Volkswagen Passat B8 2,0Tdi 140kW DSG 44 full

Koupili jsme s klientem moc pěkný ojetý Volkswagen Passat B8 2,0Tdi 140kW (kód motoru DDAA) DSG 44, v podstatě v plné výbavě. Auto je z roku 2015 a má najeto 227tis.km. Dokonce má i digitální přístrojový štít a panoramatickou střechu Jeden z prvních Passatů B8 Je to tedy jeden z prvních Passatů řady B8. Pamatuji si, jak jsem byl někdy v letech 2018/2019 nadšený, když jsem se s touto generací VW Passat začal setkávat v ojetinách. Oproti předchozí generaci udělala B8ka obrovský skok kupředu. Konečně.. Předchozí B7 byl v podstatě takový facelift už hodně ohrané generace B6, která navíc neoplývala nijak zázračnou spolehlivostí. Mírně řečeno.. Vlastně jsem se Passatu do roku výroby cca 2010 raději s klienty vyhýbal. Passaty B7 vyrábějící se od roku 2011 do 2015 se ohledně spolehlivosti hodně vylepšily, ale jinak je to auto pro mě designem i jízdním projevem nudná, šedivá konfekce. Nicméně velmi dobře funkční, s vysokou užitnou hodnotou. Takže kdo hledá právě tohle, bude s ním spokojený. B8 má šťávu a bývá spolehlivý Tahle generace Passatu přinesla konečně podstatné oživení. Auto si sice zachovalo svojí konzervativnost, ale podvozek získal na jistotě a dokonce jakési hravosti. Motor 2,0Tdi 110kW dynamikou na míle pokročil oproti předchozí verzi se 103kW. Dnes už navíc víme, že tahle generace Passatu je obvykle i velmi spolehlivá. To i s vyššími nájezdy km, myšleno klidně výrazně nad 200tis.km. Když dnes někdo hledá velké, spolehlivé auto, navíc třeba s možností automatické převodovky či pohonu 44, jednoznačně mu radím Volkswagen Passat B8 nebo jeho koncernového sourozence, Škodu Superb 3 generace. Superbem tahle zakázka začala Protože jsme hledali nějaké větší kombi, s pohonem 44, do ceny cca 300tis.Kč, vypadalo to nejdříve na dvojkový Superb po faceliftu nebo na Passat B7. Jeden zajímavý Superb nám majitel prodal před nosem. Na druhý jsem se jel podívat až na Moravu, abych zjistil, že auto za 240tis.Kč je sice slušný základ, ale potřebovalo by udělat rozvody motoru (cca 20-30tis.Kč), spojka už byla před smrtí (cca 30-40tis.Kč), komplet nové brzdy (cca 20-25tis.Kč), pneumatiky sjeté na prach (dvě sady cca 25-30tis.Kč). Když si tohle všechno sečtete v dnešních obvyklých cenách běžného servisu, dostanete se na počáteční investici kolem 100tis.Kč. A to už bylo prostě moc. Dobře, že Superb nevyšel, obratem Passat přišel.. V tomto případě bylo vlastně fajn, že jsme tento Superb nakonec nekoupili. Ještě ten den se objevil inzerát na Passat B8, o kterém zde píšu, s cenovkou pod 300ts.Kč, tak jsme tam obratem jeli. V jakém byl Passat z roku 2015 s 227tis.km za necelých 300tis.Kč stavu? Podle prohlídky ve velmi dobrém. Auto nebylo za celou dobu provozu havarované ani lakované, jen jednou přišlo o zpětné zrcátko. Mimochodem, to je u takto vybaveného auta škoda skoro za 40tis.Kč, potože obsahuje kameru.. :-o). Motor startoval, táhnul, zněl i jel perfektně, vstřikovače i DPF filtr jsou podle projevu auta i měřených hodnot ve velmi dobrém stavu. Převodovka řadila perfektně, pohon 44 jsme na posekaném poli také náležitě otestovali. Adaptivní tlumiče můžou být u takovýchto aut drahou položkou na výměnu, se kterou je při nájezdu nad 200tis.km už potřeba počítat. Tady fungují zatím velmi dobře, jako skoro vše ostatní, a netrpí ani žádným únikem oleje. To je skvělý výsledek, protože před pár dny jsem dělal Superba z roku 2018 a nájezdem cca 140tis.km a jeden přední adaptivní tlumič už mu slušně tekl, dokonce už od něj byly při jízdě slyšet pazvuky. Výměna adaptivních tlumičů vyjde obvykle na jednu nápravu i s prací cca kolem 25-30tis.Kč, takže to není úplně levná záležitost. Celý podvozek byl u tohoto Passatu pevný, bez vůlí nebo rušivých zvuků. Bylo teda na tomhle Passatu něco špatně? Ale jo, asi by bylo divné, kdyby se nenašlo vůbec nic. Elektrické otevírání víka kufru dělalo výrazné pazvuky. Zatím funguje, ale oprava až to klekne, vyjde na několik desítek tisíc Kč. Variantou je přechod na tlumiče klasické a oželet funkci elektrického otevírání/zavírání kufru. Tato předělávka možná je a měla by vyjít v řádu tisícíkorun. Dále bylo povrchově olejem výrazněji omaštěné víko ventilů. To už bývá lehce netěsné u těchto motorů klidně při nájezdech 100tis.km a víc. Ničemu to celkem nevadí, pokud olej nezačně prolínat a stékat po motoru výrazněji. Někdy se při vyšších nájezdech seknou vířivé klapky, které jsou zde umístěny a pak se s přetěsněním mění celé víko s klapkami. Cena celé akce vyjde v běžném servisu cca na 12-15tis.Kč. Musí se toho hodně odstrojit a k tomu vyndat a přetěsnit i vstřikovače. Na autě byly už mírně starší zimní pneumatiky, které lehce hučely. Na další zimu už to bude chtít raději nové. Letní sada použitelných pneu však k autu byla. Dále bude potřeba po koupi udělat výměnu oleje v motoru, který je tam nyní akorát 15tis.km od poslední výměny. A to je vše dobrý výsledek při nájezdu 227tis.km, že? Tohle auto se jeví skutečně velmi pěkně a věřím, že má před sebou klidně dalších min. 100-150tis.km. Při dobré údržbě a troše štěstí možná i více. Jasně, mezitím nejspíše přijdou na výměnu ty tlumiče (klient s tím při koupi samozřejmě počítal), nějaká práce na nápravách, nejšpíše silentbloky, možná výměna nebo vyčištění EGR ventilu, DPF filtru apod. To jsou ale věci, které dnes na naprosté většině ojetých aut řešíme běžně, kolikrát již při nájezdech výrazně pod 200tis.km. Taková je prostě dnes u ojetin realita.   Doporučení na konec koupě Volkswagen Passat B8 nebo Škody Superb 3 generace z let 2015-2020 je chytrá volba Tyhle dva modely od koncernu VW/Škoda pro mne představují ve své kategorii v podstatě nejzajímavější možnou volbu z hlediska kvality, spolehlivosti a rozumné servisovatelnosti/opravitelnosti ojetého vozu. Kdo dnes za mnou přijde takové auto vybírat, volím raději tuto generaci oproti inovovaným modelům z let 2021 a výše. Tam byly zásadně přepracovány motory s výrazně komplikovanějším řízením emisí, ruku v ruce s novou architekturou palubní sítě, která tím podle dostupných informací také poměrně dost utrpěla na spolehlivosti oproti předchozí generaci. Tak co, dostali jste také chuť na nějaký pěkný Passat či Superb? Tak mi napište nebo zavolejte a nějaký pěkný kousek pro Vás určitě objevíme Příspěvek Volkswagen Passat B8 2,0Tdi 140kW DSG 44 full pochází z Auto AZ

projít na článek

Volkswagen MyCard

Volkswagen MyCard Nový program výhod. Majitelé vozů Volkswagen (fyzické osoby) mají nyní skvělou příležitost získat zákaznickou kartu Volkswagen MyCard, která je vázaná na konkrétní vozidlo, a v rámci nového programu přináší spoustu výhod. Je jen na Vás,

projít na článek

Volkswagen T1 postavený z Lega

6 hodin práce, 1332 Lego kostiček a 100 sekund videa - taková je bilance časosběrného snímku, v němž autor skládá přesnou kopii legendárního vozu Volkswagen T1 ze stavebnice Lego.

projít na článek

VW Plus plán

Volkswagen Plus plán knížka plná slevových poukazů na servisní úkony, nákup Originálních, Výměnných a Economy dílů Volkswagen® a na nákup Originálního příslušenství Volkswagen® pro osobní vozy. S poukazy z Plus plánu ušetříte nemalé finanční prostředky. V

projít na článek

Fiat exercises option to buy additional 3.3% of Chrysler shares

Fiat today exercised an option to raise its stake in Chrysler by 3.3 percent. The move is part of CEO Sergio Marchionnes step-by-step purchases intended to lead to full control of Chrysler and the creation of a merged company that would be able to compete

projít na článek

Vestavba do vozidla pro Váš Volkswagen bott vario3

window.option_df_2594 = {"outline":[],"backgroundColor":"#fff","autoEnableOutline":"false","autoEnableThumbnail":"false","overwritePDFOutline":"false","direction":"1","pageSize":"0","source":"https:\/\/future-tech.cz\/wp-content\/uploads\/2024\/05\/CS_202

projít na článek