Terapie je původním autorským dílem režiséra, choreografa a tanečníka Petra Zusky pro Dejvické divadlo, jde o první takovou spolupráci. V inscenaci se potkává a váže poezie s činohrou, činohra s pohybem, pohyb s hudbou a zpěvem a všechno se vším, aby vznikl kompaktní, svébytný divadelní zážitek. Zkoušky nového představení vrcholí, premiéra pro diváky, která byla původně plánována na 30. března, ale proběhne až po uvolnění protiepidemických opatření a otevření divadel. V mnoha ohledech se jedná o titul, který je v Dejvickém divadle něčím neobvyklým. Touha provázat v jednom díle světy různých uměleckých žánrů zrála v souboru poměrně dlouho a osobnost Petra Zusky byla nakonec přirozenou volbou. A proč právě Terapie? „V zásadě jde o střet a konfrontaci několika protiv v několika úrovních. Básnického, obrazivého světa se strohou logikou ‚normálního‘ jazyka, logiky a absurdity, skutečnosti a fantazie,“ vysvětluje Petr Zuska. „Nevyhnutelný konflikt mezi ‚realitou‘ terapeuta a zdánlivou iracionalitou jeho pacienta s sebou nese příběh dvou lidí, kteří k sobě hledají dávno ztracenou cestu. Představení má charakter takzvaného totálního divadla, kde se autorské dialogy střídají s poezií českých básníků, různými hudebními pasážemi, občas i autenticky hranými a zpívanými a v neposlední řadě částmi, kde hlavní roli přebírá pohyb – prazáklad lidské komunikace.“ Výše nastíněný fenomén tzv. totálního divadla byl vlastně od začátku nasnadě. Jak pro Petra Zusku coby tvůrce pohybujícího se většinově v odlišných sférách vyjadřovacích prostředků, tak naopak pro činoherní ansámbl, který má odvahu a motivaci vyplout do ne úplně známých vod. Petr Zuska zosobňuje v českém tanečním kontextu výjimečného choreografa, který spolupracuje s významnými světovými baletními soubory. Ve svých dílech využívá širokou škálu tvůrčího rukopisu od vysokého bel canta neoklasického stylu přes inovativní přístup k moderní tvorbě. Jeho inscenace jsou promyšlené, plnokrevné, odrážejí svět symbolů či archetypů, duchovní otázky i morální principy. Jako jeden z mála tvůrců dokáže vložit do svých děl humor, vtip a nadsázku. Jako tvůrce má na svém kontě (od roku 1990) více než padesát inscenací pro zahraniční i domácí soubory: Hamburg Ballett, Ballett Augsburg, Semperoper v Drážďanech, Lotyšskou národní operu v Rize, Mariinské divadlo, Královský dánský balet, Ballett Deutsche Oper am Rhein, West Australian Ballet v Perthu, Finský národní balet, Les Ballets de Monte-Carlo, Boston Ballet, estonský Teater Vanemuine, Balet Národního divadla v Brně, Jihočeské divadlo v Českých Budějovicích, Laternu magiku, Pražský komorní balet a Bohemia Balet – soubor Taneční konzervatoře hl. m. Prahy a Balet Národního divadla v Praze. Kromě toho režijně a pohybově spolupracoval na vzniku několika činoherních a operních inscenací. Je pedagogem Katedry nonverbálního divadla HAMU, Hudební akademie múzických umění. {loadmodule mod_tags_similar,Související}
Svět zkouší najít nové cesty, jak předcházet sebevraždám mužů
Divadelní soubor, DIPONA je parta lidí, kteří mají divadlo rádi již delší dobu proto DI divadlo PO trhlých NA dšenců Divadelní soubor vznikl setkáním Josefa Pšeničky - bývalý herec, režisér, dramaturg a scénograf ds Svatopluk Benešov, který muse
V pátek 23.9.2022 pojedeme na divadlo do Dolního Adršpachu na zámek. Odjezd vlakem v 8 hodin nebo sraz do 7:50 v MŠ. Po domluvě s učitelkou […] The post Divadlo na zámku first appeared on Základní škola a mateřská škola, Adršpach.
projít na článekV pondělí 5. 2. opět přivítáme divadlo - tentokrát rozpustilou pohádku s živými herci a velkými marionetami na motivy proslulé pohádky Boženy Němcové „O junákovi, který se nebál“. Článek Divadlo Neklid - Nebojsa se nejdříve objevil na MŠ dobrichovice.
projít na článekV pondělí 3. srpna zemřela tanečnice, dlouholetá sólistka i někdejší vedoucí souboru Laterny magiky a posléze baletu Opery Národního divadla, Eva Horáková. V roce 2002 byla nominována na Cenu Thálie a v roce 2005 získala cenu Philip Morris Ballet Flower A
projít na článek