Virtuální prohlídky nemovitostí aneb 360° řešení realitní praxe v době pandemie

Tak jako na mapách můžete dnes běžně poznávat ulice měst, která jste nikdy předtím nenavštívili, jsme schopni zprostředkovat vám podobný zážitek také v oblasti trhu s nemovitostmi. Technologie 360° snímání reality se postupně stane běžnou součástí portfolia realitních kanceláří. My ji nabízíme již od roku 2019, viz ukázka. Nyní však bude nově nedílnou součástí všech našich nových nabídek, včetně pozemků i bytů k pronájmu. Zkrátka pokud budete realizovat obchod přes nás, virtuální prohlídce se nevyhnete. ;-) Přidaná hodnota kvalitní prezentace Dlouhodobý trend v prodeji nemovitostí a v jejich prezentaci velí nemovitost speciálně nachystat pro prodej a prezentovat ji upravenou a uklizenou. Možná namítnete, že na realitních serverech vídáte různé fotografie, včetně hodně zabydlených i vybydlených bytů. To je sice pravda, ale myslíte si, že vyvolají kladnou odezvu zájemců? Proč všichni úspěšní obchodníci aranžují zboží do výloh, vystavují je ve skleněných vitrínách, nasvěcují a dávají vyniknout jejich přednostem? Odpověď je jednoduchá, protože to funguje a přináší to neoddiskutovatelné benefity - zejména rychlejší prodej a celkově vyšší dosaženou cenu. Jelikož 360° kamera věrně zaznamenává snímané prostory, a to doslova každý kout, je potřeba věnovat patřičnou pozornost přípravě nemovitosti před pořízením obrazového záznamu. Jaké jsou tedy hlavní zásady tzv. foto stagingu? Jak připravit nemovitost na focení Pojďme se nyní bavit zejména o obydlených prostorách, jelikož nevybavené prázdné nemovitosti, zejména novostavby, stačí v podstatě „jen uklidit“ od nepořádku ze stavby a vrhnout se případně na tzv. home staging, což je zjednodušeně řečeno takové ukázkové vybavení interiéru, jehož cílem je zprostředkovat zájemci vizi atraktivního, moderního a komfortního bydlení. Pro přípravu zabydlených domovů se vžil termín foto staging. Pro zabydlený byt nebo dům v zásadě platí, že nejdůležitější je odklidit z prostor všechny nepotřebné věci a předměty soukromého rázu. Interiér by měl působit čistě, přehledně a neutrálně. 1. Úklid - absence prachu a šmouh Úklid je sice věcí zvyku a pro každého člověka znamená něco jiného, nicméně pro prezentaci nemovitosti platí univerzální pravidla, která nám byla vštěpována již od dětství a ze kterých mnohdy slevujeme. A protože z nabídkové ceny nemovitosti slevovat nechceme, nesmíme dát kupci žádnou záminku pro to, aby se slovo sleva vkradlo do jeho mysli v souvislosti s vaší nemovitostí. Představte si, že má k vám domů přijít důležitá návštěva, na kterou chcete udělat dojem. Samozřejmostí je utřít prach, vše naleštit, vysát a vytřít podlahy. 2. Redukce vjemů - drobnosti a předměty soukromého rázu a s puncem každodennosti musí pryč Pozor, foto staging není jen „větší úklid“. Jsme totiž zvyklí mít naše domovy vybaveny mnoha předměty pro denní potřebu, jež zůstávají vystaveny na odiv a to obvykle i po velkém sezónním úklidu. Co mám na mysli? Jsou to běžné věci, jejichž přítomnost si ani neuvědomujeme, nicméně v případě prezentace pro prodej nebo pronájem nejsou žádoucí – např. popsané kalendáře, tužky, papírky, vzkazy na ledničce, papírové kapesníky, léky, časopisy a další drobnosti. To vše musí nekompromisně pryč. Oblečení patří do skříně, boty do botníku, nádobí do myčky nebo do kuchyňských skříněk. Otevřené police přeplněné různými zbytečnostmi, tzv. lapači prachu, nevypadají při prezentaci atraktivně. Každá negativní asociace, kterou si zájemce představí v souvislosti s vaším domem je překážkou úspěšného a rychlého prodeje za vámi požadovanou cenu. Ukažte zájemci, že váš dům je čistý, funkční, upravený a de facto připravený na předání. 3. Detaily, které mají upoutat pozornost Interiér už jsme vyčistili a odosobnili a nyní je už jen třeba jej dekorovat a barevně sladit. Měl by zůstat jen prostor působící jako pokoj v luxusním hotelu nebo jako útulné pokojíčky v jednom nejmenovaném obchodním domě s nábytkem. Všechno hezky tón v tónu – ideální jsou přírodní a pastelové barvy. Šikovnou inspiraci nabízí televizní pořady o proměnách bydlení nebo časopisy o bydlení, ze kterých si můžete vzít příklad. Perfektní atmosféru navodí polštáře na pohovce, čerstvé květiny, mísy s ovocem, prostřený stůl, zapálené svíčky, rozsvícená světla – to jsou žádoucí detaily, které vyvolávají pozitivní emoce, které chceme v zájemci navodit. Pokud si nevíte stále rady a potřebujete podrobnější návod, těšte se na další článek, kde se o tomto tématu rozepíšu obsáhleji. Chcete také virtuální prohlídku? Kontaktujte mě pro nezávaznou konzultaci. Autor: Lenka Záveská Köstingerová realitní makléřka a jednatelka RODINNÍ MAKLÉŘI Jičín s.r.o. 724 458 774, [email protected]

projít na článek

Fotodokumentace a virtuální prohlídka

03. 04. 2023 Fotodokumentace a virtuální prohlídka  V dnešní době se veškeré společenské dění pomalu přesouvá do online virtuální roviny, a právě z tohoto důvodu společnost Dezadata nově nabízí vytvoření fotodokumentace, panoramatických fotografií nebo vy

projít na článek

Virtuální prohlídky

01. 12. 2022 Virtuální prohlídky Společnost DEZADATA díky nově pořízenému 3D skeneru a sadě specializovaného SW rozšiřuje své portfolio služeb o tvorbu virtuálních prohlídek. Virtuální prohlídka umožňuje interaktivní zážitek z pohodlí domova, projdete se

projít na článek

Přijímací pohovor ve virtuální realitě? Už za pár let zřejmě běžná HR praxe

V souvislosti s budoucností práce se stále více mluví o virtuální realitě. Podle studie Deloitte se technologický trh v tomto odvětví zvětší v roce 2023 dokonce o více než polovinu – není proto pochyb, že virtuální realita a související řešení dříve či po

projít na článek

Realitní fondy v boji s inflací prohrávají, porazit ji dokázaly jen tři

Realitní fondy dál lákají desetitisíce nových investorů. Letos budou opět čelit poklesu cen nemovitostí. Mohou jej ale i využít.

projít na článek

Realitní trh zjistěte, jak se chová

Úspěšný realitní makléř nevytvoří svému klientovi jen odhad, ale navíc se informuje, jak se realitní trh v místě, kde se klientova nemovitost nachází, chová. Díky INEMu můžete zjistit, jakou nejlepší strategii zvolit: Slyší lidé na slevu? Jak mají

projít na článek