Praha, 23. října 2023 – Pražská strojírna instalovala na křižovatce Kotlářka unikátní vysokorychlostní výhybku, která umožňuje tramvajím průjezd v rychlosti 50 km/h v přímém a 35 km/h v odbočném směru. V Praze se tento typ výhybek vyskytuje pouze v jednotkách kusů. Pražská strojírna jako tradiční výrobce tramvajových výhybek, křižovatek a ostatních součástí tramvajového svršku vyrábí kromě běžných výhybek, u kterých je v provozních předpisech dopravců stanovena rychlost průjezdu 15 km/hod v přímém i odbočném směru, i výhybky vysokorychlostní. Ty umožňují několikanásobně rychlejší průjezd tramvají výhybkou a potažmo i plynulejší provoz na celé lince. „Pro využití rychlostní výhybky je potřeba vždy prověřit místní poměry dané lokality a splnit celou řadu kritérií, ať už jde o dostatečný prostor pro instalaci kolejového zabezpečení nebo dokonalá přehlednost křižovatky pro řidiče tramvají. Proto se rychlovýhybky v Praze zatím dají spočítat na prstech rukou,“ říká Robert Masarovič, předseda představenstva a generální ředitel Pražské strojírny a. s. Průjezdové rychlosti závisí na odbočném poloměry výhybky, v případě Kotlářky jsou stanoveny pro průjezd výhybkou v přímém směru na 50 km/h a v odbočném směru na 35 km/h. V praxi to kromě samotného zrychlení průjezdu výhybkou a snížení oběžné doby vozů na všech projíždějících linkách znamená také úsporu trakční energie vozidel. Zatímco před standardní výhybkou musí tramvaj brzdit a po průjezdu akcelerovat, v případě nové výhybky na Kotlářce to není nutné. Použití vysokorychlostních výhybek s sebou nese i zvýšená bezpečnostní opatření. Pro konkrétní lokalitu vzniká vždy samostatný projekt zabezpečení a výhybky musí být na samostatném tělese mimo automobilovou dopravu. „Geometrické poměry musí umožnit instalaci nové výhybky s úhlem křížení žlábků v srdcovce ideálně do 10° tak, aby srdcovka mohla být v provedení s hlubokými žlábky a s navýšením v srdcovce. V kolejnicích proti srdcovce budou instalovány skříňky pro zúžení žlábku kolejnice, výměna bude vytápěna a funkčnost vytápění je kontrolována,“ přibližuje technické řešení výhybky Robert Masarovič. Nejnovější rychlostní výhybku instalovala Pražská strojírna na křižovatce Kotlářka na Praze 5. Pro projekt byly využity výhybkové systémy a jejich řízení splňující požadavky úrovně integrity bezpečnosti SIL 3 dle ČSN EN 61508. Práce probíhaly v době letních prázdnin a od srpna je již výhybka v plném provozu. Kontakty pro více informací: E-mail: [email protected] The post TZ: V Praze přibyla další vysokorychlostní výhybka – Pražská strojírna zrychlila tramvaje na Kotlářce appeared first on Pražská strojírna - vše pro moderní tramvajovou kolej a strojírenství.
Pražská strojírna vypsala výběrové řízení na vypracování projektové dokumentace na výstavbu nové výrobní haly v areálu společnosti Pražská strojírna a.s.. Specifikace poptávky viz dokument níže. Výběrové řízení_projektová dokumentace Cenovou nabídku na vy
projít na článekPražská strojírna vypsala výběrová řízení na SW i HW. Specifikace každé z poptávek k naleznutí níže. Výběrové řízení_802.1x Výběrové řízení_ups Výběrové řízení_zálohování Termín uzávěrky pro všechna výběrová řízení je 22.9.2023 do 12:00. Podávání pouze el
projít na článekPraha, 2. května 2023 – Pražská strojírna, přední český výrobce kolejových konstrukcí a výhybkových systémů pro tramvajovou dopravu, přispěla v roce 2022 obnosem celkem 200 000,- Kč na zajištění sociálních služeb a podporu kultury ve Vinoři. Finanční dary
projít na článekPraha, 2. října 2023 – Rekordní počet výhybkových systémů vyrobí Pražská strojírna pro vozovnu Annopol ve Varšavě. Fabrika pro vozovnu vyrobí celkem 114 výhybkových systémů, z toho 85 kusů rozjezdových automatických výhybkových systémů a 29 kusů manuálníc
projít na článekZačátkem července 2017 byl zahájen provoz na nové francouzské vysokorychlostní trati LGV Sud Europe Atlantique (LGV SEA), také nazývané jako LGV Sud-Ouest. Byla postavena mezi městy Tours a Bordeaux, aby zrychlila spojení Paříže a jihozápadu Francie (Bord
projít na článek