Tento Stealth Beetle s dvojitým turbodmychadlem poháněným V8 je králem silnic

Původní Volkswagen Beetle se svým skromným motorem vzadu o výkonu 40 koní nepatřil k vzrušujícím vozidlům své doby. Ale díky svému odkazu jako auta pro masy je to jeden z nejikoničtějších automobilů, jaké kdy byly vyrobeny. Navzdory svému skromnému původu během let našly převodovky po celém světě mnoho způsobů, jak udělat „chybu“ tak vzrušující, jak je to jen možné, vytvořením některých epických restomodů. A tento s Audi V8 s dvojitým turbodmychadlem umístěným uprostřed a stealth lakováním je tam s tím nejlepším. Vyměnit původní motor Beetle za V8 zní jako úžasný nápad. Jak ale Jean Fourie z 3L Engineering and Design vysvětluje ve videu na svém kanálu YouTube V8stealthbeetle, není to rozhodně snadné. Tento proces vyžadoval spoustu práce, protože on a jeho tým museli vyrobit spoustu vlastních dílů, včetně nového podvozku, aby se přizpůsobili aktualizovanému nastavení v této sestavě. Unikátní Beetle Restomod s tunou zakázkových dílů Ačkoli Fourie a jeho tým stavěli několik vlastních bitů pro tohoto brouka s motorem V8, stále museli zajistit, aby začali se slušným tělem dárce. Naštěstí pro ně našli jeden s dobrým nickem a se standardní konfigurací. Dárcovské tělo chyby už na něm bylo trochu zapracováno a bylo namalováno ve vlastním barevném schématu, které bylo docela blízké tomu, co si tým pro tuto sestavu představoval. Ve chvíli, kdy do dílny dorazila dárcovská nástavba, bylo prvním příkazem práce její oddělení od skladového podvozku. Fourie vysvětluje, že to nebyl velký úkol , protože tělo brouka drží na podvozku pouze 15-20 šroubů. Jakmile je toto hotovo, původní podvozek se odsune na jednu stranu a tým přejde k dalšímu důležitému kroku v tomto projektu. Aby se nový V8 vešel do těla brouka, museli Fourie a jeho tým odříznout celou jeho zadní část, ve které byl umístěn původní motor, převodovka a další důležité mechanické součásti . Než dokončí tento krok, z vozu zbyla jen jeho původní silueta plus čtyři blatníky. Tým se nyní pustí do úkolu přidat strukturální výztuhy do karoserie Brouka provedením drobných ocelových prací a svařováním. Po tom všem se tým přesune k procesu přípravy karoserie Brouka na lakování. Poté zamíří do lakýrnické dílny, kde je pro tuto stavbu uvedeno vlastní barevné schéma BMW Charcoal. Zatímco na karoserii Beetle se pracuje v lakovně, na podvozku této stavby probíhá v hlavní dílně spousta práce. Tým už má na skladě spoustu na zakázku vyrobených podvozků pro chybu poháněnou V8 a jeden dostane přidělený tento projekt. Fourie ve videu vysvětluje, že zakázkové šasi 3L Engineering and Design je vyrobeno z 38 laserem řezaných panelů vyrobených ze stejného jakostního hliníku používaného při stavbě lodí. Je zcela ručně vyroben a trvá několik dní přípravných prací a 12 hodin na dokončení. Tým začíná přišroubováním všech mechanických dílů na nový podvozek Beetle. To zahrnuje jeho motor V8, což je v tomto případě 40ventilový motor Audi, který používá 6stupňovou manuální převodovku. Tým se rozhodl přišroubovat k motoru v této sestavě dvě turbodmychadla, což znamenalo, že museli provést řadu mechanických změn na hnacím ústrojí, aby zajistili, že tato konfigurace bude perfektně fungovat. Další vzrušující vlastností tohoto brouka s motorem V8 je, že je dodáván s vlastní ochrannou klecí. Tým konstruktérů a designérů 3L však nevyužil plnou soutěžní ochrannou klec , protože by to ztížilo nastupování a vystupování z vozidla. Zajímavé je, že se rozhodli přišroubovat ochrannou klec k podvozku Brouka místo jeho karoserie. V této fázi byly do šasi štěnice přidány všechny elektrické součástky, včetně tuny kabeláže a její ECU. Po tom všem se tým přesunul do poslední fáze procesu sestavování, kterým bylo rozsáhlé testování všech komponent . Nejprve vzali rolovací podvozek bez karoserie na projížďku po ulici, aby zkontrolovali únik oleje a zhodnotili jeho celkový výkon. Když se tým ujistil, že je vše v pořádku, připevnili čerstvě nalakovanou karoserii Brouka k jeho podvozku a vydali se na dyno . Testování motoru Beetle s motorem V8 na dynu umožnilo týmu projít všechny jeho převody a upravit různé parametry na ECU, což nebylo možné otestovat na ulici. To jim také umožnilo získat konečné údaje o výkonu na jejich konstrukci s novým motorem V8 s výkonem 348 koní a točivým momentem 354 lb-ft. Jakmile se tým vrátil z dyna, zahájil proces konečné montáže Brouka. To zahrnovalo přišroubování jeho sedadel, dveří a blatníků mezi kousky a kousky. A s finálním vyleštěním byl tento na zakázku vyrobený stealth Beetle s motorem V8 připraven. Zdroj: V8stealthbeetle YouTube Článek Tento Stealth Beetle s dvojitým turbodmychadlem poháněným V8 je králem silnic se nejdříve objevil na Motozpravodaj.

projít na článek

Armádní Volkswagen New Beetle (Kübelwagen)

Už jsem tu měli armádní verzů jako Ferrari 458 nebo Maserati GranTurismo S, ovšem vždy se jednalo jen o polep a žadnou další úpravou. Ale nyní tu máme pořadnou úpravu Volkswagen New Beetle (neboli nového brouka první generace) ve stylu jeho prapa předchud

projít na článek

Králem je Král

Jak napovídá titulek nad článkem (převzatý ze stránek Badmintonového svazu), králem českého žebříčku v kategorii do 19 let je Ondřej Král... 

projít na článek

Dakar pro Martina Macíka končí

Pátá etapa Rallye Dakar výrazně zkomplikovala účast kamionové posádky týmu KM Racing. Na trio Martin Macík jr., Miloslav Janáček a Michal Mrkva dosedla po středečních problémech s turbodmychadlem opět smůla technického rázu. Zadřený zadní diferenciál ve č

projít na článek

Krkonoše Amerikou ve Vrchlabí již po šesté

Americké křižníky silnic lákají nejednoho z nás, další ročník akce Krkonoše Amerikou, tedy sraz amerických aut a motocyklů na nás číhá již tento týden 6.-7. srpna v Holiday Parku Vrchlabí ve velkém stanu. Místo konání museli organizátoři změnit, neboť je

projít na článek