Na 300 autobusů přijelo 20. prosince 2020 protestovat do Letňan, Byl jsem se také podívat, mluvil jsem tam s mnohými dopravci a pořídil jsem pár fotografií. Majitelé firem provozující nepravidelnou autobusovou dopravu zde vyjádřili své silné znepokojení a pocity, z pro ně tak bezvýchodné situace, která trvá od jara. 300 dopravců přijelo protestovat do Letňan proti neuspokojivé situaci v nepravidelné autobusové dopravě (foto: Zdeněk Nesveda) Jiří Vlasák, zakladatel iniciativy Za autobusy, komunikoval s medii, to co se jim snažil sdělit a vysvětlit mělo určitě hlavu i patu. Mluvil nejen o potížích způsobených koronavirem, ale i o celkové současné situaci v nepravidelné dopravě a znevýhodněném postavení komerčních dopravců oproti dotovaným dopravcům v linkové dopravě. Stejný druh práce, například školní výlety, jsou schopni provádět s podstatně nižšími náklady také díky daňovému zvýhodnění. Pro velkou část všech zájezdových dopravců je vždy rozhodující jaro, kdy začíná sezóna. O letošní jaro přišly, když se v Česku zastavil život. Dnes však vidíme, že se jim pomalu rozplývá i naděje zahájení jarní sezóny 2021. Jednou z mimořádně silně zasažených oblastí je také incomingová doprava, ta je zcela závislá na možnostech volného cestování po Evropě. Tak jak jsem měl možnost celou situaci pozorovat, protest nebyl agresivní, měl za hlavní účel pouze zdůraznit a ukázat na obrovské problémy pomalu se rozpadající jedné dopravní disciplíny. Mnoho dopravců už muselo propustit řidiče a až jednou možná celá anabáze s koronavirem skončí, nebudou mít koho za volanty autobusů posadit.Tady není asi čas hledat, kdo co zavinil, ale najít rychlé a účinné řešení, jak zachránit obor jenž skvěle fungoval a na který jsme byli právem pyšní. Je důležité nepolevovat v aktivitách, vyvolat další jednání na vládní úrovni a najít způsob, jak pomoci malým i velkým dopravcům přežít blbou dobu. Pouze zdravý rozum, vůle a vstřícnost jednat může dnes zachránit naší zájezdovou dopravu. Zdeněk Nesveda – BusPress 300 dopravců přijelo protestovat do Letňan proti neuspokojivé situaci v nepravidelné autobusové dopravě (foto: Zdeněk Nesveda) . 300 dopravců přijelo protestovat do Letňan proti neuspokojivé situaci v nepravidelné autobusové dopravě (foto: Zdeněk Nesveda) 300 dopravců přijelo protestovat do Letňan proti neuspokojivé situaci v nepravidelné autobusové dopravě (foto: Zdeněk Nesveda) 300 dopravců přijelo protestovat do Letňan proti neuspokojivé situaci v nepravidelné autobusové dopravě (foto: Zdeněk Nesveda) 300 dopravců přijelo protestovat do Letňan proti neuspokojivé situaci v nepravidelné autobusové dopravě (foto: Zdeněk Nesveda) . 300 dopravců přijelo protestovat do Letňan proti neuspokojivé situaci v nepravidelné autobusové dopravě (foto: Zdeněk Nesveda)
Nejnovější přírůstek ve společnosti TURANCAR Setra 516 HD ComfortClass (foto: Zdeněk Nesveda) Viliam Turan, významný slovenský podnikatel, majitel společnosti TURANCAR je od července 2017 členem SETRA CLUBU V.I.P., který veřejně preferuje a mediálně pod
Partnerem veletrhu BUS SHOW, který se uskuteční v červnu v Nitře, se stal SETRA CLUB VIP. Luxusní cestování zájezdovými autokary je také jedním z důležitých témat slovenského veletrhu. Hned několik dopravních společností vsadilo na komfort a bezpečnost au
Dvakrát ročně vychází prestižní magazín SetraWorld určený zákazníkům příznivcům značky, a majitelům autobusů Setra. Magazín obsahuje množství informací nejen o inovativních novinkách značky, ale i zajímavé čtení o cestování, dálkách a lidech. Nyní na strá
Ve velké konkurenci více jak dalších osmi stovek kalendářů získal nástěnný kalendář SETRA stříbrnou cenu. Třináct výjimečných fotografií, tematicky zaměřených na autobusy, zasazených do reálného prostředí ocenila porota zastoupená, Graphics Club Stuttgart
Rekordně nízká spotřeba 18,3 l/100 km naměřená u autobusu Setra S 515 HD (foto: Zdeněk Nesveda) Rekordně nízká spotřeba 18,3 litrů na 100 kilometrů naměřená u autokaru Setra S 515 HD, na trase dlouhé 460 km při průměrné rychlosti 69, 5 km/h Nízká sp