivní výsledky. Špatné výsledky jsou samozřejmě průšvih na všech frontách, ale v affilu vás to tolik bolet nebude. Na druhou stranu, nízká rizikovost občas svádí k tomu, že se inzerenti snaží affiliate marketingem nahradit ostatní marketingový kanály. Je atraktivní neriskovat vlastní peníze a nechat propagaci na ostatních. Takhle ale affiliate marketing nefunguje. Affil je vždy součástka celého marketingového mixu a měl by jít ruku v ruce s vaším vlastním marketingem. Pak budete spokojeni vy i vaši partneři. Čtěte dále! 2. Nový zdroj návštěvnosti Ve své databázi affiliate partnerů mám aktuálně několik stovek potenciálních partnerů, kteří už mají vybudované weby s návštěvnosti. Někteří jsou už teď připraveni na to, začít vás propagovat. Dalo by se říct, že stačí na tyto weby dát odkaz na váš e-shop a objednávky začnou chodit téměř okamžitě. No… Tak jednoduchý to zase není. Nejdřív se musíte s partnerem domluvit na propagaci a potom přichází samotná realizace propagace (přidávání odkazů, psaní nových textů, točení videí, atd.), která také nějaký čas zabare. Ale fakt je, že už teď je tady spousta partnerů, kteří už teď mají návštěvnost, kterou chcete. Zní vám to zajímavě? Mrkněte jak funguje správa affiliate programu u mě. 3. budování brandu Jak by se vám líbilo, kdyby desítky webů psali nadšené recenze o vašem zboží a ukazovali tak vaše produkty svému publiku. Aby sdíleli do světa různá srovnání, návody recenze, fotografie s produktem. To aby ty recenze byly nadšený affiliate marketing zařídit neumí. To musí zařídit váš kvalitní produkt. Stále více partnerů se posouvá k tvorbě autentických a osobních recenzí. Tento trend je jediná správná cesta a budoucnost pro kvalitní obsahový partnery. Neautentické recenze, které nejdou do detailu a nepomáhají čtenářům s výběrem brzy zašlapou do země stále tvrdší google updaty. Ale i konkurence v podobě kvalitních, osobních niche webů, kterých bude stále víc a víc. Mimochodem i na tomto webu najdete nějaké recenze na aplikace a nástroje, které používám. 4. Různí partneři Affiliate marketing nejsou ale jenom obsahové weby. Váš e-shop může pomocí vašeho affiliate programu propagovat kdokoli, kdo má zajímavé publikum pro váš produkt. A samozřejmě splní podmínky propagace. Můžou to být například drobní influenceři, nebo velké cashback a kupónové portály. My jsme dělali velké affiliate kampaně s experty na PPC marketing, nebo s podnikateli, kteří mají velké e-mailové databáze a dokáží do vašeho e-shopu poslat jednorázově velké množství potenciálních zákazníků. Affiliate marketing je velmi variabilní a složení partnerů může být velmi různorodé. 5. Dlouhodobost Klíčová vlastnost affiliate marketingu. Tady nefunguje žádný tlačítko on/off jako u PPC reklam. Ani neplatí svaté pravidlo z e-mail marketingu “Když pošleš e-mail, vyděláš peníze. Nepošleš e-mail, nevyděláš peníze.” Drtivá většina kvalitních affiliate partnerů si dá na čas, než vás začnou propagovat. A když začnou, tak jim to bude ještě chvíli trvat, než od nich uvidíte první výsledky. Když ale vydržíte, tak potom tu absenci tlačítka vypnout budete milovat. Když se všechno poskládá a partneři vám začnou přivádět návštěvnost, kterou vaše stránky dokáží přeměnit na objednávky (provize pro partnery), tak není důvod aby toho nechali. To je rozdíl třeba oproti influencer marketingu. Kvalitní influencer vám udělá kampaň, který vám velmi rychle přivede zajímavý obrat. Stejně rychle to ale skončí a algoritmy sociálních sítí se postarají, aby příspěvek už nikdo neviděl. A influencer se pustí do další propagace někoho jiného. V affilu je to spíš naopak. Pokud partnerům začne nějaký affiliate program hezky vydělávat, tak naopak budou vymýšlet jak to dělat, aby jim vydělával ještě víc. Není výjimkou, že postaví další web/y a zdvojnásobí výkon. Výkon affiliate marketingu po 1 roce (tržba cca 150.000 Kč) 6. Pokrytí 1. stránky na Google Na 1. stránce ve vyhledávačích je cca 10 míst. Několik jich seberou placené výslekdy z Google ads a zbývající můžete obsadit vy s kvalitně udělaným SEO. A zbytek můžou klidně obsadit vaši affiliate partneři. Co se stane, když někdo zadá název vašeho produktu, nebo značky do Googlu? Pravděpodobně vyběhne váš e-shop a konkurence, která také prodává stejnou značku produktů. A možná ještě pár obsahových a recenzních webů (affiliate partnerů). A právě tito partneři bývají velmi silní v přivádění návštěvnosti z vyhledávačů na jejich vlastní weby na hlavní konverzní klíčový slova. Co jsou konverzní klíčová slova? “název produktu” “název produktu” recenze Zkušenosti s “název produktu” Nejlepší “kategorie produktů” Srovnání “kategorie produktů” Atd. Pak už je jenom otázka kvality vašeho affiliate programu, jestli tito partneři ze svých webů odkáží do vašeho e-shopu, nebo k vaší konkurenci. Máte už svůj affiliate program, ale nejste spokojeni s výsledkem? Rád se na to podívám. Domluvme si konzultaci, nebo rovnou audit affiliate programu.
Neustále narážím na zprávy a články, ve kterých se tvrdí, že rok 2014 bude rokem velkého rozvoje affiliate marketingu v České republice. Kdybych podobná tvrzení neslýchával i v minulých letech, tak bych tomu snad aspoň trochu věřil. Nechci psát, že se aff
projít na článek2. Affiliate Summit pod záštitou 22. Affiliate konference Proběhlo: 12.10.2023 děkujeme Vám za vaši účast na AFFILIATE SUMMITU, unikátní setkání zástupců významných e-shop
projít na článek1. Affiliate Summit pod záštitou 21. Affiliate konference 18.5.2023 v Praze Cílem setkání je propojit blíže tyto dva světy, Partnerů a Inzerentů k zvýšení objemu obratu v
projít na článekKdyž se na české online marketingové scéně vysloví sousloví affiliate marketing, tak se můžete těšit na řadu rozporuplných reakcí. Bohužel velká část reakcí bude negativního charakteru, což je pro rozvoj affiliate marketingu v ČR velká škoda. Nevím, jestl
projít na článek