Před nějakým časem se objevili senioři za volantem auta, které jelo v protisměru na dálnici. Ano, takové manévry nejsou sice prioritou jen důchodců, ovšem experty z dopravního oddělení to přivedlo k průzkumu zrovna této skupiny lidí, kteří se rozhodli vozidlo řídit „na stará kolena“. Jenže lidem, kterým už bylo 65 let, musí lékař vystavit zdravotní potvrzení o tom, že může senior řídit motorové vozidlo. Na ministerstvu ale mají podezření, že se lékaři v takových případech nechávají často ovlivnit slovy a gesty důchodců a mnohdy je ani neprohlédnou. Pak se také stávají četné dopravní nehody, za něž mohou řidiči starší 70 let. Bohužel nejčastěji se jedná o seniory, pro které je auto důležité. Jsou případy, kdy lidé už hůře chodí, přesto usedají za volant, aby mohli dojet k lékaři nebo na nákup, protože duševně jsou zcela zdraví. Bývá tak hodně citlivou záležitostí takovým lidem omezit nebo zakázat řízení. Ministerstvo chce zavést důkladnější kontroly jak seniorů, tak lékařů. V praxi by to mohlo vypadat tak, že vydá-li lékař potvrzení pacientovi, který následně způsobí vážnější nehodu, čeká ho postih. Senioři se ale zase tolik bát nemusí, protože šance, že jim lékař nedá razítko, je 1:500. Přestože důchodců ve věku 65 let a více, s platným řidičským průkazem, je 1,3 milionu, o řidičák přišlo „jen“ asi tři tisíce lidí. V konečném výsledku je to ale také způsobeno tím, že mnoho starších lidí, kteří už se na řízení vozidla necítí, se k lékaři pro potvrzení o způsobilosti ani nedostaví. Nejčastější příčinou, proč již řídit nesmí nebo nechtějí, jsou počátky demence nebo Alzheimerovy choroby. Nemoci související s neurologií se zaslouží o to, aby senior odešel do jakéhosi řidičského důchodu. Na vině jsou také již opožděné reakce na odlišné situace. Věk člověka sice není automaticky rizikem a právně nijak omezen, přesto hodně lidí má omezení po zdravotní stránce. Proto zdravotní organice a pojišťovny pořádají bezplatné akce, například měření zraku, které se objevují ve městech po celém Česku, a kde si mohou nejenom senioři svůj bystrý zrak nechat odborně a zdarma vyšetřit. Revizí by také měla projít pravidla silničního provozu, kde se objeví i povinné zdravotní prohlídky u očního lékaře. Článek Senioři se nebojí usednout za volant. Stát chce více kontrol se nejdříve objevil na Ociz.
19. března se na Autodromu Most uskutečnil další testovací den Akademie F4 CEZ. Jan Dvořák, Eric Boels, Marek Mičík a Eliška Pytlounová dostali možnost poprvé usednout za volant monopostu formule 4 týmu SAPE Motorsport.
projít na článekSnad každé malé dítě touží po tom usednout za volant a řídit stejně jako jeho rodiče. To však může být bez dozoru dospělého nebezpečné. Ne však v dětském elektrickém autě. V autě, které dítě bezpečně zvládne ovládat samo, popřípadě pomocí dálkového ovlada
projít na článekZlatý volant 45. ročníkLetošní 45. ročník prestižní ankety Zlatý volant se uskutečnil v komornější podobě v klubovém domě Autkolubu ČR. Po covidové době se tak částečně otevřel i pro veřejnost. Stejně jako v posledních ročnících čekalo na předání celkem s
projít na článekPorota složená z předních motoristických a sportovních novinářů oznámila nominace nejlepších českých jezdců pro prestižní anketu Zlatý volant. Svou účast na slavnostním vyhlášení potvrdil i legendární pilot F1 Emerson Fittipaldi.
projít na článekDevětadvacetiletá slovenská závodnice a manažerka Michaela Dorčíková má naději za 14 dnů usednout do sedačky závodního speciálu NASCAR. Mělo by se tak stát 22. srpna na německém Hockenheimringu v rámci předposledního víkendu NASCAR Whelen Euro Series. Na
projít na článek