Projekt Zkvalitňujeme sociální služby pro neslyšící v Praze (CZ.03.2.63/0.0/0.0/19_099/0015356) je realizován od 1.7. 2020 do 30.6. 2022 a je spolufinancován z Evropského sociálního fondu prostřednictvím Operačního programu Zaměstnanost. Projekt se zaměřuje na podporu dvou vybraných poskytovatelů sociálních služeb pro osoby se sluchovým postižením a jejich zaměstnanců (hlavně sociálních pracovníků a pracovníků v sociálních službách). Jde o Centrum zprostředkování tlumočení neslyšícím (CZTN) a Centrum pro neslyšící a nedoslýchavé pro Prahu a Středočeský kraj, o.p.s. a jejich 4 registrované sociální služby (dvě Tlumočnické služby, Sociálně aktivizační služby pro seniory a osoby se zdravotním postižením a Sociální rehabilitace). Cílem projektu je pomoci zapojeným organizacím s: poskytováním sociálních služeb ještě kvalitněji a profesionálněji zajištěním akreditovaného vzdělávání zaměřeného na práci s osobami se sluchovým postižením pro jejich zaměstnance a metodických setkánínavázáním a prohloubením spolupráce s ostatními poskytovateli sociálních služeb a dalšími veřejnými institucemi. Naplnění zmíněných cílů bude dosáhnuto těmito 4 klíčovými aktivitami (KA): V rámci první klíčové aktivity (KA1) proběhne zhodnocení současných postupů při práci s klienty v zapojených sociálních službách. Tato vyhodnocení vykoná najatý externí odborník, který má zkušenosti s podobnými audity v sociálních službách. Každá ze sociálních služeb bude vyhodnocena zvlášť a obsahem bude: vnitřní dokumentace sociální služby (hlavně standardy kvality a navazující metodiky), způsob evidence a vykazování sociální práce, praktický průběh poskytování sociální služby. V rámci vyhodnocení budou provedeny i rozhovory s relevantními zaměstnanci a klienty sociální služby. Z vyhodnocení vzniknou dva typy zhodnocujících zpráv jedna se bude týkat pouze sociální služby (o zjištěných skutečnostech) a druhá se bude týkat shrnutí celé organizace a jejich sociálních služeb.Termín vyhodnocení si budou domlouvat sociální služby s externistou tak, aby vyhovoval všem a bylo možné na něj zajistit nezávislé tlumočníky či přepisovatele. Vyhodnocení však musí proběhnout nejpozději do 30.6. 2021. Druhá klíčová aktivita (KA2) navazuje na předchozí aktivitu a věnuje se aktualizaci standardů kvality a dalších důležitých interních dokumentů dané sociální služby. Aktualizace probíhají formou konzultací s najatým externím odborníkem, který poskytuje pouze podporu při aktualizaci standardů a dokumentů, nikoliv jejich samotnou tvorbu (ta je na zaměstnancích sociální služby). Každá ze sociálních služeb má k dispozici 5 konzultací v délce 4 hodiny. V rámci této klíčové aktivity též proběhne několik setkání externích konzultantů s cílem sjednotit postupy a přístupy při konzultacích. Tato KA2 bude probíhat od prosince 2020 do dubna 2022 a výsledkem budou aktualizované vnitřní dokumenty v každé ze zapojených sociálních služeb Třetí klíčová aktivita (KA3) se věnuje zvyšování odbornosti v oblasti sociální práce se sluchově postiženými. V rámci této KA3 proběhnou 4 metodická setkání (MS) a 4 akreditované semináře (AS), které budou společné pro všechny zapojené sociální služby. MS trvají 6 hodin, jejich témata budou přizpůsobena potřebám zapojených sociálních služeb a povedou je vždy dva odborníci na vybranou problematiku. AS budou trvat 8 hodin, budou zajištěny formou nákupu kurzů tzv. na klíč a určeny pouze pro zaměstnance sociálních služeb zapojených do projektu. Témata AS budou přizpůsobena potřebám zaměstnanců sociálních služeb, například: •Motivace vs. manipulace klientů v sociálních službách •Jak zvládnout syndrom vyhoření •Sociální práce s agresivním klientem •Náměty na tvorbu individuálních plánů MS i AS budou probíhat v období od ledna 2021 do května 2022. Termíny a místa konání budou řešena dopředu tak, aby co nejméně narušily chod daných sociálních služeb a zaměstnanci se mohli bez problémů účastnit. Poslední,nbsp;čtvrtá, klíčová aktivita (KA4) se věnuje podpoře a rozvoji mezioborové spolupráce. V rámci této aktivity jsou plánovány celkem 4 mezioborová setkání, 5 konzultací (1 pro každou sociální službu a 1 společná), 4 popisy spolupráce v území a 8 příběhů z praxe. Dále se ke konci projektu (duben nebo květen 2022) uskuteční konference pro sociální pracovníky a pracovníky v sociálních službách ke sdílení dobré praxe a zkušeností z poskytování sociální služby. Tato KA5 bude probíhat od srpna 2020 do května 2022. Zapojené organizace se musí aktivně zapojit do všech zmíněných klíčových aktivit.
Projekt PALkonnect, na kterém se podílí i spolek RomPraha, zapojuje kulturní, umělecké a výzkumné organizace z různých zemí. Cílem současného projektu je podpořit umělce ze skupin zabývajících se sociální inkluzí, aby mohli prezentovat a propagovat svá um
Vážení klienti, v období od 6.12.2021 do 31.12.2021 bude CZTN zavřené. Přecházíme na nový systém, ve kterém zpracováváme Vaše objednávky tlumočení. Poslední objednávky operátoři od Vás přijmou v pátek 3. 12. do 14h. Připomínáme, že v pát
projít na článekNabízím kadeřnické služby pro ženy muslimky v Praze. Střihání, barvení atd. U sebe doma nebo dojedu k vám domů podle domluvy. V případě zájmu prosím pište na e-mail: [email protected] nebo volejte na tel.č.: 774088176.
Spolek RomPraha i jeho zaměstnanci spolupracují s různými organizacemi. Jedná z nich, konkrétně Jahoda poskytující sociální služby dětem a mládeží na Praze 14, dnes organizuje benefiční koncert. A naše kolegyně Martina Daňková, Monika Ferkova a Nikola Kud
CZTN je připraveno poskytnout jakoukoliv pomoc při komunikaci, pokud se na nás obrátí neslyšící Ukrajinci nebo jejich rodiny, popř. pomoci zajistit související služby. CZTN готовий надати будь-яку допомогу у спілкуванні, якщо до нас звернуться глухі ук
projít na článek