Recenze: Znalec a znalecký posudek v civilním řízení

Bulletin advokacie č. 10/2020 se ve sv rubrice Z odborn literatury tentokr t zaměřil na titul předsedy Vrchn ho soudu Lubo e D rfla ZNALEC A ZNALECK POSUDEK V CIVILN M Ř ZEN . Recenze knihy se ujal JUDr. Martin Mikyska, advok t a soudn znalec se s dlem v Mal Sk le. Představuje-li pro advok ty určit oblast aplikace procesn ho pr va velmi žhavou problematiku, jedn se nepochybně o znaleck posudky jako důkaz, maj c mezi důkazy jist v sostn postaven . To, jak vyzn znaleck posudek, pod van k určit odborn skutkov ot zce, mnohdy rozhoduje o v sledku cel ho procesu. V em kolegům a kolegyn m z advokacie vřele doporučuji věnovat necel ch 500 Kč ( nekup to ) jako investici do vlastn ho vzděl v n v oblasti, kterou bych mohl označit souhrnně jako znaleck pr vo. Již osoba autora d v z ruky obsahově zaj mav ho, komplexn ho, pečliv ho a přesn ho zpracovan odborn problematiky čtiv m a současně srozumiteln m způsobem. Publikace tento můj předpoklad a oček v n potvrdila. Autor, t. č. předseda Vrchn ho soudu v Praze, se odbornou problematikou znalectv zab v již dlouhodobě, viz jeho předchoz publikace u Becků Z kon o znalc ch a tlumočn c ch, 1. vyd n , C. H. Beck 2009. Jde o praktikuj c ho civiln ho soudce na dvou stupn ch soudn soustavy, a nav c, v předposledn funkci předsedy Krajsk ho soudu v st nad Labem, jde o soudn ho funkcion ře, kter měl na starost agendu znalců v působnosti jeho krajsk ho soudu. A aby nebyl opomenut i je tě jeden zdroj jeho znalost a zku enost , pak nelze opomenout jeho aktivn čast při zrodu nov ho znaleck ho z kona. Bude možn představovat prohře ek proti obvykl mu způsobu recenzov n odborn publikace tohoto druhu, když vyzdvihnu, jistě subjektivně, jej tři nejdůležitěj kvality: za prv metodologick př stup, kter m propojuje pr vn pravu znalců a znalectv ve znaleck m z koně s procesn pravou (předev m v o. s. ř.) při prov děn dokazov n znaleck mi posudky ve sporn m civiln m ř zen , pohledem obousměrn ho ovlivňov n . Za druh pro praktikuj c ho advok ta bude z publikace jistě nejzaj mavěj kapitola 4. Znaleck posudek v civiln m ř zen . Autor n s prov d jednotliv mi d lč mi body na cestě od zad n znaleck ho posudku, jeho vypracov n a předložen zadavateli, obhajobě před soudem, až k jeho hodnocen a jeho přezkoum v n . Z t to č sti jasně vypl v , že autor m velmi bohat zku enosti s t m, jak četn předivo vz jemn ch vztahů s nejvy možnou citlivost pro každ ho vznik mezi soudem, častn ky ř zen a znalcem. A že každ odchylka od stanoven ch nebo obvykl ch postupů v těchto vztaz ch znamen , že se nad ř zen m vzn hrozba n mitky vady ř zen , kter mohla m t vliv na věcnou spr vnost rozhodnut . Oceňuji, že se autor, byť zdrženlivě, vyj dřil i k takov mu vos mu hn zdu znalectv , jak představuj tzv. mimosoudn znaleck posudky s doložkou podle 127a o. s. ř., kter lež mnoh m teoretick m i praktick m procesualistům v žaludku. Za třet odborn text je průběžně doplňov n odkazy na judik ty Nejvy ho soudu i stavn ho soudu, ty jsou pak komplexně shrnuty jako souč st použit ch zdrojů v bodě Seznam použit judikatury. Když už nic jin ho, tak kvůli kapitole 4. a seznamu použit judikatury by si měl advok t tuto odbornou publikaci poř dit a přeč st, ne-li nastudovat. Možn pozn mka na z věr: v jednom soudn m ř zen jsem nam tl, že mnou navržen postup procesn pr ce soudu s různě vyzn vaj c mi znaleck mi posudky doporučuje i Mgr. Lubo D rfl ve svoj nejnověj publikaci a chytil jsem se. A plně posledn pozn mka: profesně funguji podoboj jako předev m advok t a vedle toho i jako soudn znalec. Mohu potvrdit, že autor m perfektně odpozorov no a vyhodnoceno, jak to v tom troj heln ku vztahů soud častn ci ř zen znalec v praxi obvykle chod a jak jsou Achillovy paty v těchto vztaz ch. Knihu můžete zakoupit na na em e-shopu ZDE.

COSMOS – vesmírná expedice  28.7.-4.8.2018

Zdravím nedočkavé táborníky! Blíží se čas tábora, děti se nám těší a náš tým už také :). Letos nás čeká výlet do vesmírů, kde budeme zkoumávat vesmír. Máme připraveno mnoho nových her, které děti určitě zaujmou. Nemusíte se tedy bát, že se budou nudit. Ní

TÁBOR základní informace k táboru a přílohy

SHREK a tajemná cesta 27.7.-3.8.2019 V zemi „Za sedmero horami, sedmero řekami,“ ztratil se zlobr Shrek! Je velký, je zelený a není příliš voňavý Hledáme odvážné pohádkové bytosti z celého kraje, kteří nám ho pomohou znovu najít! Odměna od Fiony nálezce n

Všechny body získá jen znalec historie. Znáte československé silnice za socialismu?

Připravili jsme kvíz o historii dopravy za socialismu nejen v Československu. Troufnete si na plný počet bodů?