Affiliate kampaň otevírá dveře ke zdrojům návštěvnosti, ke kterým se nedá dostat jiným způsobem. Přináší nové příležitosti, které vám pomohou zvýšit prodeje, navýšit částky jednotlivých objednávek a získat relevantní, věrnou cílovku. Prohlédněte si pár vybraných tipů, jak lze vytěžit z vaší kampaně co nejvíce. Správné načasování Affiliate kampaň je vhodné spustit téměř kdykoli. Nedoporučujeme však spouštět kampaň přes nejsilnější sezónu (říjen – prosinec), jelikož během ní se partneři soustředí zejména na kampaně, které mají ověřené a které jim nejvíce vydělávají. Mohou tak vaši nově otevřenou kampaň nechtěně přehlédnout. Plný potenciál kampaně vidíme přibližně po 6 měsících od jejího spuštění. Tento čas je potřebný pro nasbírání dostatečného množství údajů k tomu, abychom uměli vyhodnotit, zda je kampaň pro partnery zajímavá, jak se jí daří a zda je třeba realizovat nějaké změny. „Affiliate kampaň jsme spustili v roce 2019 a náběh trval několik měsíců. Následně se to už rozjelo a affiliate nám nosí významnou část konverzí a pořád se to zvyšuje. Přitom nám nápady na zlepšení kampaně chodí rovnou od Dognetu. Nám de facto stačí odepisovat na e-maily.“ Šimon Radil, Online marketing / E-Commerce Möbelix Ovlivňujte, co se o vás na internetu píše Affiliate spolupráce vám umožňuje přímo ovlivňovat obsah, který o vaší značce na internetu vzniká. Přestože si publisheři tvoří obsah sami, umíte nasměrovat jejich pozornost požadovaným směrem. Nebuďte skromní při představování svého e-shopu. Do popisu kampaně uveďte vše, co může přilákat vaše nové affiliate partnery: příběh vaší značky, tipy, kde a jak kampaň propagovat, informace o cílové skupině, nejprodávanější produkty, tutoriály, ocenění, konverzní poměr, poskytnutí produktů na recenzi… … a všechny ostatní benefity a důvody, kterými se odlišujete od konkurence a proč u vás zákazníci rádi nakupují. Partner na zkoušku Váháte, zda povolit některé partnery? Vyzkoušejte spolupráci s jedním nebo dvěma vybranými partnery na předem dohodnuté časové období. Získáte tak přesný obraz o tom, jak může tato spolupráce vypadat. Po testovacím období se na základě skutečných čísel rozhodnete, zda chcete spolupráci s těmito partnery přerušit, ponechat je v kampani dlouhodobě nebo povolit další. Exkluzivní slevový kupon Je to časově omezený kupon, který má v dohodnutém období k dispozici jen jeden publisher nebo jen pár vybraných. Publisher na oplátku e-shop umístí na konverznější místa na homepage, do newsletteru, vytvoří příspěvek na Facebooku a podobně. Jednoduše, vaší kampani věnuje extra pozornost vzhledem k exkluzivitě spolupráce. Kupon může být na slevu nebo na dárek k nákupu, ale měl by být dostatečně atraktivní a motivující. Vhodné pro: Kuponoví partneři, cashbackoví partneři Příklad z praxe: Tři cashback a tři kuponoví partneři obdrželi exkluzivní kupon na dárek k nákupu nad 25 EUR a jeho platnost byla 15 dní. Partneři připravili rozšířené promo aktivity (lepší umístění na webu, newsletter, posty na sociálních sítích) a tato aktivita vedla ke zvýšení počtu konverzí maximálně o 210 % a minimálně o 39 % v porovnání s předchozími 15 dny. „Díky dlouhodobé strategické spolupráci s inzerentem ze segmentu Zdraví a krása, který nám každý měsíc vystavuje kupon na dárek k nákupu pro naše návštěvníky, patří tato kampaň k našim nejúspěšnějším. Díky exkluzivnímu kuponu umíme přinášet inzerentovi vyšší počet konverzí, tím pádem získat i vyšší počet provizí. Je to win-win spolupráce na obou stranách.“ Ondřej Bolek, Business Development Manager Tipli Double cashback Tento způsob rozšířené spolupráce je vhodný pro cashbackové partnery. Jedná se o dočasné navýšení provize a jak už název napovídá, alespoň o +50 %. Jelikož partner se dělí o svou provizi se zákazníkem, její navýšení mu umožní během dohodnutého období vrátit zákazníkovi z hodnoty nákupu více. Kombinace motivující výšky nabízeného cashbacku a viditelnějších umístění dokáže přinést výrazně vyšší počet konverzí. Vhodné pro: Cashbackoví partneři Příklad: Inzerent ve své kampani nabízí 3 % provizi pro cashbackové partnery. Kampaň propaguje cashbackový web, který přináší dobrý výkon. Inzerent nabídne partnerovi double cashback 6 % s cílem zvýšit jeho výkon. Během týdenního double cashbacku dokáže publisher přinést o 50 % více konverzí v porovnání s běžným obdobím. Flexibilní práce s provizí Nabídněte partnerům na limitovaný čas vyšší provizi. Dočasně výhodnější podmínky dokáží přesvědčit nové partnery, aby vaši kampaň neodkládali na neurčito, a zapojené partnery motivují poskytnout vašemu e-shopu více prostoru a konverznější pozice. Tento model spolupráce je vhodný u partnerů, kterým fungují kampaně z podobného segmentu. Vhodné pro: Obsahoví partneři, CSS Příklad: Inzerent ve své kampani nabízí 5 % provizi pro obsahové partnery. Kampaň propaguje obsahový web, který přinášel dobrý výkon. Partner vidí prostor pro to, jak inzerentovi přinést ještě lepší výsledky při výhodnějších podmínkách kampaně a inzerent zvýší publisherovi provizi například o 2 %. Již při navýšení o 2 % dokáže publisher přinést inzerentovi o více než 30 % konverzí měsíčně. Soutěže Aktivace soutěže s sebou přináší hned několik výhod: zviditelnění e-shopu u desítek až stovek tisíc loajálních uživatelů cashback systémů, promo vašeho brandu, produktu nebo služby a zároveň také příležitost získat odpovědi na otázky, které vás zajímají. Vhodné pro: Obsahoví partneři, cashbackoví partneři, kuponoví partneři Příklad z praxe: E-shop ze segmentu Móda a krása se rozhodl aktivovat soutěž a poskytl ceny v hodnotě 50 EUR. Partneři promovali soutěž na Facebooku, na svých web stránkách a v newsletterech. Během soutěžního týdne e-shop zaznamenal nárůst celkového obratu o +83,8 %. Peněžní bonus Pro zvýšení výkonu kampaně má e-shop možnost motivovat a odměnit partnery speciálním bonusem za splnění zadání. Může to být odměna za dobré výsledky, nový hodnotný obsah v preferovaném tématu nebo fixní finanční odměna za splnění konkrétního zadání. Vhodné pro: Obsahoví partneři Pokud vás některý z tipů na zvýšení výkonu kampaně zaujal a rádi byste jej vyzkoušeli nebo se jen dozvěděli více, napište nám do inboxu zprávu a naši affiliate specialisté vám rádi poradí. The post Tipy na vyšší výkon kampaně first appeared on Affiliate síť zaměřená na obsahové publishery.
Připravil jsem pro vás další nášup užitečných nápadů z online marketingu. Tentokrát jsem vypíchnul několik zajímavých témat, na které můžete připravit efektivní kampaně. Věřím, že vás moje tipy minimálně dobře inspirují a podpoří vaše originální myšlenky.
projít na článekNa posledním PPC kempu jsem sdílel tipy a triky pro PPCéčkaře z našich zkušeností. Nejdůležitější je dle mého názoru bod č.1. Najít náhledovou fotku bez řečnického výrazu bohužel nešlo. Moje prezentace je k dispozici na Slideshare: Prezen
projít na článekPřestože jsem byl dříve ke kampaním se strojovým učením spíše zdrženlivý, v posledním roce začínám měnit názor. V Google Ads je totiž po delší době zajímavá novinka, která se jmenuje Performance Max, což znamená maximálně výkonné kampaně. Algoritmus Googl
projít na článekPokud jste ještě nikdy neslyšely o suchém šamponu, určitě si přečtěte náš článek – jde totiž o zajímavou věc nejen v boji proti mastným vlasům. A ty, kteří už suchý šampon znají, by mohly zajímat třeba naše tipy na to, jak si ho můžou udělat sami doma. Th
projít na článekKe konci roku jsme se mediálně prezentovali v 8. ročníku kampaně PERSPEKTIVA, která se cíleně zaměřuje na podporu odborného vzdělávání na Opavsku. Do kampaně se tradičně zapojují všechny střední školy z Opavy a blízkého okolí i firmy a společnosti všech z
projít na článek