ŘSD obdrželo nabídky na výstavbu obchvatu Sezemic

Ředitelství silnic a dálnic ČR získalo ve druhé polovině března stavební povolení (zatím nepravomocné) na další přivaděč z Pardubic k dálnici D35 tentokrát obchvat Sezemic. Tento krok představuje významný milník v přípravách. Aktuálně běží lhůta na odvolání. Kdo necelý sedmikilometrový úsek postaví, se teprve rozhodne. Nejlevnější nabídku podalo sdružení M-Silnice, MI-Roads a Doprastav za 838 milionů korun. ŘSD přitom odhadovalo cenu na 1,195 miliardy korun a stát tak může ušetřit té více než čtvrt miliardy korun. Na zmíněnou silnici (oficiálně přeložka I/36) čekají obyvatelé Sezemic už dlouho. Korektně je třeba přiznat, že vedení krajské pobočky ŘSD slibovalo obyvatelům Sezemic připravit tento obchvat mnohem dříve a to včas před zprovozněním prvních dvou dálničních úseků D35 (Opatovice Časy = prosinec 2021, Časy Ostrov = prosinec 2022). Jak již ale dnes bohužel víme, nestalo se tak. Obyvatelům proto nezbývá nic jiného než stále čekat.  Za pomoci našeho Spolku pro rozvoj dopravy v čele s předsedou Martinem Kolovratníkem a na základě podnětu sezemického zastupitele Luboše Krejčíka a místních obyvatel proběhlo setkání s generálním ředitelem ŘSD Radkem Mátlem. Ten se k celé záležitosti postavil čelem a udělal maximum pro zmírnění dopadů zvýšené dopravní zátěže na život ve městě. Jako dobrý krok se ukázala instalace semaforu uprostřed Sezemic a také každodenní kontrola povolovacích procesů. S odstupem času lze proto konstatovat, že tento tah přinesl své ovoce.  Obchvat současně vyřeší nevyhovující situaci také u Počápelských Chalup a Časů. Jeho zprovoznění kromě úlevy od nadměrné dopravy přinese i další pozitiva. Dojde například ke snížení průjezdnosti a tím i hlukové zátěže nebo ke snížení imisních koncentrací, což sníží zdravotní rizika obyvatel žijících v Počápelských Chalupách, Sezemicích i Časech. ŘSD vybralo i firmy na technický dozor stavby. Tyto práce zajistí sdružení několika firem vedené Dopravoprojektem Brno za 25 milionů korun. V tuto chvíli je ve finále archeologický průzkum i příprava území, zahájení stavby nic nebrání. Pokud v soutěži na dodavatele nedojde k žádnému odvolání, tak by stavba měla reálně odstartovat ve II. čtvrtletí 2024. Doba pro zprovoznění stavby je 609 dní (20,3 měsíce). Řidičům tak začne sloužit v roce 2026. INFOLETÁK ŘSD

projít na článek

Za dva roky z Prahy do Krkonoš rychleji, začala výstavba obchvatu Nové Paky

Ředitelství silnic a dálnic zahájilo výstavbu dlouho očekávaného obchvatu Nové Paky na silnici I/16. Komunikace I/16 je značně využívána zejména při cestách směrem z Prahy do Krkonoš a je také důležitou spojnicí mezi závody automobilky Škoda v Mladé Boles

projít na článek

Příprava výstavby jihozápadního obchvatu Pardubic nespí

Pro ty, kteří podrobně nesledují přípravu výstavby silnic v Pardubickém kraji, přinášíme aktuální informaci ke stavbě I/2 Pardubice, JZ obchvat. Aktuální stav příprav: Bylo podáno Oznámení EIA. Předpoklad vydání závěru Zjišťovacího řízení: červ

projít na článek

Z Prahy do Rakouska po dálnici v roce 2025?

Ředitelství silnic a dálnic zahájilo výstavbu dálnice D3 v úseku Třebonín Kaplice nádraží. Stavba nahradí současnou silnici I/3, která je již vzhledem k vysokým dopravním intenzitám nedostačující.

projít na článek

Běžecký pás TRM 811 z nabídky bazar fitness

Fitness bazar     komerční  běžecký trenažér  Precor 811  New Experience  modelový rok 2013. Použité zboží se zárukou The post Běžecký pás TRM 811 z nabídky bazar fitness appeared first on Precor fitness vybavení.

projít na článek

Začala stavba další části dálnice D7

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahájilo výstavbu dálnice D7 u obce Chlumčany. Po loňském zprovoznění dálnice u Panenského Týnce tedy pokračuje dostavba D7 dalším úsekem. Dále běží také práce na úseku D7 u Loun.

projít na článek