Recenze: Z právníkova zápisníku aneb Já neříkám tak ani tak

Ned vn počin profesora Petra Hajna soubor fejetonů a glos pojmenovan Z pr vn kova z pisn ku aneb J neř k m tak ani tak si vzal na pa k l pr vn k a vysoko kolsk pedagog z Pr vnick fakulty Masarykovy Univerzity v Brně, JUDr. Petr Kolman, Ph.D. V sledkem je recenze, kterou stoj za to č st a kterou naleznete na na em blogu s podtitulkem KDO ČTE HAJNOVY KNHY, TOHO BAV (NEJEN PR VN KEM) B T. V posledn době mne velmi pozitivn m způsobem zaujala kniha Z PR VN KOVA Z PISN KU ANEB J NEŘ K M TAK ANI TAK z pera profesora Petra Hajna. Knihu vydalo Nakladatelstv C. H. Beck a m 238 stran. Představovat žij c legendu česk ho (možn i středoevropsk ho) obchodn ho pr va je patrně pověstn m no en m nočn ch pt ků do Ath n. Nicm ně, zejm na pro mlad čten ře, alespoň v kostce: prof. JUDr. Petr Hajn, DrSc. (* 1935) je česk pr vn k a vysoko kolsk pedagog, kter je absolventem Pr vnick fakulty Univerzity Karlovy, kde studoval v letech 1954 1959. Po dokončen sv ch studi pracoval ve kodě Plzeň jako podnikov pr vn k. V roce 1967 z skal titul doktor pr v, od roku 1972 je vyučuj c m na Pr vnick fakultě Masarykovy univerzity a v letech 1975 2001 vedl tamn katedru hospod řsk ho pr va (později přejmenovanou na katedru pr va obchodn ho). V roce 1974 z skal titul docent a v roce 1982 byl jmenov n profesorem. Petr Hajn mimo sv bohat pedagogick a advok tsk činnosti patř mezi jednoho z nejv ce publikuj c ch česk ch pr vn ků posledn ch desetilet . Napsal řadu v tečn ch vysoko kolsk ch učebnic, monografi , konferenčn ch př spěvků i jin ch odborn ch textů, kter se věnuj obchodn mu pr vu, a to zejm na problematice nekal soutěže a reklamy. Ale t ž zkomponoval symfonie sv ch neopakovateln ch esejů, např. Jak se p knihy aneb lehkov žn vypr věn o v žn literatuře. Na profesoru P. Hajnovi si mimo jin cen m toho, že na rozd l od jin ch akademick ch pracovn ků neohrnuje nos nad popularizačně-novin řskou činnosti, zejm na si v ž m jeho podnětn ch koment řů do česk ch den ků připomeňme např klad jeho četn koment ře v MF Dnes či Lidov ch novin ch. V ml d byl dokonce aktivn m dopisovatelem den ku Sport. Nota bene jeho v eň pro sport se odr ž nejen v jeho posledn knize Z pr vn kova z pisn ku , jej ž anotačn recenzi pr vě čtete. Zpět tedy k recenzovan knize P. Hajn v doporučovan m souboru fejetonů, vah a glos, kter skromně nazval Z pisn k, prokazuje a zejm na z ročuje sv dlouholet autorsk a pedagogick zku enosti. Jde o d lo čtiv . V r mci pr vnick ch publikac čtiv zcela nadstandardně, což pro dlouholet Hajnovy čten ře, ze kter ch se mnohdy st vaj i takřka fanou ci , nen ž dn m překvapen m. P. Hajn se snaž nejen pobavit, ale zejm na poučit! Čten ře prov z světem tvorby z konů i t m, jak se n sledně vykl daj . Anebo n m laskavě ukazuje a důmyslně popisuje krajinu, ve kter se podle nich (a leckdy i v rozporu s nimi) uzav raj smlouvy, pořizuj z věti, vedou a rozhoduj spory. Publikace se obrac ke v em, kdo se s pr vem teprve seznamuj (a to nejen na studenty a studentky pr vnick ch fakult), d le na ty, kteř ho denně či alespoň ob den sami použ vaj (či někdy i zneuž vaj ), anebo o něm předn ej na různ ch typech kol. Petr Hajn nab z česk a moravsk čten řsk obci mimo jin zaj mav př klady, edukativn historky, vahy a postřehy, jež se daj dobře využ t tak v kvalifikačn ch (tedy předev m bakal řsk ch, magistersk ch anebo rigor zn ch) prac ch, ale třeba i v publicistice televizn , rozhlasov , pap rov i internetov . Možn i nejeden čet na twitteru by mohl obohatit cit t z Hajnovy knihy. Anebo alespoň dobře poslouž k obohacen h dky s tch n Maminko, sly ela jste o žalobě v carsk ho spolku Lidov fronta pro osvobozen trpasl ků? (takov glosa jistě odzbroj i seberozhněvaněj fyzickou osobu resp. hajnovsk m slovn kem babičku va ich dět ) . Naopak, nejen vdavekchtivou fyzickou osobu jistě přivede do rozpaků cit t: Pojmy, stykʻ a ,vztahʻ se někdy nespr vně zaměňuj či se použ vaj sm eně. ,Vztahʻ je n sledkem styku, směřuje-li styk k tomu, aby vznikl vztah. Pouh ,stykʻ ov em nemus vždy v st ke vzniku vztahu (Forejt, A.: Pr vn prava hospod řsk ch styků se zahranič m , četnictv 7/1989, kter trefně připom n a rozv j P. Hajn na s. 224 recenzovan knihy). Pro čten ře bez rozd lu věku je a bude určitě poučn kapitolka Zlomyslnosti o zlozvyc ch životn ch partnerů (s. 164 a n sl.). D le mne pobavila a poučila pas ž věnovan reklam m na choulostiv t mata a ot zk m souvisej c m (s. 106 a n sl.). V představovaneacute;m d le jsou četn věty, souvět i odstavce věnov ny rodinn m vztahům, (ne)v chově dět a vnoučat. Ale i takov m lidsk m potě en m jako je kupř kladu četba beletrie či fanděn při fotbale. Kniha je ps na s velk m nadhledem a humorem. Jen mal uk zka Hajnova přil hav ho humoru, na kter si často vzpomenu při četbě diplomov ch prac , ale i při zkoum n někter ch pod n učiněn ch kupř kladu na OHS či ČNB: Existuj u n s jurist , kter m by slu elo označen doktor pr vn ch vět . V posl ze uveden m slově nejde o překlep a nemělo b t ps no věd . M m tu na mysli pr vn ky, kteř ve sporech i v publikac ch operuj s ryvky z rozs hl ch soudn ch rozhodnut (s tak zvan mi pr vn mi větami ) a nezř dka dospěj k ne pln m či zkreslen m informac m. Anebo při nekonečn ch debat ch o prokazov n původu majetku mi přich zej na mysl slova srbsk ho aforisty D. Radoviče, kter t ž P. Hajn připom n ve sv publikaci: Jen u kojenců můžeme spolehlivě ř ci, z čeho jsou živi. V ichni ostatn jsou podezřel . Z věrem sečteno: Kdo čte Hajnovy knihy, toho bav (nejen pr vn kem) b t. Jedna z kapitol recenzovan Hajnovy knihy nese poměrně smutn n zev Když se zbavujeme knih (s. 76), pevně věř m, že t to knihy se nebudu muset nikdy zbavovat. Je v n mnoho moudr ch a laskav ch slov napsan ch zku en m a hlavně mimoř dně inteligentn m autorem. Jelikož st le v ce pr vn ků (i studentů a studentek pr v) se věnuje golfu, konč m tich m zdvořil m zvol n m abych neru il ostatn hr če: Koupě a četba Hajnovy knihy je velmi zdařilou přihr vkou na green pozn n , a to nejen o pr vu. Knihu lze zakoupit na na em e-shopu ZDE.

O čem je chov koček aneb Mýty o chovatelích

Zdroj: kocici.net/clanky/6-o-cem-je-chov-kocek-aneb-myty-o-chovatelich O čem je chov koček aneb Mýty o chovatelích Bohužel se často setkáváme s názorem, že chovatel, který prodává koťata, svá zvířata nemiluje, využívá je k množení koťat, za která pak dost

Kotě s PP nebo bez aneb proč koupit kotě s PP

Zdroj: kocici.net/clanky/4-kote-s-pp-nebo-bez-aneb-proc-koupit-kote-s-pp Kotě s PP nebo bez aneb proč koupit kotě s PP Rozhodli jste se pořídit si domů živého tvorečka, koťátko, a nyní váháte nad jeho výběrem. Pořídit si ušlechtilou kočku, nebo ne? A po

Recenze knihy: Neber zvíře do úst aneb podala Eva Adamovi jelito?

Kniha Neber zvíře do úst s podtitulem Podala snad Eva Adamovi jelito?, je nepochybně na našem trhu unikát. Nejen kvůli tomu, že obecně je problematika vztahu ke zvířatům, mířící do oblasti stravovacích návyků většiny lidí, poměrně opomíjená (i když různé