Srovnání typů PPC kampaní dle nákladů a výkonnosti

Jedním z často diskutovaných témat s klienty je výše investice do PPC reklamy, prostor pro zlepšení a další růst. Vždy je samozřejmě potřeba přistupovat ke konkrétnímu projektu individuálně, přesto mohou být statistická data pomocníkem při rozhodování a plánování. Připravil jsem pár čísel z dat, které máme k dispozici. Má smysl vymezit vzorek. Vycházíme z projektů s investicí do PPC reklamy v řádech nižších desítek tisíc měsíčně. Nesrovnáváme tedy drobné inzerenty, ani velké projekty se statisícovými rozpočty. Data vychází od klientů, o které se staráme.Celková investice do kampaní, ze kterých vychází data, je asi 15 000 000 Kč. Data jsou očištěna o brandové kampaně, která by vše dramaticky zkreslovala. Data jsou pro zjednodušení pouze od klientů z řad e-shopů a vychází z roku 2020. Data dle typu kampaně Typ kampaněVyhledáváníNákupyObsahové reklamyOstatní * Podíl rozpočtu40 %44 %11 %5 % Podíl konverzí59 %28 %2 %11 % Podíl tržeb56 %39 %4 %1 % PNO8 %12 %33 %32 % * Video kampaně, propagace aplikací, kampaně discovery, kampaně v gmailu a další formáty. Z výše uvedených čísel jednoznačně vyplývají jako funkční formáty kampaně ve vyhledávání a produktové reklamy. Nutno připomenout, že práce na vytvoření funkčních produktových reklam a práce na vytvoření funkčních kampaní ve vyhledávání se minimálně z našeho pohledu výrazně liší.Produktové kampaně využívají datový feed. Pokud jsou produkty a ceny konkurenční, kampaň velmi rychle generuje konverze a získává data, dle kterých lze inzerci optimalizovat, případně řídit automatizaci.Základem pro kampaně ve vyhledávání je analýza klíčových slov, na základě které vzniká struktura kampaní. Pro inzeráty je nutné vytvořit texty. Samotné kampaně vychází z analýzy a předpokladů, které se ověřují a optimalizace na základě dat trvá výrazně déle.Pokud tedy mám doporučit ideální postup, jako první má smysl spustit a optimalizovat produktové reklamy (včetně dynamického remarketingu), byť tabulka tvrdí něco jiného.Za druhé se snažím klientům vždy vysvětlit, že dokud je prostor pro růst v nákupech či vyhledávání, nemá s ohledem na výkonnost smysl investovat do dalších typů kampaní. Statisticky bude tento typ kampaní tvořit cca 95 % tržeb.  Záleží na oboru a segmentu Všechna výše uvedená data jsou obecná a zprůměrovaná. Ve skutečnosti záleží na oboru a segmentu, ve kterém klient podniká. A rozdíly mohou být skutečně zásadní.U jednoduchých, jasně definovaných produktů, jako je např. spodní prádlo tvoří produktové kampaně 80 % tržeb.Zatímco u technických produktů, jako jsou např. čerpadla, kde vstupují do rozhodování parametry produktu, je poměr nákupů a vyhledávání 50:50.S ohledem na vámi nabízený sortiment je možné odhadnout, jaký bude vývoj vašich kampaní. Přesto má smysl vždy testovat a ověřit, jaké jsou cesty zákazníků k nákupu ve vašem e-shopu. Jako poslední zmíním významnost budování značky. Data z brandových kampaní jsou z úvodních dat vyjmutá, protože u silných značek tvoří brandové kampaně podstatnou část tržeb ve výkonnostních kampaních. Budování značky je samostatné téma. V kontextu článku je důležité zmínit, že výše uvedená čísla a postupy jsou založené zejména na poměru investice k realizovanému obratu. Brandová kampaň v obsahové síti může mít minimální vliv na tržby z pohledu přímého prodeje, ale může mít obrovský význam při budování značky a výkonu kampaní založených na vaší značce. Pomůžu také VámZaujal Vás článek? Potřebujete pomoc s výkonem vašeho eshopu, získávat více objednávek, nebo zlepšit propagaci na internetu? Mrkneme na to společně. Bc. Jan KodlJsem specialista na onlinemarketing a PPC reklamu.+420 725 110 [email protected]

projít na článek

Optimalizace PPC kampaní ve vyhledávání podle zařízení

Optimalizace PPC kampaní podle zařízení není žádná novinka. Zejména u kampaní v obsahové síti vykazují oddělené platformy zcela jiné výsledky a výkon. Já jsem se ale v letošním roce zaměřil na optimalizaci vyhledávacích kampaní s ohledem na zařízení. A ta

projít na článek

ZonerCloud.cz má vyšší výkon než Google, MicroSoft či AWS

ZonerCloud.cz představuje nové objektivní srovnání cloudových služeb nabízených předními poskytovateli v České republice, ale i v zahraničí. ZonerCloud.cz = Nejlepší výkon ve srovnání s AWS, Googlem a Microsoftem

projít na článek

Nové možnosti uformátů Skin aInterscroller.

Skin a Interscroller patří mezi nejoblíbenější formáty awareness kampaní. Dosud bylo jejich nasazení komplikováno nutností použít CPEx návrhář. Pro větší pohodlí inzerentů jsme upravili vykreslovací knihovny pro formáty Skin (branding) a Interscroller.

projít na článek

Kompletní pokladní systém pro Zvičínské uzeniny

Zvíčínské uzeniny a lahůdky jsou firmou s dlouhodobou tradicí ve výrobě uzenin a lahůdek. Jejich výrobky můžete zakoupit v řadě prodejen nejen v „rodné“  oblasti Podkrkonoší. Své produkty nabízejí také ve svých firemních prodejnách v Hradci Králové a Dvoř

projít na článek

Dekáda s Fujifilmem, aneb osobní srovnání první a (před)poslední generace

Focení se stalo mým koníčkem už v dětském věku. Vystřídal jsem několikero analogových a později digitálních přístrojů, abych pak na čas přesedlal primárně na mobilní focení, jehož jsem fanouškem dodnes. Nicméně kreativní potřeby nesplnitelné při focení te

projít na článek