Kde se zrodilo Montessori Jeho zakladatelka Maria Montessori se narodila v roce 1870 v Itálii. Byla jednou z prvních žen s akademickým vzděláním. Vyvinula svou vlastní pedagogickou metodu, se kterou předběhla svou dobu. Rozdíly oproti běžnému systému Děti nedostávají žádné známky, jsou různě staří, neučí se podle striktního pevného rozvrhu, tak nějak by se dala popsat běžná denní realita v Montessori škole. · Žáci si volí, z čeho se budou učit Ve třídách tohoto typu si mohou děti vybírat, z jakých konkrétních učebnic se budou učit. Učebnice se vyznačují přehledností, jsou plné barev. · Atmosféra jako doma Třídy jsou světlé, vymalovány jemnými barvami, na stěnách visí obrázky ze života. Děti sedávají v malých skupinkách. Nesedí se jen u stolu, využívá se i prostor na zemi. Místo pro tyto účely je pokryté kobercem a je vždy hezky uklizené. Nechybí tu ani pohovka s čtecím koutkem a místo pro případná domácí zvířátka. Tato atmosféra přispívá k tomu, aby se zde děti cítily jako doma. Díky tomu jsou otevřenější a více prahnou po vědění. · Výukový koncept Výuka se vyznačuje větší volností než v klasickém systému. I zde existuje doba, ve které se vysvětluje nová látka. Nicméně během jejího procvičování se mohou děti již samy rozhodnout, na čem chtějí dále pracovat. Učitel pak zasahuje jedině tehdy, pokud ho dítě žádá o pomoc, anebo si neví rady. V opačném případě získá dítě spoustu času se s látkou popasovat svým vlastním tempem. Ti, které počítají pomaleji než ostatní, mohou pokračovat v procvičování sami, jsou tak motivováni k samostatné práci, nikoliv k opisování výsledků od rychlejších sousedů. Na konci školního roku dostanou speciální slovní hodnocení, známky na něm nefigurují. · Ve třídě nejsou jen vrstevníci Žáci pracují ve smíšených věkových skupinách. Takováto výuka by měla podporovat samostatnost, ale i spolupráci s ostatními. Jinak řečeno, mladší se učí od těch starších. Je Montessori vhodné i pro vaše dítě? Obecně se dá říci, že je tento způsob vzdělávání vhodný téměř pro každé dítě. Pro:Pokud se vaše dítě učí na běžné škole snadno a má o výuku přirozený zájem, pak by pro něj výuka na Montessori škole mohla být ta pravá. Motivovala by ho k větší samostatnosti a bylo-li by dokonce nadané, pak by se mohlo ve výuce posunout dál, než ostatní spolužáci. Proti:Tento systém však nemá mnoho pravidel, což by mohlo činit problém těm, kteří se během vyučování špatně soustředí. Článek V Montessori škole panuje atmosféra skoro jako doma se nejdříve objevil na Asciscr.
Montessori pedagogika začala v České republice vzkvétat v 90. letech minulého století, kdy vznikla Společnost Montessori ČR a Kruh přátel Montessori škol se soukromou školou Montessori v Praze na Černém Mostě.
projít na článekZápis do nové montessori školky v Jesenici zahájen! Od září vznikne v centru Jesenice nová montessori školka - dětská skupina pro děti ve věku 18 měsíců až 4 roky. Maximálně 8 dětí denně na dvě lektorky zaručí individuální přístup k potřebám jednotlivce.
Dovolujeme si vás pozvat na besedu Montessori pro věk dětí 6-15 let. -DH-
projít na článekDovolujeme si vás pozvat na besedu Montessori pro věk dětí 2-5 let. -DH-
projít na článekKurz je určen pro děti od cca dvou do devíti měsíců a jejich rodiče. Během kurzu se v připraveném prostředí prakticky seznámíme se základy montessori pedagogiky pro tento věk. Společně se budeme učit vaše miminka pozorovat a vnímat jejich vývoj. Budeme sl
projít na článek