V Evropě se lidé smějí výdrži baterií elektromobilů a přitom v Číně už mají řešení. Dokonale elegantní a funkční i pro nákladní dopravu

V oblasti automobilové přepravy neexistuje téma, které by veřejným prostorem rezonovalo tak silně, jako elektromobilita. V dnešním světě platí, že elektromobily buď z duše nesnášíte, nebo přímo zbožňujete. Mnoho z těch, kteří se elektromobilitě spíše vysmívají, často argumentují nedostatečně rychlým nabíjení baterií a nedostatečně velkou kapacitou, která je navíc závislá i na venkovní teplotě. I přes to, že problematika úložišť ještě není u elektromobilů na takové úrovni, aby odpůrci této technologie mohli zmlknout (nebo hledat jiné argumenty), pokrok v tomto odvětví zastavit nejde a limity se neustále posouvají. v Číně na to ale šli jinak. Pokud u osobních automobilů lidé argumentují současným technologickým stavem baterií a nabíjení, u nákladní přepravy je to daleko větší problém. Zde se bavíme u plně naložených vozidlech o potřebě mnohem větší energie nebo paliva, chcete-li. Má elektromobilita smysl i v tomto odvětví automobilové průmyslu? Odpověď je ano. Foto: CATL Výměnné akumulátory Qiji pro nákladní vozidla Půvab řešení, které navrhla společnost CATL, spočívá v prosté jednoduchosti. Vybité akumulátory Qiji Energy jsou z vozidla fyzicky odebrány a nahrazeny akumulátory nabitými. Pokud probíhá výměna na místě, kde je několik sad baterií, které se průběžně dobíjí, pak se jedná o nesmírně elegantní řešení, které skutečně může od podlahy změnit automobilový průmysl. Myšlenka spočívá v tom, že nákladní vozy by měly jeden až tři bateriové moduly, z nichž každý by mohl pojmout 171 kWh energie (což by dohromady mohlo být až 513 kWh). V případě potřeby by mohly zajet na stanici, kde by mohly být rychle vyměněny. CATL představil kompletní ekosystém, zahrnující nejen stanice a baterie, ale i cloudovou platformu, která by měla řidičům umožnit bezproblémový provoz a plánování výměn. Cloudová platforma Qiji agreguje data o vozidlech, bateriích a na druhé straně disponuje informacemi o dostupných dobíjecích stanicích. Řidiči mohou jedním kliknutím domluvit termín a optimalizovat své trasy pro uskutečnění výměny baterií. Majitelé flotil tak mohou dosáhnout dohledu v reálném čase nad svými vozidly a inteligentně plánovat i své trasy. CATL uvedl, že jak stanice pro výměnu, tak operátoři by mohli zlepšit provozní efektivitu. Každý nákladní vůz tak může dle výpočtů ušetřit 4 200 až 8 400 USD (100 000 až 200 000 Kč) ročně na provozních nákladech vozidla a účinně snížit emise uhlíku. Pokud spočítáme na základě tradičního těžkého nákladního vozidla, které ujede ročně 200 000 kilometrů s spotřebou paliva 33 litrů na sto kilometrů, může uhlíkové emise jednoho vozidla dosáhnout až 174 tun. To odpovídá celkovému množství CO2 absorbovaného 9 643 stromy po celý rok. Pokud jsou místo toho použity čistě elektrické těžké nákladní vozy, mohou být emise uhlíku efektivně sníženy.

projít na článek

K čemu slouží nabíječka elektromobilu

I na našich silnicích potkáváme stále více automobilů, které jsou namísto spalovacího motoru poháněny elektřinou. Jejich výhodou je bezesporu mnohem čistší provoz, avšak zároveň také potřebují podstatně častěji nabíjet. K tomu slouží nabíječka elektromobi

projít na článek

Kočka modroočka

Je elegantní, mazlivá, přítulná jako pejsek, a dokonce dokáže i aportovat. Přitom se na vás dívá blankytně modrýma očima schovanýma v hedvábně huňatém kožíšku. Řeč je o kočce ragdoll, což v češtině znamená hadrová panenka. Nebojte se, že by kočka ragdoll

projít na článek

Cena solárních panelů klesla v roce 2023 o 50 %. České firmy už také zlevňují

Minulý rok se nesl ve znamení rekordně vysoké výroby solární energie a také významného posunu ve vývoji baterií. Je za to zodpovědný mimo jiné i pokles ceny solárních panelů, na což reaguje i řada českých instalačních společností. Které další faktory ovli

projít na článek

Rebarbora

Rebarbora, jinak také reveň, je zelenina, která přišla do Evropy z Mongolska, Číny a Zabajkalí. Již před více než třemi tisíci lety se v Číně užívala jako lék a potravina. Především Arabové ji rozšířili do celého světa. V Evropě ji nejdříve začali využíva

projít na článek

NASKLADNĚNÍ: Kukla Funkční - 1 otvor - Oliv - Helikon

Kukla Funkční - 1 otvor - ComfortDry Funkční kukla je navržena tak aby hřála v chladném počasí a zároveň odváděla pot od těla. Struktura materiálu odvádí pot, aby byla kukla suchá a mohla tak zacho

projít na článek