Tipy na vyšší výkon kampaně

Affiliate kampaň otevírá dveře ke zdrojům návštěvnosti, ke kterým se nedá dostat jiným způsobem. Přináší nové příležitosti, které vám pomohou zvýšit prodeje, navýšit částky jednotlivých objednávek a získat relevantní, věrnou cílovku. Prohlédněte si pár vybraných tipů, jak lze vytěžit z vaší kampaně co nejvíce. Správné načasování Affiliate kampaň je vhodné spustit téměř kdykoli. Nedoporučujeme však spouštět kampaň přes nejsilnější sezónu (říjen – prosinec), jelikož během ní se partneři soustředí zejména na kampaně, které mají ověřené a které jim nejvíce vydělávají. Mohou tak vaši nově otevřenou kampaň nechtěně přehlédnout. Plný potenciál kampaně vidíme přibližně po 6 měsících od jejího spuštění. Tento čas je potřebný pro nasbírání dostatečného množství údajů k tomu, abychom uměli vyhodnotit, zda je kampaň pro partnery zajímavá, jak se jí daří a zda je třeba realizovat nějaké změny.  „Affiliate kampaň jsme spustili v roce 2019 a náběh trval několik měsíců. Následně se to už rozjelo a affiliate nám nosí významnou část konverzí a pořád se to zvyšuje. Přitom nám nápady na zlepšení kampaně chodí rovnou od Dognetu. Nám de facto stačí odepisovat na e-maily.“ Šimon Radil, Online marketing / E-Commerce Möbelix Ovlivňujte, co se o vás na internetu píše Affiliate spolupráce vám umožňuje přímo ovlivňovat obsah, který o vaší značce na internetu vzniká. Přestože si publisheři tvoří obsah sami, umíte nasměrovat jejich pozornost požadovaným směrem. Nebuďte skromní při představování svého e-shopu. Do popisu kampaně uveďte vše, co může přilákat vaše nové affiliate partnery:  příběh vaší značky, tipy, kde a jak kampaň propagovat, informace o cílové skupině, nejprodávanější produkty, tutoriály, ocenění, konverzní poměr, poskytnutí produktů na recenzi… … a všechny ostatní benefity a důvody, kterými se odlišujete od konkurence a proč u vás zákazníci rádi nakupují.  Partner na zkoušku Váháte, zda povolit některé partnery? Vyzkoušejte spolupráci s jedním nebo dvěma vybranými partnery na předem dohodnuté časové období. Získáte tak přesný obraz o tom, jak může tato spolupráce vypadat. Po testovacím období se na základě skutečných čísel rozhodnete, zda chcete spolupráci s těmito partnery přerušit, ponechat je v kampani dlouhodobě nebo povolit další.  Exkluzivní slevový kupon Je to časově omezený kupon, který má v dohodnutém období k dispozici jen jeden publisher nebo jen pár vybraných. Publisher na oplátku e-shop umístí na konverznější místa na homepage, do newsletteru, vytvoří příspěvek na Facebooku a podobně. Jednoduše, vaší kampani věnuje extra pozornost vzhledem k exkluzivitě spolupráce. Kupon může být na slevu nebo na dárek k nákupu, ale měl by být dostatečně atraktivní a motivující.  Vhodné pro: Kuponoví partneři, cashbackoví partneři Příklad z praxe: Tři cashback a tři kuponoví partneři obdrželi exkluzivní kupon na dárek k nákupu nad 25 EUR a jeho platnost byla 15 dní. Partneři připravili rozšířené promo aktivity (lepší umístění na webu, newsletter, posty na sociálních sítích) a tato aktivita vedla ke zvýšení počtu konverzí maximálně o 210 % a minimálně o 39 % v porovnání s předchozími 15 dny. „Díky dlouhodobé strategické spolupráci s inzerentem ze segmentu Zdraví a krása, který nám každý měsíc vystavuje kupon na dárek k nákupu pro naše návštěvníky, patří tato kampaň k našim nejúspěšnějším. Díky exkluzivnímu kuponu umíme přinášet inzerentovi vyšší počet konverzí, tím pádem získat i vyšší počet provizí. Je to win-win spolupráce na obou stranách.“ Ondřej Bolek, Business Development Manager Tipli Double cashback Tento způsob rozšířené spolupráce je vhodný pro cashbackové partnery. Jedná se o dočasné navýšení provize a jak už název napovídá, alespoň o +50 %. Jelikož partner se dělí o svou provizi se zákazníkem, její navýšení mu umožní během dohodnutého období vrátit zákazníkovi z hodnoty nákupu více. Kombinace motivující výšky nabízeného cashbacku a viditelnějších umístění dokáže přinést výrazně vyšší počet konverzí. Vhodné pro: Cashbackoví partneři Příklad: Inzerent ve své kampani nabízí 3 % provizi pro cashbackové partnery. Kampaň propaguje cashbackový web, který přináší dobrý výkon. Inzerent nabídne partnerovi double cashback 6 % s cílem zvýšit jeho výkon. Během týdenního double cashbacku dokáže publisher přinést o 50 % více konverzí v porovnání s běžným obdobím.    Flexibilní práce s provizí Nabídněte partnerům na limitovaný čas vyšší provizi. Dočasně výhodnější podmínky dokáží přesvědčit nové partnery, aby vaši kampaň neodkládali na neurčito, a zapojené partnery motivují poskytnout vašemu e-shopu více prostoru a konverznější pozice. Tento model spolupráce je vhodný u partnerů, kterým fungují kampaně z podobného segmentu. Vhodné pro: Obsahoví partneři, CSS Příklad: Inzerent ve své kampani nabízí 5 % provizi pro obsahové partnery. Kampaň propaguje obsahový web, který přinášel dobrý výkon. Partner vidí prostor pro to, jak inzerentovi přinést ještě lepší výsledky při výhodnějších podmínkách kampaně a inzerent zvýší publisherovi provizi například o 2 %. Již při navýšení o 2 % dokáže publisher přinést inzerentovi o více než 30 % konverzí měsíčně. Soutěže Aktivace soutěže s sebou přináší hned několik výhod: zviditelnění e-shopu u desítek až stovek tisíc loajálních uživatelů cashback systémů, promo vašeho brandu, produktu nebo služby a zároveň také příležitost získat odpovědi na otázky, které vás zajímají.  Vhodné pro: Obsahoví partneři, cashbackoví partneři, kuponoví partneři Příklad z praxe: E-shop ze segmentu Móda a krása se rozhodl aktivovat soutěž a poskytl ceny v hodnotě 50 EUR. Partneři promovali soutěž na Facebooku, na svých web stránkách a v newsletterech. Během soutěžního týdne e-shop zaznamenal nárůst celkového obratu o +83,8 %. Peněžní bonus Pro zvýšení výkonu kampaně má e-shop možnost motivovat a odměnit partnery speciálním bonusem za splnění zadání. Může to být odměna za dobré výsledky, nový hodnotný obsah v preferovaném tématu nebo fixní finanční odměna za splnění konkrétního zadání.   Vhodné pro: Obsahoví partneři  Pokud vás některý z tipů na zvýšení výkonu kampaně zaujal a rádi byste jej vyzkoušeli nebo se jen dozvěděli více, napište nám do inboxu zprávu a naši affiliate specialisté vám rádi poradí.   The post Tipy na vyšší výkon kampaně first appeared on Affiliate síť zaměřená na obsahové publishery.

projít na článek

Atraktivní kampaně po celý rok

Připravil jsem pro vás další nášup užitečných nápadů z online marketingu. Tentokrát jsem vypíchnul několik zajímavých témat, na které můžete připravit efektivní kampaně. Věřím, že vás moje tipy minimálně dobře inspirují a podpoří vaše originální myšlenky.

projít na článek

13. PPC kemp GA4 tipy a triky pro PPCéčkaře

Na posledním PPC kempu jsem sdílel tipy a triky pro PPCéčkaře z našich zkušeností. Nejdůležitější je dle mého názoru bod č.1. Najít náhledovou fotku bez řečnického výrazu bohužel nešlo. Moje prezentace je k dispozici na Slideshare: Prezen

projít na článek

Žhavá novinka z Google Ads: Performance Max

Přestože jsem byl dříve ke kampaním se strojovým učením spíše zdrženlivý, v posledním roce začínám měnit názor. V Google Ads je totiž po delší době zajímavá novinka, která se jmenuje Performance Max, což znamená maximálně výkonné kampaně. Algoritmus Googl

projít na článek

Používáte suchý šampon? Nenechte si ujít tyto rady a tipy!

Pokud jste ještě nikdy neslyšely o suchém šamponu, určitě si přečtěte náš článek – jde totiž o zajímavou věc nejen v boji proti mastným vlasům. A ty, kteří už suchý šampon znají, by mohly zajímat třeba naše tipy na to, jak si ho můžou udělat sami doma. Th

projít na článek

ARAKO se medializuje v kampani PERSPEKTIVA

Ke konci roku jsme se mediálně prezentovali v 8. ročníku kampaně PERSPEKTIVA, která se cíleně zaměřuje na podporu odborného vzdělávání na Opavsku. Do kampaně se tradičně zapojují všechny střední školy z Opavy a blízkého okolí i firmy a společnosti všech z

projít na článek