Tlačítková novela - co vše se změní?

Jak správně implementovat nová pravidla? Po nedávné cookies novele přichází pro e‑shopy další pravidla, která mají chránit spotřebitele a usnadnit jim nákupní proces. Podívejte se, jaké změny vás, jako provozovatele e-shopu, čekají. Dobrá zpráva pro prodejce jídla nebo služeb! Novela se týká pouze e‑shopů na trhu B2C. Služby v segmentu B2C, ale také segment B2B si může oddechnout. Výjimku dostanou také prodejci rychle se kazícího spotřebního zboží, jakou jsou potraviny nebo květiny. Samotná tlačítková novela upravuje až závěr nákupního procesu zákazníka, ale novinky se dotknou i jeho začátku a upravují průběh. Konec falešných recenzí je tu! Nebyli jste si jisti, že recenze, které čtete na tom konkrétním e-shopu jsou psány skutečnými zákazníky? Nebo že negativní recenze jsou záměrně mazány? Tomu je s touto novelou konec. Nyní budete muset, jako provozovatel e-shopu, u online i offline recenzí ověřovat, zda jsou opravdu od vašich platících zákazníků. Jak to uděláte, je na vás. Proces však musí být transparentní. Zároveň budete také muset na web nebo například do obchodních podmínek napsat, jak recenze ověřujete. Pokud budete dávat na web jen vybrané recenze, opět musíte uvést, jak recenze třídíte. Hlavně recenze nepromazávejte, jednalo by se o nekalo-soutěžní jednání. Konec je i falešných slev! Možná jste sami na vlastní kůži zažili marketingové triky na uměle navyšující se slevy. Představitelům EU se podobné praktiky e‑shopů nelíbily a proto chtějí tyto „dark patterns” minimalizovat vymezením podmínek pro nastavení slev. A jak nová právní úprava vypadá? 30 dnů zpětně Dosud někteří e‑shopaři komunikovali výši slevy z té největší ceny. Například doporučené maloobchodní ceny, nejvyšší ceny za posledních několik měsíců nebo dokonce původní cenovku uměle navýšili. Díky tomu pak mohli nabízet větší procento slevy, což vypadá lákavě. A právě tomu je konec. Nově se e‑shopy musí řídit takzvaným 30denním oknem, od kterého se sleva počítá. Jaké změny se projeví v nákupním procesu? Vybral si zákazník vaše zboží a je rozhodnut ho koupit....zjednodušte mu to. Co musíte podle nových pravidel udělat? Nejpozději na startu objednávkového procesu máte povinnost zákazníka informovat o případném omezení a možnostech platby. Musíte zákazníka informovat, jak řešíte reklamace a vratky, jakou poskytujete záruku a případný servis a zároveň, kdy zboží doručíte. Zboží musíte doručit v termínu, který jste v nákupním procesu uvedli. Pokud termín doručení neuvádíte, musíte doručit zboží do 30 dnů. Jinak není objednávka platná. Zakazuje se také přihazovat zákazníkovi do košíku věci, o které nestojí. Jde například o pojištění zásilky nebo jiné komplementy. Zároveň už nesmí být žádná políčka zaškrtnutá předem. Ať se jedná o pojištění zásilky, souhlas s podmínkami nebo souhlas se zasíláním marketingových materiálů. Nezapomeňte na sebe uvádět kontakt – telefon a e‑mail. Nově nemusíte zobrazovat fax. Novinky při dokončení nákupu Aby pro zákazníky nebyly matoucí buttony označené textem „odeslat” či „nakoupit” při dokončení nákupu, musí e‑shopy tlačítko upravit tak, aby bylo srozumitelné za všech podmínek. Tomuto textu na tlačítku opravdu věnujte pozornost. Pokud nebude správně popsané, objednávka není platná. Právní úprava nechává na e‑shopech, jakou textaci pro konečné tlačítko zvolí. Jako nejjistější se zatím jeví poměrně dlouhé „objednávka zavazující k platbě”. Potvrzujte s rozmyslem A na co si dát pozor při potvrzení objednávky? Mohou nastat dvě situace. 1. Nemáte nastavené procesy tak, že každou objednávku nejdříve potvrzujete. Zákazník odešle objednávku a tím je smlouva platná. Na toto řešení si dejte pozor. Nemůžete si totiž ověřit, zda máte zboží skladem, zda zboží opravdu doručíte do dne, který uvádíte (například už víte, že se dodavatel opozdí) nebo se jedná o neplatícího zákazníka, kterému dodat vůbec nechcete. 2. Zákazník odešle objednávku a vy jako e‑shop musíte objednávku následně potvrdit. Až po potvrzení z vaší strany je smlouva platná. Jeden krok navíc vám může ušetřit spoustu starostí. Dále nezapomeňte zákazníkovi poslat v souboru obchodní podmínky. Nesmí se jednat o URL link, ale o needitovatelný soubor (například PDF). Nově nemusíte posílat návody a záruční listy spolu se zbožím. Pokud si tedy zákazník nevyžádá jejich fyzickou formu, stačí elektronické dodání Odkdy to platí? Veškeré novely by měly vstoupit v platnost zhruba na přelomu Vánoc a ledna 2023. Po podpisu prezidenta republiky budete mít 30 dní na aplikování novely do praxe a její dodržování.

projít na článek

Co je to tlačítková novela 2023 a jaké povinnosti jako majitelé eshopu máte?

Očekávána novela zákona o ochraně spotřebitele a občanského zákoníku byla publikována se Sbírce zákonů a vstupuje v platnost 6.1.2023. Novela přináší do spotřebitelského práva mnoho významných změn vedoucí k vyšší ochraně práv spotřebitelů. Do značné míry

projít na článek

Novela zákoníku práce

V neděli 17. září 2023 prezident republiky Petr Pavel podepsal novelu zákoníku práce, která bude mít vliv na práva a povinnosti zaměstnanců a zaměstnavatelů v Článek Novela zákoníku práce se nejdříve objevil na NUGGET SW.

projít na článek

Změna na Facebooku: Pracovní nabídky končí

Jak už Facebook (resp. Meta) v prosinci 2021 avizoval, ukončuje podporu Pracovních nabídek. A to aktuálně k 22. 2. 2022. V oficiální zprávě se píše (naleznete zde): Co se změní Stávající Facebook Skupiny s typem skupiny Pracovní nabídky se změní na typ

projít na článek

Dětské skupiny - podmínky požární bezpečnosti

Novela zákona č. 247/2014 Sb., o poskytování služby péče o dítě v dětské skupině a o změně souvisejících zákonů odkazuje mj. povinnost zajištění požadavků požární ochrany provozu dětské skupiny.

projít na článek

Změny pro povinnou registraci k DPH

Novela zákona o DPH přináší několik významných změn, které mají platit od roku 2025. Jednou z hlavních změn je úprava způsobu počítání... The post Změny pro povinnou registraci k DPH appeared first on Comeflexoffice.cz.

projít na článek