Tento t den vy lo aktualizovan a značně roz řen vyd n spě n ho koment ře k z konu o zad v n veřejn ch zak zek autorů ebesta, Novotn , Machurek, Dvoř k a kol. V rozhovoru s vedouc mi autory si můžete připomenout, proč tento z kon před pěti lety vzniknul a co nov ho přin druh vyd n velk ho koment ře. Vych z druh vyd n koment ře k z konu č. 134/2016 Sb., o zad v n veřejn ch zak zek. Můžete připomenout, proč tento z kon před pěti lety vzniknul, když pr vn prava zad v n veřejn ch zak zek již dlouh roky existovala i předt m? Z kon č. 134/2016 Sb., o zad v n veřejn ch zak zek, nabyl činnosti dne 1. ř jna 2016, kdy zhruba po 10 letech činnosti nahradil předchoz pr vn pravu obsaženou v z koně č. 137/2006 Sb., o veřejn ch zak zk ch. Od nov pr vn pravy si z konod rce sliboval kromě povinn transpozice př slu n legislativy Evropsk unie zejm na určit odformalizov n zad v n veřejn ch zak zek neboli do značn m ry upřednostněn materi ln str nky zad v n veřejn ch zak zek před str nkou form ln a zrychlen procesu zad v n veřejn ch zak zek. Na straně zadavatelů i dodavatelů byla při přij m n z kona značn pozitivn oček v n , že nov prava již nebude br nit tomu, aby i veřejn sf ra byla schopna nakupovat v ce racion lně a flexibilně. Podařilo se oček v n nov pr vn pravy naplnit? V ichni autoři koment ře poskytuj každodenn pr vn poradenstv v oblasti zad v n veřejn ch zak zek jak zadavatelům, tak dodavatelům. Prostřednictv m sv publikačn i předn kov činnosti a časti v řadě odborn ch a profesn ch uskupen se do jist m ry pod lej i na tvorbě či v kladu pr vn pravy v oblasti veřejn ho zad v n . Po v ce než pěti letech činnosti z kona tak můžeme ř ci, že uveden c le se dař v ce či m ně naplňovat, byť oček v n byla zřejmě je tě o něco vy . Co V s přivedlo k rozhodnut pustit se do druh ho vyd n ? Druh vyd n koment ře zohledňuje bohat dosavadn zku enosti z skan členy autorsk ho kolektivu při aplikaci z kona o zad v n veřejn ch zak zek. Současně je prom tnuta i nov rozhodovac praxe řadu pro ochranu hospod řsk soutěže i soudn judikatura, kter z konnou pravu kontinu lně dotv ř a tvoř podstatnou osu v kladu jednotliv ch z konn ch ustanoven . V neposledn řadě jsme v tomto vyd n zakotvili i ve ker dosavadn novely komentovan ho z kona. Lze stručně shrnout posun za uplynul ch pět let i ve srovn n s předchoz pravou? Proces zad v n je zejm na ve srovn n s předchoz pr vn pravou daleko flexibilněj a administrativně m ně n ročn . Rovněž rozhodovac praxe řadu pro ochranu hospod řsk soutěže se jev zejm na v posledn m obdob racion lněj a usiluj c o hled n materi ln pravdy. I přesto s sebou i nad le pr vn prava zad v n veřejn ch zak zek přin řadu ot zek a v zev. Nezř dka je tomu tak proto, že zadavatel buď nejsou dostatečně zku en , anebo nevyuž vaj ve ker ch možnost nab zen ch pr vn pravou. Pozitivn evoluci aplikačn a v kladov praxe mohou někdy brzdit i překotně přij man men novely z kona, kter m ne vždy předch z potřebn odborn diskuse. Velk oček v n měla přin st i povinn elektronizace zad v n veřejn ch zak zek... Elektronizace zad vac ho ř zen byla krokem, kter zjednodu il v mnoh m proces zad v n veřejn ch zak zek. Na druhou stranu, mohl ale někter m men m podnikatelům znesnadnit př stup k veřejn m zak zk m. Pr ce s elektronick mi prostředky a n stroji pro ně mnohdy nemus b t př li snadn a může je i č stečně od časti v zad vac ch ř zen odrazovat. Nicm ně s postupně z skan mi zku enostmi a zejm na po zjednodu en , původně relativně složit ho webov ho rozhran pro jejich obsluhu, vn m me i zde posun kupředu. Jak moc se změnil autorsk t m? Autorsk t m je i nad le tvořen členy t mu MT Legal, s. r. o., advok tn kancel ře, byť přirozeně k určit evolučn obměně jednotliv ch osob do lo. Nicm ně poř d plat , že advok tn kancel ř m oblast zad v n veřejn ch zak zek jako jednu ze sv ch kl čov ch profilac ; důkazem toho je mimo jin i nejvy oceněn Pr vnick firma roku v oblasti veřejn ch zak zek, kter ho dos hla firma v posledn ch letech opakovaně. St le t ž plat , že autorsk t m nem v myslu prosazovat v klad uveden v koment ři jako jedin možn . Jeho ambic je nejen přispět do odborn diskuse o jednotliv ch ustanoven ch, ale zejm na b t v em jeho čten řům komplexn m a maxim lně podrobn m pomocn kem či alespoň vhodnou inspirac . Knihu můžete zakoupit na na em e-shopu ZDE.
Dnešním dnem byl ve Sbírce zákonůzveřejněn nový Zákon č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek. Zákon nabyde účinnosti 1. října 2016. Držme si palce, z hlediska dohledu nad postupy zadavatelů se nezlepšilo vůbec nic! Spíše naopak :(
projít na článekČasto skloňovanou prioritou veřejného zadávání je možnost veřejné kontroly. Různé informace jsou opravdu k mání, a tak se zdá, že všechno funguje, jak má. Jenže bližší pohled poodhalí, že zákon o zadávání veřejných zakázek umožňuje řadu důležitých údajů a
projít na článekPoslanecká sněmovna dnes projednala a schválila letošní novelu zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek v podobě, v jaké po třetím čtení opustila poslaneckou sněmovnu. Senátem navrhované změny, včetně zvýšení limitů zakázek malého rozsahu se n
projít na článekPozměňovací návrh vicepremiéra pro digitalizaci je společně s celou novelou zákona o zadávání veřejných zakázek ve třetím čtení Poslaneckou sněmovnou. Přirozeně tak stoupá napětí jeho příznivců ale i odpůrců. Jihlavská konference Magazínu Egovernment nám
projít na článekVúterý 21. června 2022 rozhodl Vrchní soud vPraze o odvolání vtzv. druhé větvi korupční kauzy bývalého středočeského hejtmana Davida Ratha. Kromě jiného o zákazu plnění veřejných zakázek pro Metrostav a jeho dceru Metrostav Infrastructure. Co tyhle firmy
projít na článek