Reklamačn ř d 1. V eobecn ustanoven a vymezen pojmů a) N sleduj c reklamačn ř d byl zpracov n dle ustanoven z kona č. 40/1964 Sb., Občansk z kon k, č. 513/1991 Sb. a z.č. 634/1992 Sb., Z kon o ochraně spotřebitele, ve zněn pozděj ch předpisů (d le jen Z kon ) a vztahuje se na spotřebn zbož (d le jen Zbož ), u něhož jsou v z ručn době uplatňov na pr va Kupuj c ho z odpovědnosti za vady (d le jen Reklamace ). b) Spotřebitelsk smlouva je smlouva kupn , smlouva o d lo, př padně jin smlouvy, pokud smluvn mi stranami jsou na jedn straně spotřebitel a na druh straně dodavatel. c) Prod vaj c je Tom Najser ičo.73174238, kter při uzav r n a plněn smlouvy jedn v r mci sv obchodn nebo jin podnikatelsk činnosti. Je to podnikatel, kter př mo nebo prostřednictv m jin ch podnikatelů dod v kupuj c mu v robky nebo poskytuje služby. d) Z kazn kem internetov ho nebo kamenn ho obchodu je Kupuj c . Vzhledem k platn pr vn pravě se rozli uje kupuj c , kter při uzav r n a plněn smlouvy jedn v r mci sv obchodn nebo jin podnikatelsk činnosti, a kupuj c spotřebitel. Z ručn lhůta zač n běžet převzet m zbož Kupuj c m. Z ručn doba čin 24 měs ců s v jimkami stanoven mi z konem. Z ručn doba se prodlužuje o dobu, po kterou bylo zbož v z ručn opravě. V př padě v měny zbož zač n běžet nov z ručn doba. e) Z ruka se nevztahuje na opotřeben věci způsoben jej m obvykl m už v n m. f) Na ž dost spotřebitele je prod vaj c povinen poskytnout z ruku p semnou formou (z ručn list). Umožňuje-li to povaha věci, postačuje nam sto z ručn ho listu vydat kupuj c mu doklad o zakoupen věci obsahuj c daje (fakturu), kter mus obsahovat daje jako z ručn list. Z ručn list mus obsahovat jm no a př jmen , n zev nebo obchodn firmu prod vaj c ho, IČ, s dlo, jde-li o pr vnickou osobu, nebo bydli tě, jde-li o fyzickou osobu. Pokud je poskytov na del než z konn z ruka, prod vaj c urč podm nky a rozsah prodloužen z ruky v z ručn m listě. g) Spotřebitel je opr vněn odstoupit od smlouvy ve v ech př padech stanoven ch z konem. Odstoupen je vůči prod vaj c mu činn od okamžiku, kdy je mu doručeno prohl en kupuj c ho o odstoupen od smlouvy, pokud jsou splněny v echny nutn z konn podm nky. V př padě odstoupen od smlouvy se smlouva od poč tku ru a smluvn strany jsou si povinny vr tit v e, co si na jej m z kladě poskytly. V př padě zru en smlouvy z důvodu uplatněn pr v plynouc ch z odpovědnosti za vady, vrac kupuj c plněn , kter mu poskytl prod vaj c , pouze v rozsahu, v jak m je to v dan situaci objektivně možn . h) Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, m kupuj c pr vo, aby byla bezplatně, včas a ř dně odstraněna, a prod vaj c je povinen vadu bez zbytečneacute;ho odkladu odstranit. Nen -li to vzhledem k povaze vady ne měrn , může kupuj c požadovat v měnu věci, nebo t k -li se vada jen souč sti věci, v měnu souč sti. Nen -li takov postup možn , může kupuj c ž dat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. i) Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a kter br n tomu, aby věc mohla b t ř dně už v na jako věc bez vady, m kupuj c pr vo na v měnu věci nebo m pr vo od smlouvy odstoupit. T ž pr va př slu kupuj c mu, jde-li sice o vady odstraniteln , jestliže v ak kupuj c nemůže pro opětovn vyskytnut vady po opravě nebo pro vět počet vad věc ř dně už vat. j) Jde-li o jin vady neodstraniteln a nepožaduje-li v měnu věci, m kupuj c pr vo na přiměřenou slevu z ceny věci nebo může od smlouvy odstoupit. 2. Vyř zen Reklamace a) Reklamace včetně odstraněn vady mus b t vyř zena bez zbytečn ho odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatněn reklamace, pokud se prod vaj c s Kupuj c m nedohodnou na del lhůtě. Po marn m uplynut t to lhůty se kupuj c mu přizn vaj stejn pr va, jako by se jednalo o neodstranitelnou vadu. b) Za situace, kdy je potřeba zbož zaslat prod vaj c mu, si kupuj c ve vlastn m z jmu vede tak, aby bylo zbož zabaleno do vhodn ho a dostatečně chr n c ho obalov ho materi lu vyhovuj c ho n rokům přepravy křehk ho zbož a to včetně ve ker ho př slu enstv a označ z silku př slu n mi symboly. c) Prod vaj c vystav o reklamaci p semn potvrzen , kde uvede způsob jej ho vyř zen a datum ukončen . Po ř dn m vyř zen reklamace vyzve kupuj c ho k převzet opraven ho zbož dohodnut m způsobem. d) N rok na uplatněn z ruky zanik v př padě neodborn mont že nebo neodborn ho uveden zbož do provozu, stejně jako při neodborn m zach zen s n m, tj. zejm na při použ v n zbož v podm nk ch, kter neodpov daj sv mi parametry parametrům uveden m v dokumentaci ke zbož . e) V př padě odstoupen od kupn smlouvy či poskytnut slevy z kupn ceny je př slu n platba vr cena kupuj c mu převodem na bankovn čet nebo před na v hotovosti. 3. Provozovatelem je společnost Tom Najser bike one Gudrichova 88, Opava 6, 74706, ičo.73174238, dič.cz7810115434.Provozovatel si vyhrazuje pr vo na změnu tohoto reklamačn ho ř du bez ud n důvodu.
Obchodníci se při přijímání a vyřizování reklamací dopouštějí mnohých nešvarů, které však běžný spotřebitel snadno neodhalí. Kupující by se proto měli poměrně dobře orientovat v právních předpisech a vědět, co si nemusejí nechat líbit. Ve kterých situacíc
projít na článekZákon prodejcům nařizuje, aby reklamaci řešili bez zbytečného odkladu. Pokud jste však v minulosti reklamovali zboží, možná víte, že se reklamační proces může podobat boji s větrnými mlýny. Prodejci proto přišli se službou, v rámci které vám vadné zboží o
projít na článekProdáváte zboží nebo poskytujete služby spotřebitelům? Ke konci tohoto roku Vás čekají zásadní změny spojené s novelou občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele. Shrnutí těch nejzásadnějších změn najdete níže, a samozřejmě Vám rádi pomůžeme i
projít na článekJednou z největších nočních můr při nákupu bot je, že vás budou dřít. Asi každá dáma zná případy, kdy raději přes den chodila bosá, protože v těch krásných, ale mučivých lodičkách se prostě nedalo vydržet. A pokud vás, milí muži, někdo nutil vydržet v lak
Pokud si myslíte, že dnes potřebujete nějaké vzdělání v IT, abyste mohli vytvořit svůj internetový obchod, jste na hlubokém omylu. V dnešní době máte spoustu možností jak si e-shop pořídit. Jednou z nich je nechat si jej odbornou firmou udělat na míru. Př