Recenze: Advokátní právo

Des t č slo BULLETINU ADVOKACIE roku 2017, v rubrice Z odborn literatury, uveřejnilo recenzi ned vno vydan beckovsk publikace ADVOK TN PR VO. Pod recenzi se podepsal JUDr. PhDr. Stanislav Bal k, emeritn stavn soudce a advok t v Praze. Vydavatelstv a Nakladatelstv C. H. Beck učinilo vyd n m recenzovan knihy vysoce z služn počin, neboť po listopadu 1989 je advok tn pr vo v t to podobě zpracov no poprv . T měř symbolicky autoři knihu věnovali pam tce JUDr. Karla Čerm ka, jehož lze bez nads zky označit za skutečn ho hlavn ho tvůrce česk ho polistopadov ho advok tn ho pr va. V čase vyd n publikace b val , v okamžiku publikace t to recenze opětovně zvolen předseda ČAK Vladim r Jirousek, v vodn m slově obrazně podotkl, že oproti hled n rodn ho listu , jiacute;mž jsou publikace věnovan historii advokacie, je tato kniha vystaven m cestovn ch dokladů , nutn ch k pozn n země advok tn ho pr va . Kolektiv autorů pod veden m Jaroslava Svejkovsk ho, kter , kromě autorů, uveden ch na tituln straně, tvořili Irena Schejbalov , Marcela Mare ov , Eva Indruchov , Petra Vr blikov , Petr Mr zek, Ladislav Krym, Johan Justoň, Radim Miketa, Michaela Stř žov , Petr Č p, Bohuslav Sedlat , Zdeněk Turek a Gustav Vacek, nen třeba zvl tě představovat. Jedn se vesměs o osobnosti, kter advok tn pr vo dlouhodobě v r mci sv ho působen v Česk advok tn komoře aplikuj , prom lej a diskutuj , př padně jej vyučuj a vědecky vykl daj . V tomto směru tak lze ř ci, že recenzovan publikace se na jedn straně sv m charakterem bl ž ofici ln mu v kladu , podan mu reprezentantkou stavovsk samospr vy, na straně druh nech v nahl dnout i do neutuchaj c diskuse, jež se v Komoře i mimo ni vede o někter ch institutech advok tn ho pr va. Po spě n m koment ři vět inou t chž spoluautorů k z konu o advokacii a stavovsk m předpisům se jedn tentokr te o monografii v razně i učebnicov ho typu. Lze oček vat, že kniha bude středem z jmu advok tů, ale v razně t ž advok tn ch koncipientů před advok tn mi zkou kami, jakož i vysoko kolsk ch studentů, poněvadž předměty typu Pr vn etika, Minulost, př tomnost a perspektivy advokacie, Postaven a loha advokacie či Advokacie a not řstv se vyučuj nejen na pr vnick ch fakult ch, ale t ž na soukrom ch vysok ch kol ch. Osnova předmětů, např klad na Fakultě pr vnick ZČU a Pr vnick fakultě MU, odpov d v podstatě obsahu podle jednotliv ch kapitol knihy. Nelze přehl dnout, že z oboru advok tn ho pr va vznikla cel řada spě ně obh jen ch kvalifikačn ch prac a že i dal diplomanti budou m t nyn možnost s hnout po ucelen m v choz m kompendiu. Kniha je logicky strukturovan , tematicky pokr v v podstatě cel , jen zd nlivě rozsahem zk advok tn pr vo. V hodou, kter je užitečn i pro nepr vnick ho čten ře, je srozumitelnost textu, dan zku enost autorů, kteř v každodenn praxi odpov daj sv m klientům na pr vn ot zky. Přitom lze konstatovat, že mnohdy je v několika vět ch řečeno v e podstatn . Recenzent, kter autory vesměs osobně zn , vn m za jejich kapitolami jejich osobnosti, dom l si praktick př pady a nejednou si vzpomene, jak je sly el tuto problematiku zkou et u advok tn ch zkou ek. Advok tn pr vo je spr vně řazeno do Praktick knihovny, jedn se o typick basic, kter by si měl osvojit každ , kdo s advokaci přich z do styku. Lze tak jen doufat, že pas ž o dal ch pr vnick ch profes ch a různ ch rol ch advok tů (insolvenčn spr vci apod.) povede ke vz jemn spolupr ci těchto profes , respektu jedn ke druh v r mci ochrany demokracie a pr vn ho st tu. Bylo by jistě velmi užitečn , kdyby se kniha stala povinnou četbou i před profesn mi zkou kami budouc ch soudců a st tn ch z stupců. D v totiž snadno pochopit smysl advokacie a jej nezastupitelnost při ochraně lidsk ch a z kladn ch pr v př mo v poli . Bude spr vn , když někter n zory autorů budou předmětem diskuse, nelze oček vat ani to, že se v voj advok tn ho pr va zastav , nicm ně j dro je dobře zapouzdřeno . Troufnu si ř ci, že sestavit jin , obdobně erudovan autorsk kolektiv by bylo velmi složit , což dod v a priori na trvanlivosti a jedinečnosti. Na druh straně se nelze divit tomu, že kniha vych z až tolik let po přijet prvn ho polistopadov ho z kona o advokacii, pozorn čten ř si jistě v iml, jak zejm na na str nk ch Bulletinu advokacie odpovědi na jednotliv ot zky postupně krystalizovaly. Publikace bude tak do jist m ry i vzpom nkov m textem pro ty, kteř po listopadu 1989 modern a evropsky spě nou českou advokacii po boku Karla Čerm ka budovali. O tom, že by kniha neměla chybět v advok tově př ručn knihovně, tak nen pochyb. Knihu můžete zakoupit v na em e-shopu ZDE.

Křest knihy Advokátní právo

Dne 12. z ř 2017 proběhl v s dle ČAK v Praze slavnostn křest knihy ADVOK TN PR VO. Titul vydalo Nakladatelstv C. H. Beck na sam m konci měs ce srpna a za v ce jak dva t dny po vstupu na trh se s nadhledem zařadil mezi na e nejprod vaněj tituly. Křes

Právo na život jakožto právo žít důstojný život bez environmentálního znečištění – rozhodnutí Výboru pro lidská práva v případu Norma Portillo Cáceres et al. proti Paraguayi

Otázky životního prostředí a klimatických změn nepatřily k tradičním lidskoprávním tématům. Právo na zdravé životní prostředí, bylo podobně jako právo na mír, řazeno k tzv. právům třetí generace, tedy spíše aspiračním, bez solidně vymezeného obsahu pokud

Chtěli INDOC profesně a ekonomicky zlikvidovat. Šikanu státu a advokátní komory zastavily až soudy. Pravomocně!

Zdá se vám titulek přehnaný? Věřte, že realita našich posledních tří let byla ještě děsivější. Ukázkově zakleknuti bojovali jsme o přežití našeho podnikání. A jak už to s námi bývá, má tenhle příběh všechno. Úřednickou mstu, šlendrián policie, bezohlednos