Rozmohl se nám tady takový nešvar. Klienti začali používat na produktových fotografiích vodoznaky. To by samo o sobě nevadilo, ale Google Merchant nesouhlasí. Jak si ochránit obrázky a zároveň se domluvit s Googlem? Ochrana autorského díla je žádoucí ve všech sférách podnikání. Zejména v prostředí internetu se zneužívání autorského obsahu děje poměrně často. V prostředí e-commerce je proto použití vodoznaku logická cesta, jak ochránit produktové fotografie. Bohužel, použití vodoznaku, stejně jako jiného překryvného textu obrázku je proti podmínkám Google Merchant. Google umí takto upravené obrázky detekovat a následně je zamítne pro použití v inzerci. Tím znemožní využití produktových reklam a dynamického remarketingu. A to není pro e-shop žádoucí. Jak to vyřešit?Řešení je technické, do XML feedu pro Google Merchant nesmí odcházet URL adresa odkazující na obrázky s vodoznakem. Způsob řešení závisí zejména na technickém řešení e-shopu a možnostech, které máte k dispozici, nebo jste schopní realizovat.Vlastní řešení e-shopu Pokud vyvíjíte vlastní eshopové řešení a máte k ruce programátora, lze výstup do XML feedu vyřešit již na úrovni e-shopu. Přístupy jsou různé. Jednou z možností je produktové fotografie nahrávat čisté, použít původní data pro XML feedy a vodoznakem překrývat až obrázky zobrazené na frontendu e-shopu.Krabicové řešeníMožnosti u krabicových řešení bývají značně omezené. Obvykle jsou do XML feedu generované stejné obrázky, které vidí uživatel v e-shopu a je potřeba adresy obrázků nahradit externě. K tomu lze využít např. aplikaci Mergado.Návod pro krabicová řešení:Jedná se o jedno z možných řešení, které používám já ve své praxi. Vytvoříme dva obrázky se stejným názvem s vodoznakem a bez něj.Obrázek s vodoznakem nahrajeme standardně k produktům.Obrázky bez vodoznaku nahrajeme do samostatné složky na serveru.V Mergadu vytvoříme pravidlo pro element <G:IMAGE_LINK>www.vas_eshop.cz/jakokoliv_cesta/ID_obrazku.jpgnahraditwww.vas_eshop.cz/cesta_k_obrazku_bez_vodoznaku/ID_obrazku.jpgKompletní informace pro obrázky včetně výjimek a specifikací najdete v této nápovědě. Z mého pohledu stojí za zmínku povinné minimální velikosti obrázků:Obrázky nezachycující oblečení: alespoň 100 × 100 pixelů.Obrázky oblečení: alespoň 250 × 250 pixelů.Pokud tedy máte obavu, že někdo zneužije obrázky, které posíláte do reklamních systémů bez vodoznaku, obrázky pro tytu účely upravte na minimální požadovanou velikost. V reklamním systému budou vypadat vkusně a splní svůj účel, zároveň budou nepoužitelné pro jakýkoliv jiný účel, zejména prezentaci v e-shopu konkurence. Pomůžu také VámZaujal Vás článek? Potřebujete pomoc s nastavením Google Merchant, využívat naplno Google Ads, nebo zlepšit marketing na internetu? Mrkneme na to společně. Bc. Jan KodlJsem specialista na onlinemarketing a PPC reklamu.+420 725 110 [email protected]
Co je to ten Google.cz/referral? Jeden klient mi poslal otázku: Hele, koukal jsem do géáčka a mám tam Google/organic a Google.cz/referral, o co jde v tom referralu?. Jop, zajímavá otázka, řekl jsem si A vznikl tento článek. Kde je rozdíl? O organicu se as
projít na článekPlatformy Google jako bezplatný způsob zobrazování zboží ve výsledcích na Googlu není žádnou novinkou. Google tuto možnost představil v květnu 2020 a dal tak online obchodům možnost automaticky zobrazit produkty v neplacených výsledcích na jeho hlavních p
projít na článekNyní můžete nově pro úhradu všech našich internetových služeb použít také Google Pay.
projít na článekJedním z předpokladů úspěšného prodeje zboží na internetu je konkurenční cena produktů. To se snadno řekne, ale mnohem hůře aplikuje. Korekce cen totiž probíhá na denní i hodinové bázi. Jak zajistit konkurenční ceny u internetových obchodů s větším množs
projít na článekAKCE: ZonerCloud vám naděluje k výkonným a levným serverům Google Chromecast ZDARMA!
projít na článek