Psychologie nakupování – jak odhalit nástrahy

Všichni máme své oblíbené obchody. Obvykle ty, které jsou uspořádané přesně podle našeho gusta, vyhoví vždy všem našim požadavkům a zdá se, jakoby nám vlastně skvěle rozuměli – a vše zcela náhodou, zdá se. Ve skutečnosti tím, že otevřeme dveře obchodního centra, kráčíme do výborně kamuflované pasti. Obchodníci v poslední době stále více využívají ve své branži psychologů. Jejich záměrem je především prodat – a to s co největším výdělkem. Jde tedy o cíl, který se jen minimálně slučuje s touhou zákazníka. K tomu, aby jej přesvědčili, že přestože předmět vůbec nechtěl, musí skončit v jeho košíku, slouží právě psychologie nákupu. Každý krok, každý kout v obchodě je doopravdy velmi důkladně promyšlený. Některé nástrahy můžeme rychle odhalit. Například – proč se WC nachází ve většině center v úplně posledním patře? Proč jsou eskalátory v jednom patře umístěné u vchodu a ve druhém uprostřed centra? Říkáte si, že nakupujete přes internet a tudíž jste ochráněni? Nikoli. Zde fungují tyto zákonitosti ještě mnohokrát více. Nevěříte? Vzpomeňte si, když jste například naposled rezervovali ubytování, vstupenku nebo prováděli podobný nákup. Také vás znervózňoval údaj o tom, že u dané položky zbývá pouze několik kusů, nebo že zbývá poslední volný pokoj na hotelu? Pokud vás toto neovlivňovalo, jste pravděpodobně silná osobnost – nebo na vás platí jiný psychologický způsob. Průzkumy ovšem tuto jinak velmi průhlednou reklamu považují za zvláště účinnou. Věnujte těmto nástrahám pozornost. I pro člověka, který nakupování neholduje, by měli být tyto obchodnické zásady realitou a měl by si jich všímat. Chcete-li opravdu ušetřit, nákup si dobře promyslete. Nemusíte stát u regálu půl hodiny a studovat složení a dlouze porovnávat. U nákupu potravin například mnohdy stačí porovnat cenu uváděnou za kilo produktu, nebo zhlédnout zemi původu. Zkrátka a dobře – věnovat nákupům více pozornosti. Článek Psychologie nakupování – jak odhalit nástrahy se nejdříve objevil na Strban.

  • Web: Strban
  • Aktualizace: 30.12.2023
projít na článek

Psychologie z pohledu ájurvédy

2023 Speciální seminář Psychologie z pohledu ájurvédy Seminář Psychologie z pohledu ájurvédy je určený pro všechny, kteří... The post Psychologie z pohledu ájurvédy appeared first on Yoga Surya International.

projít na článek

Den radostného nakupování

Milé zákaznice, Připravili jsme pro vás den Radostného nakupování. Bude se konat  v úterý 29.5.2018 od 9:00 21:00 hod! Proč Radostné nakupování? Protože vám poskytneme slevu na obuv a kabelky ve výši 15% a navíc se bude podávat šampaňské a malé občers

projít na článek

Psychologie zdraví

Co můžeme a máme dělat, abychom zabránili nežádoucím jevům a těžkostem v našem duševním životě? Jak vedle tělesné hygieny provádět i hygienu duševní? Ve světě se v posledních dekádách vytvořila samostatná disciplína, která se těmito otázkami zabývá – psyc

projít na článek

Psychologie barev aneb V jaké barvě orientovat propagační materiály

Je všeobecně známo, že psychologie barev ovlivňují naši psychiku a to jak pozitivně, tak i negativně.

projít na článek

ALCHYMIE A PSYCHOLOGIE V DÍLE C. G. JUNGA přednáška v Ústí nad Labem

Zveme vás na přednášku Alchymie a psychologie v díle C. G. Junga, konanou 15. 10. 2015 v Ústí nad Labem. Co vlastně má společného C. G. Jung s alchymií, byl to přeci významný psycholog. Je vůbec možné tyto dva obory slučovat?  A právě o slučování protikl

projít na článek