UMĚLÁ INTELIGENCE - BUDOUCNOST ŠKOLSTVÍ

V pondělí 20.02. se členové našeho #GENIUS týmu zúčastnili konference Umělá inteligence ve vzdělávání. Konferenci pořádala nezisková iniciativa AI dětem v sídle společnosti Microsoft. Během čtyř časových bloků proběhlo čtrnáct přednášek, mezi kterými si účastníci mohli vybrat ty pro ně nejatraktivnější. Celou konferenci otevřela úvodním slovem paní poslankyně a pedagožka Renáta Zajíčková, která ve svém proslovu poukazovala na pozitivní dopad nových technologií a umělé inteligence na #vzdělávání. Hlavní myšlenkou bylo jak moc důležité je děti podporovat a pomáhat jim v prozkoumávání nových technologií, ale zároveň je upozorňovat na rizika a hrozby, které na nás v digitálním světě číhají. Nezapomněla také poukázat na zastaralý systém a formy vzdělávání v ČR. Následovala přednáška Obecný úvod do umělé inteligence, která seznámila s #AI i ty, kteří se s ní nikdy nesetkali. Pan Jiří Materna nás obeznámil s tím jak umělá inteligence funguje, co je strojové učení a vnímání, jaký je rozdíl mezi slabou a silnou umělou inteligencí a jaké jsou její přínosy a hrozby ne jen pro děti, ale také pro celou společnost. Zmínil také možnou technologickou revoluci, která nás může v budoucích letech čekat. Je možné, že některé pozice úplně nahradí umělá inteligence? Přednáška Praktické využití AI ve škole vedená manažerem vzdělávacích programů ve společnosti Microsoft Karlem Klatovským nás seznámila s novými aplikacemi a vychytávkami společnosti Microsoft v jejich aplikacích jako je Word, Teams nebo vyhledávač #Bing. Všechny tyto aplikace se dočkaly aktualizací, které zjednodušují jejich používání pedagogem i studentem. V druhém bloku přednášek jsme si osvojili práci s vizuálním programovacím jazykem #Scratch, který dětem umožňuje naprogramovat si vlastní postavičku a naučit ji například projevovat určité emoce a vzorce chování. Jan Tyl a Alena Reslová nás seznámili se svými digitálními osobnostmi a hlavně s osobností DigiHavla, která si s dětmi může povídat online a odpovědět jim na dotazy týkající se například života za totalitního režimu, sametové revoluce nebo osobního života. Tedy na otázky, na které by se našeho bývalého prezidenta rády zeptaly, ale nemají tu šanci. Přednášející nám dále představili i své plány do budoucna v rámci práce s digitálními lidmi, jak si zjednodušit práci při hledání materiálu pomocí chatbota a vyzkoušeli jsme si práci s editorem EDU AI asistenta. Ve třetím bloku přednášek se většina zúčastněných přesunula do velkého konferenčního sálu, kde nám středoškolský pedagog a youtuber Václav Maněna velmi poutavou a vtipnou formou ukázal nepřeberné množství aplikací, které se dají využít při vzdělávání i v běžném životě. Spoustu z nich mělo využití pro dospělé, tak i pro děti předškolního věku. Během delší pauzy na oběd byl také čas si obejít stánky partnerů a dalších organizací jako například prg.ai, #Aignos nebo přímo #Microsoft. Václav Maněna nám ukázal jak rozpohybovat jakýkoliv obrázek pomocí internetové aplikace https://sketch.metademolab.com/. Hned po konferenci jsme s dětmi na základní škole zkoušeli rozpohybovat jejich obrázky. Ilustraci animace nakreslila Ellen B. z II. třídy V posledním bloku nás Ondřej Hrách z projektu Aignos naučil tvořit s AI - pomocí #ChatGTP, Dall-E, #Midjourney, #AIVA nebo ToolBaz Generator jsme si vyzkoušeli napsat příběh, vygenerovat obrázek podle textových instrukcí nebo složit skladbu, ve které se během 5 minut vystřídají různé hudební žánry. Nezisková organizace prg.ai nám představila práci s AI na základních školách. Už víme jak je důležité děti učit používat moderní technologie a umělou inteligenci již od útlého věku, ověřovat si informace, které přijímáme a spoustu dalšího. Konference nám dala spoustu nových poznatků a materiálů, kterými zpestříme dětem výuku nejen na základní škole, ale i na všech pobočkách našich mateřských škol. Umělá inteligence se týká naší blízké budoucnosti, a proto se v ní budeme nadále vzdělávat a seznamovat děti zábavnou formou. Děkujeme AI dětem, Brumlovce a Microsoftu, že nám umožnili se konference zúčastnit a i všem přednášejícím za úžasný den nabitý informacemi! #uměláinteligence #digitalizacevzdělávání #aidětem #budoucnostškolství #reformavzdělávání #geniusmind

projít na článek

Umělá inteligence slovníček pojmů

Víte, co mají společného umělá inteligence, strojové učení, chatboti a neuronové sítě? Hodně se o nich mluví. A hodně lidí nemá tušení, co přesně tyhle věci znamenají! Proto jsem vybrala ty nejčastější pojmy a vysvětlila je netechnickým jazykem, aby to ta

projít na článek

Umělá inteligence by mohla předpovědět infarkt až deset let dopředu, uvádí vědci

Nová technologie pomohla zlepšit léčbu u téměř 50 % zkoumaných pacientů a má potenciál zachránit tisíce životů.

projít na článek

Umělá inteligence?

Takto vysoký stupeň vývoje ve věci technologie je sice skvělý z pohledu techniky, ale není dobrý, z pohledu lidstva. To, že bychom ohrozili sami sebe jako lidstvo tím, že by nás stroje začali vyvražďovat na základě nějaké technologie, která by jim dala tu

projít na článek

Dobrý den, tady umělá inteligence

Svět jaký známe se pomalu dostává na pozici futuristického místa, o kterém jsme snili jako malé děti. Roboti se pomalu stávají čím dál větší součástí naší budoucnosti a s nimi i legendární umělá inteligence, okolo které bylo bezmála natočeno spoustu filmů

projít na článek

Co dokáže umělá inteligence a Internet

Veletrh špičkové mobilní technikyMWC 2018, který se konal letos v únoru ve španělské Barceloně, nabídl možnost na vlastní oči sledovat řízení vozidla pomocí mobilního telefonu. Technika zkrátka dokáže zastoupit člověka i v těch nejrozmanitějších situacích

projít na článek