Vlak s palivovými články Coradia iLint byl testován deset dní na 65 km trase mezi Groningen a Leeuwarden v nizozemské provincii Groningen. Testy bezprostředně navazovaly na 18měsíční úspěšný provoz na trase Buxtehude-Cuxhaven. Nizozemsko je podle posledních zkoušek druhou zemí v Evropě, kde se vlak ukázal jako jedinečné řešení bez emisí, pro neelektrifikované železniční tratě. Alstom již v Německu prodal 41 Coradia iLints. Nizozemská železniční síť zahrnuje téměř 700 kilometrů neelektrifikovaných tratí, na kterých v současné době jezdí každý den přibližně 100 dieselových vlaků. Více
Firma Talbot service připravuje koncept hybridně provozovaného vlaku, který by byl poháněn pomocí syntetického dieselu, vyráběného z oxidu uhličitého biogenního původu (z bioplynu), vody a obnovitelně získané elektřiny.Vlak pod názvem Talaix by měl být
projít na článekSpolečnost H-TEC Systems vyvinula modulární vodíkový elektrolyzér pro velké projekty nad 10 MW. Společnost uvedla, že může kombinovat 10 MW bloky modulární vodíkové platformy do systémů s výkonem elektrolýzy 100 MW a vyšším. Celková účinnost systé
projít na článekNa univerzitě v Hohenheimu testují vysoce účinnou možnost skladování vodíku na běžného tlaku ve struktuře mikropórézního uhlíku, vytvořeného z bambusu. Zatímní nevýhodou je potřeba velmi nízké teploty - 196°C, ale badatelé věří na možnosti nových ma
projít na článekVědci z tokijské univerzity Waseda vyvinuli novou metodu přeměny oxidu uhličitého na metan v elektrickém poli při nízké teplotě. Metan je důležitý plyn, který lze použít k výrobě tepla a elektřiny, a metoda se využívá k tomu, aby pomohla omezit pou
projít na článekSpolečnost BayWa re a její nizozemská dceřiná společnost GroenLeven podepsaly smlouvu s Alliander, největším provozovatelem sítě v Nizozemsku. Jde o vodíkový pilotní projekt, který má testovat, jak může místní výroba vodíku sledovat profil výroby so
projít na článek