Ráďa Pavlíček

Radoslav Pavlíček MIMÉSIS Radoslav Pavlíček se narodil 22. 7. 1952 v Hořicích v Podkrkonoší.Malíř, kreslíř a konceptuální umělec, který patří k čelním představitelům českého postminimalistického a postkonceptuálního hnutí.Samostatné výstavy1975 ASAMBLÁŽE, Divadlo V. Nezvala, Karlovy Vary1982 KRESBY, Divadlo Vítězného února, Hradec Králové1983 OBRAZY, Galerie v podloubí, Olomouc1987 KATAKOMBY, Instalace ve Svobodných Dvorech, Hradec Králové1988 ŠABLONY, Junior klub Na chmelnici, Praha1989 KRESBY, Melantrich, Hradec Králové1990 FOLKLOR, TUNDRA, Instalace v Trade centru, Hradec Králové1994 THE PROPER SPIRIT, KRESBY, Galerie bar Nora, Pradubice1996 PROŘEZÁVANÉ KRESBY, Galerie U dobrého pastýře, Brno1997 PROŘEZÁVANÉ KRESBY, Galerie moderního umění, Hradec Králové1998 DVĚ SÉRIE, Galerie Dům pánů z Kunštátu a Poděbrad, Praha1999 AVIS – SCRIPTURA CONTINUA, Informační centrum, Hradec Králové2001 ARCUS TRIUMPHALIS, Malá výstavní síň hematologicko-transfúzního oddělení, Nemocnice Louny2002 MILIEU, MILIEU, Galerie Erasmus, Mělník2003 PANORAMA: AZUR / PURPUR, Galerie AMB, Hradec Králové          DECOLORATUS OMISSA, Vlastivědné muzeum a galerie, Česká Lípa 2005 PROŘEZÁVANÉ KRESBY, Činoherní studio, Ústí nad Labem2010 PROCES ZMĚNY, Klicperovo divadlo, Hradec Králové2016 PROCES ZMĚNY No. II, Kafé Alternatiff, PrahaKolektivní výstavy a akce /výběr/1986 A4, Galerie H, Kostelec nad Černými lesy          OBRAZY, ŠABLONY (s J. Jebavým), Klub kultury, Polabiny, Pardubice1988 HUMOR ´88 – Krajská galerie, Hradec Králové + repríza v Horácké Galerii, Nové Město na Moravě          LOUČENÍ S LENOXEM performance (s. M. Langerem), Kostelec nad Orlicí1991 RT FAKTOR, TRIANGL + OBLOUK (s M. Langerem), Výstavní síň FOMA, Hradec Králové1992 MINISALON /ARTFORUM/, Nová síň, Praha           + další reprízy této výstavy po celém světě (1993 – 2003)1996 I. NOVÝ ZLÍNSKÝ SALON, Státní galerie ve Zlíně, Dům umění, Zlín 1997 MEZI TRADICÍ A EXPERIMENTEM, Muzeum umění, Olomouc          AB IGNE IGNEM I–II, zámek Opočno a Nové Adalbertinum v Hradci Králové1998 A.K.T. 2, (Langer, Filipský, Sůva, Vyšohlíd, Pavlíček), Galerie U dobrého pastýře, Brno1999 KLUB KONKRÉTISTOV, Slovenská Národná galéria, Bratislava          II. NOVÝ ZLÍNSKÝ SALON, Státní galerie ve Zlíně, Dům umění, Zlín 2000 SALON KRÁLOVSKÝCH VĚNNÝCH MĚST, Vysoké Mýto2001 KLUB KONKRÉTISTŮ, Dům umění, Opava          KLUB KONKRÉTISTŮ BRNO, Muzeum města Brna na Špilberku, Brno2002 LA BOHÈME EN VOITURE, Musée national de l´automobile, Mulhouse, Francie2004 IV. MEZINÁRODNÍ BIENÁLE KRESBY, Západočeské muzeum, Plzeň          KRESBA, KRESBA… ČESKÁ KRESBA 80. LET 20. STOLETÍ ZE SBÍREK ČLENSKÝCH GALERIÍ RG ČR, Masné Krámy,           Západočeská galerie, Plzeň2005 7 x HK05, Galerie města Plzně2006 CZESKA PIVNICA, Osrodek Praktyk Teatralnych Gardzienice, Lublin, Polsko          ANDRIOLLI DRAWING COMPETITION, Naleczow, Polsko          Black ´06 – 2. ročník pardubického výtvarného festivalu, Pardubice2008 KLUB KONKRÉTISTŮ V. Č., Univerzita Hradec Králové2009 TO SAMO, ALE INACZEJ, Wroclaw, Polsko2010 GEOMETRIE CITLIVOSTI, Galerie Caesar, Olomouc2011 KLUB KONKRETISTŮ VÝCHODNÍ ČECHY A JEHO HOSTÉ, Galerie v zahradě, Kolín2015 KOKRET/ISM 1967-2015, Topičův salon, PrahaLiteraturaNová encyklopedie českého výtvarného uměni (Academia, Praha, 1995)Slovník českých a slovenských výtvarných umělců 1950–2003, XI. díl (Výtvarné centrum Chagal, Ostrava, 2003)909: Uměni přelomu tisíciletí ze sbírek NG v Praze 1990–2009 (Národní galerie v Praze, Praha, 2009)Katalogy vystavZastoupení ve sbírkáchNárodní galerie v PrazeMoravská galerie v BrněMuzeum umění OlomoucGalerie moderního umění v Hradci Královéa soukromé sbírky RADOSLAV PAVLÍČEK – MIMÉSIS Dobrá umělecká díla vyvolávají otázky, otázky, na něž není snadné nalézt odpovědi. Při jejich hledání se dále větví a vedou nás k průzkumu našeho vnitřního i vnějšího světa. Mohou se stát bedekrem po neprobádaném území, kde jsou lvi, ale kam je velmi radno se občas vypravit. Mohou nám svou nejednoznačností a složitostí pomoci překročit HORIZONT našich běžných představ, v nichž si tak rádi hovíme.Mezi umělce, jejichž tvorba je neustálým tázáním se po smyslu a skrytých souvislostech stvořeného světa lidské komunikace, patří nepochybně Radoslav Pavlíček, představitel konceptuálního a neo-minimalistického proudu umění. Je znám především jako autor pro-řezávaných slov, mikrotextů, znaků či kodifikovaných architektonických tvarů. Jako podklad pro své práce recykluje nalezený materiál – propagační písmena, polotovary, nalezený odpad – skleněné tabule konferenčních stolků, plastové desky z bílých spotřebičů či kartony se znaky firemní identity, které dále rozšiřují možnosti sdělení, a to jak po formální, tak obsahové stránce.Hlavním motivem většiny jeho precizně provedených prací je zkoumání komunikačních kódů, které jsou založeny na obecném souhlasu, na společně sdíleném obsahu, který ale není kodifikován a mění se nejen v čase, ale také podle kontextu, v němž jsou slova a znaky prezentovány.V současné době pozorujeme stále postupující znejasňování dříve samozřejmých sdělení, jež nám již dávno nestačí k popisu skutečnosti, v níž již zcela reálně existuje paralelní svět on-line. Jak tedy dnes chápat MIMÉSIS hlavní princip-metodu umění od doby antiky nápodobu reálného světa? Jeho zobrazování, zrcadlení, IMITACI? Je relevantní v dnešní filozofii? Není dnešní svět sám o sobě pohlcen simulakrem virtuálního prostoru, jež nám dává zpět jeho falešný, pokřivený obraz?Prořezané, do prostoru expandující slovo, které vidíme jen skrze zamlženou opalizující tabuli, může být jednou z mála možných relevantních odpovědí. Slovo bylo na počátku – na počátku historie vnímané skrze text, který nahradil obrazová sdělení. V Pavlíčkově pojetí je slovo zároveň obrazem, na němž se rozehrávají drobná dramata. ASPIDISTRA se stává nepochopenou tragickou hrdinkou a DAIKON mytickým zjevením.Básnicky bydlí člověk, napsal kdysi Hölderlin a po něm Heidegger. Bytem – domem je naše vědomí, svět, který si každý z nás ve své hlavě buduje. Neustále třídíme zkušenosti, vzpomínky, obrazy a slova. Každého svět je jiný. Pavlíčkův svět je plný zvláštního poetického vizuálního humoru.Petra Příkazská  

projít na článek

Seznámení

Mým velkým snem je se stát holkou. Ráda se oblékám do sexy prádelka a chtěla bych si najít kamaráda(ku), milence(ku). Ráda bych s Tebou prožívala krásné a sexy chvilky. Já starší, s nenaplněnou touhou a snem. Neboj se mi napsat, ráda se s Tebou seznámím.

projít na článek

Obývací stěny

Podle čeho vybírat obývací stěnu? Rada první: nejdříve mějte jasno o velikosti Rada druhá: materiál obývací stěny je otázkou vkusu...

projít na článek

Dagmar Holčáková: Jsem ráda, že jsem do toho šla

Celkově převládá spokojenost, školu bych doporučila a určitě jsem ráda, že jsem ‚šla do toho‘. Vyhovuje mi specializace od 2. ročníku výš na ‚obory‘. Lektorské obsazení OK :-) Dny praxe - super! Po organizační stránce bez připomínek.

projít na článek

Stojánek na tácky Ráďa

Plastový stojánek na pivní podtácky, podpivníky čtvercové i kruhové, pivní tácky všech velikostí. Výroba a potisk. Stránka Stojánek na tácky Ráďa byla publikována na Aplastic.

projít na článek

Nový koník ROSIS

Naše kutulí stádo se rozrostlo o rozmilou ROSIS, koníka s elegantními růžovými kolečky. Často vyráží s ostatními koníky na projížďky. Na podvozku si veze vše, co by se jí na cestách mohlo hodit. Nikdy nezapomene jablíčka k svačině. S kamarády se o ně ráda

projít na článek